Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik een LG televisie en een PS3. Nu wil ik een home-cinema set aanschaffen. Ik weet nog niet precies welke, maar de Sony BDV-E870 vind ik wel erg mooi.

Ik heb eigenlijk 2 vragen:

1. Deze homecinema heeft maar 1 hdmi aansluiting. Hoe kan het dat het beste allemaal aan elkaar koppelen? PS3 met hdmi naar de homecinema, en die dan weer naar de tv zou dus niet kunnen want de Sony heeft maar 1 hdmi aansluiting. Maar, als ik beide op de tv aansluit, kan ik dan wel gamen met de homecinema aan? Hetzelfde geldt voor digitale televisie van UPC, die loopt ook via hdmi. Kortom, kan ik alles in de tv pluggen (die heeft 4 hdmi aansluitingen) waardoor ik ervoor kan kiezen niet altijd het geluid over de homecinema te hebben lopen maar wel wanneer ik daar behoefte aan heb? Of kan ik beter opzoek naar een homecinema met meerdere hdmi-aansluitingen en alles via de homecinema laten lopen...?

2. Deze Sony heeft hdmi 1.4. Geen flauw idee wat het wil zeggen, maar kan ik het gewoon gebruiken met mijn 'gewone' hdmi-aansluiting op mijn LG tv en een gewone hdmi kabel?

Thx alvast voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:24
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:13:
Momenteel heb ik een LG televisie en een PS3. Nu wil ik een home-cinema set aanschaffen. Ik weet nog niet precies welke, maar de Sony BDV-E870 vind ik wel erg mooi.

Ik heb eigenlijk 2 vragen:

1. Deze homecinema heeft maar 1 hdmi aansluiting. Hoe kan het dat het beste allemaal aan elkaar koppelen? PS3 met hdmi naar de homecinema, en die dan weer naar de tv zou dus niet kunnen want de Sony heeft maar 1 hdmi aansluiting. Maar, als ik beide op de tv aansluit, kan ik dan wel gamen met de homecinema aan? Hetzelfde geldt voor digitale televisie van UPC, die loopt ook via hdmi. Kortom, kan ik alles in de tv pluggen (die heeft 4 hdmi aansluitingen) waardoor ik ervoor kan kiezen niet altijd het geluid over de homecinema te hebben lopen maar wel wanneer ik daar behoefte aan heb? Of kan ik beter opzoek naar een homecinema met meerdere hdmi-aansluitingen en alles via de homecinema laten lopen...?

2. Deze Sony heeft hdmi 1.4. Geen flauw idee wat het wil zeggen, maar kan ik het gewoon gebruiken met mijn 'gewone' hdmi-aansluiting op mijn LG tv en een gewone hdmi kabel?

Thx alvast voor de info
1. De Sony heeft alleen een HDMI out en er is onder geen enkele mogelijkheid je PS3 via HDMI te koppelen aan de Sony. Opzich is dat geen probleem aangezien de Sony wel digitale inputs heeft voor geluid zodat je wel het geluid bij gamen over je set kan laten lopen.

De PS3 gaat via HDMI naar je TV, Setupbox van UPC idem en ook je Home-Cinema. Dit gaat gewoon werken zonder problemen. In je TV kan je schakelen tussen de HDMI ingangen. Als je aan het gamen bent dient je Home-Cinemaset aan te staan en je PS3. Je TV zet je op de HDMI ingang aan van de PS3. Je kan dan gewoon gamen en het geluid over de set lopen zonder dat je TV gaat schakelen.

Of je beter een set kan kiezen met meerdere HDMI ingangen is een keus. Het is qua aansluiten en aansturen vaak wel gemakkelijker.

2. HDMI kabel een 1.3a kabel wel hanteren. 1.4 kabel niet persee noodzakelijk tenzij je een 3D tv hebt, maar dat heb je niet :D

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor je uitgebreide antwoord! Het is dus gewoon belangrijk om 1 hdmi-uitgang te hebben voor de homecinema naar de tv. Moet ik dan de PS3 qua geluid nog apart koppelen met de homecinema middels een kabel naar de digitale input, of loopt dat ook gewoon allemaal via de tv?

En tja, als het iets omslachtiger is om het aan te sturen met maar 1 hdmi, vind ik dat een minder groot issue als ik dan toch de set van mijn voorkeur kan aanschaffen...