• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 10:12
Ik ben op zoek naar een goede geluidskaart voor mijn pc om te gebruiken in combinatie met een Roccat Kave 5.1 surround koptelefoon.

De Roccat Kave heeft 4x 3.5mm plugs voor het geluid en de microfoon. De geluidskaart moet daar dus aansluitingen voor hebben.

De geluidskaart wordt op mijn moederbord geprikt; een MSI P55-GD-85. Omdat ik de optie voor een tweede videokaart open wil houden, moet de geluidskaart in een PCI-e x1 of PCI slot passen.

Tot slot moet de geluidskaart geschikt zijn voor games, minimaal 5.1 geluid en liefst goed getest zijn met koptelefoons.

Na deze hele waslijst aan eisen, hoop ik dat jullie niet de moed in de schoenen is gezakt, maar dat jullie weten welke geluidskaarten passen in dit profiel. Mijn budget is circa 150 euro, dus het hoeft niet meteen de goedkoopste te zijn.
Als jullie mij hier met jullie expertise uit de brand kunnen helpen, ben ik jullie eeuwig dankbaar.

Bram

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

En welke kaarten had je zelf al gevonden? Want GoT is geen vraag-en-krijg-antwoord-forum, we verwachten hier wat meer inzet dan alleen je eisen en budget neerzetten en wachten op antwoord. Via de Pricewatch kan je de eisen aangeven en zelf zien welke geluidskaart(en) er uit komen rollen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• BramSd
Ja, natuurlijk. Ik zal meteen even neerzetten waar ik naar heb zitten kijken:

1) Asus Xonar D2X/XDT
2) Auzentech X-Fi Bravura 7.1
3) Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro Series
4) Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Professional Series
5) Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Champion Series

Het probleem zit hem voor mij niet zozeer in een kaart vinden met de juiste aansluitingen e.d., maar meer in het feit dat ik niet weet waar ik op moet letten.
Ik zie termen als EAX 5.0 voorbij komen en ik haak af. Is het nodig dat de kaart dit heeft? Daarnaast weet ik de subtiele verschillen tussen de kaarten niet en weet ik niet of de een meer of minder geschikt is voor koptelefoons dan de ander.

Vandaar mijn vraag: help me!

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 11:41
De Creative X-Fi Xtreme Gamer doet goed aan mijn eisen.
Ikzelf heb ook de Roccat Kave, en de Bass komt heel goed door!
Mede dankzij de bassversterking op de kaart. Mijn headset trilt letterlijk van de tafel als ik bassboost op zijn hoogst zet.
5.1 werkt overigens ook prima.

De Xtreme Gamer is gewoon via PCI aan te sluiten.
Hij kost ook maar €75, dat is ook een pluspunt!

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
http://www.club3d.nl/products/agrippa_ending_page.cfm

Theatron Agrippa DTS 7.1

Zonder problemen dmv Toslink DTS signaal naar je hifi set overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
Dank voor de reacties tot nu toe. Ik zit nu echter te denken aan de Asus Xonar Essence ST.
Deze heeft een ingebouwde koptelefoonversterker en aangezien ik geen speakers heb, lijkt me dat geen slecht idee.

Enige vraagje is: hoe kan ik deze kaart gebruiken met de Roccat Kave. Moet ik dan de H6 expansiekaart hebben om alle plugs te gebruiken?

Edit: ah, ik zie het al. Ik Moet de Xonar HDAV H6 expansiekaart inderdaad hebben voor de aansluitingen om 5.1 geluid te krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door BramSd op 30-08-2010 15:23 ]

Pagina: 1