Het volgende is het geval, (en ja, ik weet het, niet slim) we hebben thuis 3 Lacie externe harde schijven liggen, t.w. een NAS, een firewire en een USB schijf (zo'n porsche design schijf). De voedingen van deze schijven lagen allemaal bovenop elkaar met als gevolg dat een van de voedingen het nu niet meer goed doet. Ik denk dat de voeding oververhit is geraakt. Bij het inpluggen van de voeding brand de LED wel, maar hoor je ook een sterke zoem, en de harde schijf wil in ieder geval niet meer aan. Nu heeft mijn multimeter ook de geest gegeven zodat ik helaas geen metingen heb kunnen uitvoeren, echter, ik heb wel de behuizing opengesloopt om daarna een beetje ontmoedigd te zijn want de gehele voeding zit volledig in een aluminium koellichaam geschroefd gelijmd en gesoldeerd, ergo bij de componenten komen is eigenlijk onmogelijk.
Een zoektocht op internet heeft me geleerd dat de voeding nog wel te bestellen zou zijn maar daar vraagt Lacie een ongelofelijke 40 euro voor, daar heb je bijna een volledige nieuwe usb schijf voor! Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een alternatief of naar een mogelijkheid tot reparatie.
De gegevens van de voeding:
DC Output: 12V(3A) / 5V (4,2A);
AC Input: 110V / 220V
En da's dus meteen het probleem, de voeding levert dus aan 2 verschillende uitgangsspanningen! En een vervanger daarvoor heb ik nog niet gevonden!
Iemand een idee?
Een zoektocht op internet heeft me geleerd dat de voeding nog wel te bestellen zou zijn maar daar vraagt Lacie een ongelofelijke 40 euro voor, daar heb je bijna een volledige nieuwe usb schijf voor! Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een alternatief of naar een mogelijkheid tot reparatie.
De gegevens van de voeding:
DC Output: 12V(3A) / 5V (4,2A);
AC Input: 110V / 220V
En da's dus meteen het probleem, de voeding levert dus aan 2 verschillende uitgangsspanningen! En een vervanger daarvoor heb ik nog niet gevonden!
Iemand een idee?
EOS 1Dmk3, EF 16-35 2.8L USM MkII, EF 24-105 4.0L IS USM, EF 70-200 2.8L IS USM, Speedlite 580 EX, Macbook Pro