Muispointer verdwijnt tijdens het typen

Pagina: 1
Acties:

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:46
Onder Snow Leopard heb ik het rare probleem dat mijn mousepointer regelmatig verdwijnd, vooral als ik veel met tweetdeck bezig ben, ik moet dan even naar een andere space gaan om mijn mousepointer weer "terug"te krijgen.
Ook verdwijnt de pointer automatisch als ik in een tekstvak aan het typen ben, echter vind ik dit zeer vervelend, maar ik kan de optie waar ik dit standaard gedrag kan uitschakelen niet vinden?
Op internet kom ik sommige plekken wel een discussie tegen over dit gedrag, maar nergens de optie waar ik dit kan veranderen. Ook kan ik het niet vinden in de secrets-pane.

Ik heb het probleem op zowel mijn Hackingtosh als Macbook Pro.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat de muispointer verdwijnt tijdens het typen is meer een feature dan een bug. Je cursor zit zo je tekst niet in de weg. Voor zover ik weet kun je dat niet uitschakelen.

Aan de andere kant, dat je naar een andere space om je cursor terug te krijgen hoort niet. Krijg je je cursor niet terug als je je muis beweegt?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• ThunderNet
Onder tweetdeck krijg ik hem niet altijd terug. En gisteren op een website met Google maps ook niet.
Ook als losse feature zou ik het graag uitschakelen, maar zover ik tot nu toe gevonden heb kan dat niet?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Geen idee of het (nog) werkt, maar misschien heb je wat aan Cursorcerer.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• ThunderNet
Helaas, die schakelt het default behaviour niet uit. :P Ik ben bang dat dit gewoon een "feature"in OSX is die niet uit te schakelen is.

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Het tweede is inderdaad een feature, die overigens ook gewoon in Windows zit.

Wel heb ik sinds een tijdje last van spontaan verdwijnende cursors bij gebruik van Safari, volgens mij wat jij als eerste probleem omschreef. Ik kan dan wel de cursor bewegen en zie dat 'ie bijvoorbeeld over mijn bookmarks hovert (want daar komt een donkergrijs rondje omheen, dus mouseover doet het wel) maar de cursor zelf verschijnt pas weer als ik op een muisknop druk. Klinkt dat bekend?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• ThunderNet
tobiasvs schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:36:
Het tweede is inderdaad een feature, die overigens ook gewoon in Windows zit.

Wel heb ik sinds een tijdje last van spontaan verdwijnende cursors bij gebruik van Safari, volgens mij wat jij als eerste probleem omschreef. Ik kan dan wel de cursor bewegen en zie dat 'ie bijvoorbeeld over mijn bookmarks hovert (want daar komt een donkergrijs rondje omheen, dus mouseover doet het wel) maar de cursor zelf verschijnt pas weer als ik op een muisknop druk. Klinkt dat bekend?
Verschil is, in Windows kun je het uitzetten :P

Over het 2e
Jup, dat klinkt als hetzelfde probleem :)

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Haha ja, da's waar ;)

Maar goed, blijkbaar ben ik dus niet de enige. Ik had al een reïnstall gedaan van OSX om te kijken of het door bepaalde software kwam, maar daar kwam toen niets uit. Het valt me wel op dat het vaker voorkomt op drukke pagina's met veel flash-elementen (al die advertenties). Na een update naar Safari 5.0.1 bleef het probleem gewoon bestaan bij mij.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Verwijderd

Ja, dat probleem heb ik ook wel. Maar dan met Firefox.. Is dacht ik een redelijk gekend probleem, had het eens opgezocht toen het de eerste keren voorkwam..

Gewoon opletten dat je niet teveel in die flash banners oid met je muis beweegt, wat soms wel irritant kan zijn..

• ThunderNet
:) Maakt het wel aannemelijk, aangezien Tweetdeck een AIR-pakket is.

Pagina: 1