Ik heb net op mijn Acer T3820 laptop de system partitie (windows 7) ge-encrypt. Daarbij heb ik aangegeven dat het om een single-boot systeem ging (achteraf dom waarschijnlijk). Alles doet het prima, maar ik kom niet meer bij de eRecovery partitie van Acer met alt + F10. Ra ra ra, hoe zorg ik ervoor dat ik in het geval mijn laptop crasht ik 'm weer opnieuw van de eRecovery partitie kan installeren (ik weet dat ik dan alle data kwijt ben).
Ik zit zelf te denken aan dat ik de Truecrypt bootloader moet vervangen door iets wat me toegang geeft tot zowel de Truecrypt als de eRecovery partitie, maar geen idee hoe? Of misschien dat ik toch in Truecrypt er nog een multi-boot systeem van kan maken?
Oh ja, als ik ESC druk bij het password scherm van de Truecrypt bootloader krijg ik meteen een windows error (ik hoopte eerst dat ik dan op alt F10 zou kunnen drukken).
Partities op de schijf zijn:
10 GB - Acer eRecovery
100 MB - system (ik vermoed dat hier de bootloader staat)?
137 GB - Windows 7 partitie
Ik zit zelf te denken aan dat ik de Truecrypt bootloader moet vervangen door iets wat me toegang geeft tot zowel de Truecrypt als de eRecovery partitie, maar geen idee hoe? Of misschien dat ik toch in Truecrypt er nog een multi-boot systeem van kan maken?
Oh ja, als ik ESC druk bij het password scherm van de Truecrypt bootloader krijg ik meteen een windows error (ik hoopte eerst dat ik dan op alt F10 zou kunnen drukken).
Partities op de schijf zijn:
10 GB - Acer eRecovery
100 MB - system (ik vermoed dat hier de bootloader staat)?
137 GB - Windows 7 partitie
[ Voor 9% gewijzigd door NtT6 op 26-08-2010 14:04 ]