Toon posts:

videokaart in mac overclocken/uitbreiden mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben deze vraag op andere forums al eens tegengekomen (denk op macforums maar ik ben niet zeker).
Aangezien Mac niet over een BIOS beschikt, is het vrijwel onmogelijk om iets aan de Windows (in bootcamp) te wijzigen.
Het zou echter handig zijn om ofwel het geheugen van de videokaart in mijn MBP uit te breiden of om beide videokaarten te gebruiken in windows (lijkt me niet echt mogelijk maarja).*
Weet er iemand of hier een mogelijkheid voor is?
Ik zit momenteel met 256mb grafisch geheugen, niet slecht, maar meer mag altijd en ik weet ook niet welke videokaart als default wordt gebruikt en uiteraard wil ik de krachtigste gebruiken.

*In de huidige MBP zitten twee videokaarten waartussen men kan kiezen om de batterij te sparen of om betere prestaties te leveren.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Welke videokaarten gaat het over?

Sowieso is het geheugen op een videokaart niet uit te breiden (misschien als je het erop gaat solderen en in de firmware wilt gaan prutsen, en dat wil je dus niet :P). Twee verschillende videokaarten zijn alleen in SLI/Crossfire (= samenwerken van meerdere kaarten) te gebruiken als ze dezelfde core hebben en aangezien je één zuinige en één krachtigere videokaart hebt zal dat niet zo zijn. Tegelijk gebruiken hoef je dus niet te proberen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
NVIDIA GeForce 9600M en NVIDIA GeForce 9600M GT .
Ik dacht dat het wel mogelijk was om in de BIOS een gedeelte van het RAM toe te wijzen als grafisch geheugen (ook niet echt een ideale oplossing maarja).
Een beetje een domme vraag als ik ze zo terug lees maar BIOS access in bootcamp zou zoiezo leuk geweest zijn :)