Toon posts:

[JS] If confirm

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Richting de mod, ik heb gezocht waar ik je een PM kan sturen., maar beschikt GOT daar uberhaupt over?
Echter ik heb wel degelijk gezocht richting Javascript. Ik kwam hier gewoon niet uit. Omdat ik nog steeds niet helemaal eruit kom. En wel degelijk gezocht heb hierbij de vraag nogmaals.

In een vorig topic dat ik gemaakt heb een vraag gesteld over twee if statements. Hier is echter een opmerking en een oplossing op gegeven. Maar ik kom gewoonweg niet uit de syntax.

Heb gezocht op het internet voor het gebruik van het if statement klik

Maar in deze combinatie zoals ik het nu probeer werkt het helemaal niet.

JavaScript:
1
onclick="return if(confirm('Annuleren en invoer verwerpen?')){ 'javascript: window.location='?action=klanten';'};"

Kort door de bocht zou ik heel erg geholpen zijn en heel dankbaar als iemand me op de fout wijst.
Want het is geen gemakzucht dat ik het nogmaals vraag. Maar eerder frustratie omdat ik er simpelweg echt niet uit kom.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-09 08:45
Het werkt zo:
JavaScript:
1
if(confirm('Annuleren en invoer verwerpen?')){ window.location='?action=klanten';};

In je onclick veld hoef je nooit javascript: ervoor te zetten.

Verder ben ik het eens met NME (uit het vorige topic):
NMe schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:40:
Sorry, maar dit is toch wel heel basaal. Direct returnen zorgt dat alle code die erachter staat niet gelezen wordt, dus nogal wiedes dat er niks gebeurt. Ik zou zeggen: verdiep je eens in de taal en diens bouwstenen voordat je hem probeert te gebruiken. Orf heeft verder je concrete probleem al opgelost.

offtopic:
Verder: nooit "javascript:..." gebruiken in een onclick handler en liefst ook niet in "gewone" links.

[ Voor 60% gewijzigd door Manuel op 26-08-2010 14:01 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:34

orf

- Waarom staat er 'javascript:' binnen je if-statement?
- Waarom gebruik je (single) quotes binnen je if-statement?

De return is daarnaast ook nog eens overbodig.

Verwijderd

Topicstarter
Manuel schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:55:
Het werkt zo:
JavaScript:
1
if(confirm('Annuleren en invoer verwerpen?')){ window.location='?action=klanten';};

Dank je hartelijk!! Heel erg bedankt!!

Het werkt _/-\o_
orf schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:56:
- Waarom staat er 'javascript:' binnen je if-statement?
- Waarom gebruik je (single) quotes binnen je if-statement?

De return is daarnaast ook nog eens overbodig.
Dank je voor deze lessen. Ik ben niet zo heel erg thuis in Javascript.
Heb er al een boekje over besteld. (weet het gewoon internet kan ook, ik heb liever gewoon dat ik even een boekje kan doorlezen)

Maar ik ben er gewoon niet zo heel erg handig in.
Het grafische is echt mijn ding. Programmeren / scripten vindt ik heel leuk maar ben er nog niet bijster goed in.

Dus heel hartelijk dank!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 20:38

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Manuel schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:55:
Het werkt zo:
JavaScript:
1

Verder ben ik het eens met NME (uit het vorige topic):

[...]
Dat is niet helemaal waar; mocht je in de situatie komen te zitten dat je VBScript en Javascript door elkaar moet gebruiken dan is het af en toe wel nodig.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nogmaals, als jij geen zin hebt om de syntax van een taal te leren hebben wij geen zin om je te helpen met je probleem. Kom op, bij een syntax als deze de moet je toch aan je water voelen dat het niet klopt?
JavaScript:
1
return if(confirm('Annuleren en invoer verwerpen?')){ 'javascript: window.location='?action=klanten';'};

Serieus? return if...? 'string'?identifier=identifier'string'? Nogmaals, ga je nou eens verdiepen in programmeren werkt in plaats van ons te vragen je directe probleem op te lossen.

Verder: als je geen PM kan vinden, dan mail je toch? Ik heb mail, MSN en ICQ in mijn profiel staan. Direct Messages moet je eerst aanzetten in je voorkeuren.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.