Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Twilight Zone] Onbekend apparaat in serverruimte...

Pagina: 1
Acties:

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

Topicstarter
Ik ben momenteel in een serverruimte en zie hier een voor mij onbekend apparaat staan, waarvan ik geen idee heb wat daarvan de functionaliteit is. Sterker nog, de IT-staff van het betreffende bedrijf heeft óók geen flauw idee en ook op de betreffende afd. Financiën weet men hier niets van.

Een paar facts;
  • Apparaat heeft als merk/type KEYMILE LECAR
  • Er zit een KPN-stickertje zoals je die ook wel vindt op Fibre en oude V25 routers, met een code die verwijst naar de locatie van de verbonden KPN-centrale en een klant- of dienstcode (gegevens kan ik hier niet melden)
  • Op het apparaat zitten de volgende lampjes: ON, LOS Tx, LFA Tx, Rx, AIS en LOOP
  • Van buitenaf gaat er een plat 2-aderig telefoonkabeltje naar de poort met opdruk HDSL
  • Vanaf het apparaat gaat er een ethernetkabel naar de poort Netw. op de module ISDN access-E1 en PRA-T2 van de telefooncentrale
Wat doet dit ding in vredesnaam? Heb al even gezocht op Google maar daar komen onderwerpen als UMUX voorbij en het lijkt erop dat dit apparaat voor veel verschillende toepassingen kan worden aangewend. Daarom hoop ik dat hier een KPN'er rondzwerft en hier iets over kan zeggen of dat één van jullie met de toepassing van dit apparaat door KPN bekend is.

Heb nu al een tijd naar het apparaat zitten turen maar heb geen andere lampjes zien oplichten dan ON.

Anyone?

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 19:47

sus

is druk :+

Zoals ik uit een of andere site begrijp zou dit een modem moeten zijn, misschien niet meer in gebruik?
* sus doet ook maar een gok :)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Zet hem uit... als er iemand gaat klagen, dan heb je iemand om aan te vragen wat waar en hoe... ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:37
Ik stem op modem. HDSL-dingetje, al begin ik me af te vragen of dat in NL überhaupt veel gebruikt werd, maar dat zal dan wel :)

[ Voor 72% gewijzigd door dreamscape op 26-08-2010 13:49 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
Volgens Google is het een SHDSL modem.

https://niels.nu

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Topicstarter
Ja!

En dat het een soort modem is daar was ik dus ook al wel van overtuigd maar ik ben benieuwd wat de FUNCTIONALITEIT van zo'n ding zou kunnen zijn (of bij voorkeur is), in de beschreven configuratie en setting!

[ Voor 36% gewijzigd door JHMvP op 26-08-2010 14:28 ]

• Hydra
JHMvP schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:26:
Ja!

En dat het een soort modem is daar was ik dus ook al wel van overtuigd maar ik ben benieuwd wat de FUNCTIONALITEIT van zo'n ding zou kunnen zijn (of bij voorkeur is), in de beschreven configuratie en setting!
Wat zou de functionaliteit van een SHDSL modem toch zijn...ff denken... Ik laat het je weten als ik er achter ben.

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Topicstarter
Hydra schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:59:
[...]
Wat zou de functionaliteit van een SHDSL modem toch zijn...ff denken... Ik laat het je weten als ik er achter ben.
Zal dan wel effe duren ben ik bang.

Of het is een typisch gevalletje beroepsdeformatie... Gokje; bij jou is de functionaliteit van de accu in je auto, het opslaan leveren van electriciteit? Of heb je een cursusje "Bijdehand voor gevorderden" gevolgd tijdens je vakantie? :+

• Hydra
JHMvP schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:22:
Zal dan wel effe duren ben ik bang.

Of het is een typisch gevalletje beroepsdeformatie... Gokje; bij jou is de functionaliteit van de accu in je auto, het opslaan leveren van electriciteit? Of heb je een cursusje "Bijdehand voor gevorderden" gevolgd tijdens je vakantie? :+
Joh...

Het is een modem. Dat ding wordt of nog gebruikt, of niet meer maar ligt daar nog steeds aangesloten omdat niemand de moeite genomen heeft 'em weg te halen. Aangezien m'n kristallen bol bij de reparateur ligt is dat alles wat ik kan zeggen.

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Topicstarter
Ik vroeg dan ook: "Daarom hoop ik dat hier een KPN'er rondzwerft en hier iets over kan zeggen of dat één van jullie met de toepassing van dit apparaat door KPN bekend is."

Mensen die kristallen bollen gebruiken vallen hoogstwaarschijnlijk niet in deze categorie...

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:19

Duinkonijn

Huh?

een (s)hdsl modem is eigelijk de voorloper van kabel / a/s-dsl modems

Hij kon voor verschillende toepassingen gebruikt worden:
-Internet
-privat lan
-Pin transacties

Wikipedia: Single-pair high-speed digital subscriber line

heb/had er op m`n werk ook 1.

[ Voor 35% gewijzigd door Duinkonijn op 26-08-2010 15:40 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-11 15:45

rimpeldinky

nani?

zover ik het ken (de siemens variant) is het bedoeld voor telco's om in te bellen op lokale telefooncentrales om (remote) settings te kunnen aanpassen..

dat is iig waarvoor het gebruikt werd bij mijn vorige werkgever.

afhankelijk van de configuratie van het ding kon ie ook als uitgang voor alarm/pin gebruikt worden destijds (blijft isdn)

[ Voor 22% gewijzigd door rimpeldinky op 26-08-2010 15:42 ]

*burp*

Verwijderd

JHMvP schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:22:
Of heb je een cursusje "Bijdehand voor gevorderden" gevolgd tijdens je vakantie? :+
Met alle respect, wat had je anders voor reactie verwacht op de vraag "wat kan de functie van dit DSL modem zijn"? 't is niet alsof je geen toegang tot Google had om effe zelf te zoeken, gezien je hier kunt posten?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:32
Is het niet je ISDN30 modem?

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:54

r_kluft

Hmmmmmm

Daar deed hij mij ook meteen aan denken toen ik het plaatje zag.

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:43:
[...]

Met alle respect, wat had je anders voor reactie verwacht op de vraag "wat kan de functie van dit DSL modem zijn"? 't is niet alsof je geen toegang tot Google had om effe zelf te zoeken, gezien je hier kunt posten?
Als je nou gewoon eens de moeite had genoemen om te L-E-Z-E-N dan hadden jij en diverse anderen niet zulke zinloze reacties geplaatst.

Nogmaals, ik wil alleen maar weten waar een dergelijk apparaat voor wordt gebruikt in de beschreven setting. Verdere inhoudsloze reacties ga ik gewoon niet meer op reageren.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 15:27
JHMvP schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:09:
[...]
Verdere inhoudsloze reacties ga ik gewoon niet meer op reageren.
Welkom op GoT }:O

Even serieus: is het geen optie om gewoon KPN te bellen, nummer door te geven, en te kijken wat zij nog weten?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Topicstarter
DiedX schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:12:
[...]

Welkom op GoT }:O

Even serieus: is het geen optie om gewoon KPN te bellen, nummer door te geven, en te kijken wat zij nog weten?
Jammer...was vroegâh tóch anders hier op GoT.

Anyway, als ik er morgen nog niet uit ben dan zal ik inderdaad KPN maar eens even bellen. De reden waarom ik dat nog niet heb gedaan is omdat er méér diensten zijn die dit kantoor afnemen bij KPN waarvan KPN steevast blijft zeggen dat de dienst, de opdrachtgever en de gebruiker ervan "geheim" zijn...

• Hydra
JHMvP schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:09:
Verdere inhoudsloze reacties ga ik gewoon niet meer op reageren.
Ja, voor luie mensen is alles wat niet 100% het antwoord is waar ze op hopen al snel inhoudsloos.

Bottomline: je kunt prima op Google vinden wat dat ding KAN en waar 'ie dus waarschijnlijk voor gebruikt is. OF 'ie al dan niet nog gebruikt wordt kan niemand hier ruiken en zul je zelf uit moeten kunnen vinden. Een KPNer oid zal je weinig meer kunnen vertellen dan wat er op google staat over de functionaliteit van dat ding.

Welkom op GoT: waar je geacht wordt zelf ff na te denken voor je post.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:47

Standeman

Prutser 1e klasse

Dit topic pas iig stukken beter in Overige Hardware dan in SG.. Dus over de muur.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hydra schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:29:
[...]

Ja, voor luie mensen is alles wat niet 100% het antwoord is waar ze op hopen al snel inhoudsloos.

Bottomline: je kunt prima op Google vinden wat dat ding KAN en waar 'ie dus waarschijnlijk voor gebruikt is. OF 'ie al dan niet nog gebruikt wordt kan niemand hier ruiken en zul je zelf uit moeten kunnen vinden. Een KPNer oid zal je weinig meer kunnen vertellen dan wat er op google staat over de functionaliteit van dat ding.

Welkom op GoT: waar je geacht wordt zelf ff na te denken voor je post.
Ik neem aan dat er een abonnement bij hoort? Dat moet hij dan ook bij zijn eigen finance afdelingen kunnen navragen. En bij KPN, maar het probleem met KPN is dat als je de verkeerde ingang belt ze niks weten en als je niet weet waar het voor is weet je ook niet waarnaar je moet bellen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1