Toon posts:

[javascript] Twee scripts in één onclick

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik probeer een javascriptje draaiende te krijgen.

Zou heel gemakkelijk moeten zijn maar om één of andere reden wil het maar niet werken.
Hoeveel voorbeelden ik ook bekijk ik zie de oplossing maar niet.

Dit is de code.
JavaScript:
1
<button class="button3" name="code" value="nl" onclick="return confirm('Annuleren en invoer verwerpen?'); javascript: window.location=('?action=klanten');"><span>Annuleren</span></button>        

Wat het zou moeten doen is allereerst vragen of je werkelijk de pagina wil verlaten en de invoer wilt verwerpen.
En vervolgens naar de betreffende pagina gaan.

Als ik probeer:

JavaScript:
1
<button class="button3" name="code" value="nl" onclick="return confirm('Annuleren en invoer verwerpen?');"><span>Annuleren</span></button>

Of

JavaScript:
1
<button class="button3" name="code" value="nl" onclick="javascript: window.location=('?action=klanten');"><span>Annuleren</span></button>

Dan werkt de code.
Echter samen., dan werkt het niet.

Ik heb gegoogled maar het niet gevonden.
Heb verscheidene scheidings tekens geprobeerd geprobeerd met spatie, zonder spatie.
Maar geen soelaas. :(

Ik hoop dat hier iemand mij kan zeggen wat ik verkeerd doe. :?

TIAD :o

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:33

orf

JavaScript:
1
2
3
if (confirm('...')){
  // redirect
}

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry, maar dit is toch wel heel basaal. Direct returnen zorgt dat alle code die erachter staat niet gelezen wordt, dus nogal wiedes dat er niks gebeurt. Ik zou zeggen: verdiep je eens in de taal en diens bouwstenen voordat je hem probeert te gebruiken. Orf heeft verder je concrete probleem al opgelost.

offtopic:
Verder: nooit "javascript:..." gebruiken in een onclick handler en liefst ook niet in "gewone" links.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.