Toon posts:

Welk kx133 mobo'tje wordt/is (overall) het beste?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is dus (voluit geschreven):
Welk moederbord met de kx133 chipset wordt/is overall gezien het beste? En waarom?

• Tazzz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 14:50
De opvolger van Abit ka7, Abit maakt altijd goede planken en heeft een goede layout. Deze plank krijgt waarschijnlijk ook veel overklok mogelijkheden..
Misschien een isa-slot, maar dat vind ik niet errug. Veel mensen (waaronder ik) hebben nog een isa modem of geluidskaart. Ik hoop alleen dat de prijs meevalt, Abit is over het algemeen vrij duur. En anders de Asus K7V..

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Ik denk dat het antwoord op je vraag afhangt van de vraag hoeveel geduld je hebt. Wil je Nu Nu Nu! een KX133 mobo, dan moet je toch voor de Epox gaan. Over twee weken is de Asus K7V verkrijgbaar en pas over een maand (gok ik) de Abit.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Tazzz:
Hoezo is de K7V anders dan de Abit? Ik neem aan dat je bedoelt dat de K7V minder overklokbaar is.

en budi:
De K7V is al verkrijgbaar in Nederland.

Mijn vraag is op dit moment misschien moeilijk te beantwoorden, omdat er nog (bijna) geen reviews uit zijn.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-09 15:13
Tazz, ik ben het (bijna) helemaal met je eens, maar 1 ding klopt niet...
Abit is absoluut niet duur, de prijs/kwaliteitsverhouding ligt echt supergoed... :)
De Abit KX133 bordjes worden ook goedkoper dan de bordjes van andere fabrikanten, omdat Abit er niet zo'n onzin als AMR en onboard sound... :P :P :P

• budi
Het lijkt me logisch dat Asus dezelfde klokgenerator gebruikt voor de K7V als voor de K7M en dus prima overklok mogelijkheden heeft, maar misschien zit ik daarmee fout?

Hee, leuk te horen dat de K7V al verkrijgbaar is in Nederland, maar ik zie hem nog nergens aangeboden staan.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Hij is te koop bij Bolder hardware (http://www.hard-ware.nl). Leverbaar vanaf week 12 (volgende week dus).

Verwijderd

tazzz abit borden zijn helemaal niet zo duur als je ze met andere vergelijkt:
abit BH6 285piek goed overclockbaar bord zonder ultra DMA 66
asus P3B-F 365piek vergelijk baar bord overclockbaar.
ok nou is asus duur maar abit is over het algemeen voor een A merk(de a merken bij de moederborden zijn Asus, Aopen en Abit)het goedkoopste.
en voor bravoman(stoppen met tekenfilms kijken)ik zou gaan voor de Aopen AK72 das een goed bord is net uit in NL en zal erg stabiel zijn maar ik zou nog ff wachten want over een maandje of zo kun je reviews vinden van de ASUS K7V de Aopen AK72 en de ABIT KA7
en dan zien we wel wat het beste is.
[/b]thavinny[b]wacht op de AMD 760 moederborden maar ik moet ook eerst het geld bij elkaar sprokkelen

ThaViNNy

Verwijderd

Topicstarter
tsja... je bent nooit te oud voor tekenfilmpjes :) hubba hubba :)

Maar ik kon dus weer niet op reviews wachten, dus ik heb gisteren een (compleet) systeempje besteld met daarbij de ASUS K7V. Nu maar hopen dat dit mobo'tje een beetje stabiel is; ik verwacht van wel.

Verwijderd

Bravo BravOman!

Al die watjes die maar lopen te wachten en wachten en wachten totdat HET moederbord van hun dromen(?) uitkomt, ik wordt er doodziek van...
Want direkt daarna komen er natuurlijk weer nog mooiere plankjes, of blijkt die fabrikant die echt altijd goede mobo's uitbrengt, echt waar, zelf gelezen op internet dus dan moet het wel waar zijn, en ik heb er tien jaar geleden ook eentje van hun gehad en die was ook heel goed etc etc, ineens toch ook een rottig bordje te hebben gemaakt...

P.S Zelf zit ik nu dus met vier plankjes opgescheept vanwege m'n ongeduld :P
Best snel, zo'n kudde met 4 d.net koeien ;)

Verwijderd

Topicstarter
thnx Bunny! :)

maar je hebt wel helemaal gelijk hoor. Ik had er zelf ook een beetje last van. Dat oude brik (P150+) waar ik nu achter zit, ben ik al meer dan een jaar zat. En jah... dan wil je dus een nieuwe... een leuk athlonnetje of zo. Ik in oktober/november aan het rondneuzen voor een leuk systeempje, maar dan krijg je van alle kanten toegeworpen van 'wacht ff op die nieuwe chipsetjes, die kx133. Die komen binnenkort uit.'.

Tsja... en dan is het 4 maanden later; nog steeds niet veel aanbod. De release-date werd zo'n beetje constant uitgesteld :( . Dus toen heb ik me gewoon voorgenomen om meteen een mobo'tje van de 3 A's te kopen, zodra er 1 ergens te koop was. En nu ze uit zijn, is iedereen opeens aan het wachten op de 760 mobo's. Tsja... zo blijft het doorgaan natuurlijk

/me is blij met beslissing :)

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

ff aan Bravoman, mag ik vragen waar jij hem hebt besteld dan want ik heb al een maand de k7v in bestelling staan bij CTW, maar daar hebben ze hem nog steeds niet. En kan nog wel twee weken duren.....

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• budi
Ik ben het er ook mee eens hoor, je kan wel blijven wachten. Tóch denk ik dat je voor de Athlon wel een béétje een uitzondering kan maken hier. De Athlon is een nieuwe techniek en moederborden kunnen nog kinderziektes vertonen. Maar ik ben ook ongeduldig geweest en heb een Athlon 500 in november gekocht met een Asus K7M. Dit moederbord is behoorlijk brak, nèt een revisie te jong, maar ik heb geluk gehad: ik mag mijn moederbord kosteloos inruilen tegen een Asus K7V, zodra de winkel waar ik de K7M vandaan heb deze binnen heeft.

De Epox met de KX133 chipset heeft nu toch ook problemen? Of heb ik het mis?

Verwijderd

Die K7M van jou is een beetje brak?

Ben benieuwd wat er brak aan is.
Ik heb inmiddels meerdere voor mezelf en anderen gekocht en op 1 na(even omruilen) is er niks brak aan en zijn het wat mij betreft perfecte planken.

Ik ben het daarom ook eens dat je altijd wel kan wachten. Nee, gewoon testen lezen en je favoriet uitkiezen en daarna gewoon halen die sooi. En de problemen die zich toch voordoen kunnen meestal verholpen worden door een nieuwe BIOS. Ik ga dan ook z.s.m. een KX133 plank halen ;)

Verwijderd

Topicstarter
ViNcE:
Ik heb hem besteld bij Bolder Hardware (http://www.hard-ware.nl). Daar zeiden ze dat ie in week 12 zou binnenkomen. Dus daar heb ik wel vertrouwen in (naief??).

budi:
Volgens mij heeft die Epox niet echt veel problemen. Ik heb er niet veel (hooguit een paar) negatieve reacties over gelezen.

Verwijderd

Ik had met m'n K7M ook wel wat problemen:
De hardware-monitor in de BIOS was niet uitschakelbaar en bleef maar biepen, en de super-bypass is gewoon vreselijk slecht: bepaalde software kan er niet zo goed tegen dus m'n systeem werd wat instabiel.

Met de nieuwste beta-bios 129 is eindelijk die hardware-monitor gefixed, en super-bypass heb ik maar uitgezet. Nu draait alles perfect.

De EPoX had wat last van ruis en haperingen in de audio, zowel met de onboard als met een SBLive. Ook zat er een foutje in de aansturing van de IDE, waardoor deze niet op optimale snelheid liep.
Is ook allemaal verholpen met de nieuwste beta-bios.

Als ik naar het aantal bios-fixes kijk dat Asus al voor z'n K7M heeft uitgebracht voordat dat bordje een beetje lekker liep, vind ik dat ze er een zooitje van hebben gemaakt. Hopelijk doen ze het beter met hun nieuwe bordjes.

Maar ja, ze hebben niet voor niets een flash-bios op mobo's zitten, en zolang de problemen nog te omzeilen zijn of binnen een redelijke tijd worden gefixed, vind ik het allemaal geen ramp. Bios upgrades, windows patches, game-updates, etc etc etc het hoort er allemaal bij. Als iets echt helemaal lekker werkt, ben ik weer aan wat nieuwe hardware toe ;)

Verwijderd

Hoezo is de Athlon nieuw? Hij is er al een maandje of 8 hoor. En kan ik mijn K7M ook omruilen voor de K7V :P

• budi
Oke, hahaha, het is maar wat je nieuw noemt, maar als je het vergelijkt met de P6 techniek.... Dié is pas oud, mijn kamerplant is ouder :)

• Uhmmie
  • Laatst online: 03-09 17:08
Mijn Epox loopt zwaar stabiel alleen heb ik een beetje problemen met mijn videokaart, maar dat ligt niet aan epox maar aan het feit dat de laatste drivers niet compatible zijn met de KX133 chipset en dat dan wel eens problemen oplevert (en je voor je matrox naar oudere drivers terug moet schakelen)... Voor de rest werkt hij perfect :) en vanmiddag komt hoop ik mijn viper2 binnen (wacht er al sinds donderdag op) dus ik houd jullie wel ff op de hoogte...

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 12:21

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb een gigantische labiele K7M :r.

Op 100MHz bus krijg ik gewoon spontane resets in Win2k. Dat gebeurt me met een Athlon 650 en Athlon 700, dus het ligt echt niet aan de CPU. Op 95MHz lijkt alles ok te zijn maar daar koop ik dus geen Asus voor.

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Heb net ff gebeld naar hardware.nl en daar hebben ze de eerste shipment van k7v's al binnen gehad en die zijn allemaal naar preorders gegaan.

Meteen ff bellen naar CTW of zij ze ook al hebben, je weet het nooit :)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Verwijderd

Topicstarter
Preorders? Shit, daar hoor ik vast en zeker niet bij. :'(

Hmmm.... voor de zekerheid maar ff bellen... misschien trekken ze mensen die een compleet systeempje bestellen wel voor >:)

Verwijderd

Topicstarter
ff updateje:

net een belletje gehad van Bolder Hardware. Morgen krijg ik mn systeempje incl K7V!! :) . me very happy :)

Volgens de sales persoon van Bolder Hardware was het één van de eerste systeempjes waar hij een K7V in heeft geplaatst.

Zijn er nog mensen die willen dat ik morgen wat testjes/benchmarks loslaat op mn systeem?

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Ik wil eerst bewijs dat je dat ding thuishebt. Volgens CTW is het onmogelijk dat ze dat ding hebben bij Hardware.nl. Daar gaan ze nog steeds uit van half april.

Als jij hem echt hebt, cancel ik mijn order en haal ik hem daar.

Dus als je hem thuis hebt, ff zeggen...

Mijn BGG profiel

Verwijderd

Topicstarter
OK, zal ik doen. Ik ga um rond een uurtje of 11 ophalen. Daarna meld ik me wel weer.... met goed nieuws (hoop ik) :)

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

En vertel..

Heb je hem????

Mijn BGG profiel

Verwijderd

Topicstarter
yep! het duurde allemaal wat langer dan verwacht, maar uiteindelijk is het wel goedgekomen (al die klote weggetjes in Schiedam :(). Maar hij staat nu (werkende) voor me.

Maar je kunt ff bellen (of mailen, dat gaat ook snel) naar hard-ware.nl. Misschien hebben ze er nog meer op voorraad. Ik hoop het voor je.

/me is iig very happy en gaat niet meer aan slapen doen :)

• budi
Met de nieuwe bios voor de K7M is hij niet meer brak meer. Gelukkig niet. Nu ben ik wel tevreden. Ik krijg de FSB tot 112 mhz geheel stabiel en tot 115 stabiel genoeg om gras te grazen met mijn koe :).

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

He BravOman,
weet je zeker dat je het over de k7v hebt?
En niet over de k7m.

Sorry dat ik een beetje twijfel, maar ik zit hier al weken op te wachten.En ik denk dat de hele wereld zit te wachten op de benchmarks want er is nergens een review online van de k7v (alleen die microatx)
Dus ik denk dat je iedereen een groot plezier doet met grondig benchen :)

Mijn BGG profiel

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
misschien is mijheer bolder een keer snachts gaan shoppen bij de asus fabriek

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Topicstarter
Yep, ik weet het echt, echt heel zeker (of ze moeten me alleen een doos van de K7V mee hebben gegeven) :)

En ik ben bezig met benchmarken. Maar het wil nog niet echt helemaal lukken. Bij de standaard benchmark van 3DMark (1024x768) niet verder dan ongeveer 2200. Das een beetje laag natuurlijk. Maar ik ben wat aan het uitvogelen met andere detonator drivers. Ik hoop dat het goed komt. Iemand nog suggesties?

Hieronder een screenshotje van WCPUID:
Afbeeldingslocatie: http://www.hetrsg.nl/zooi/wcpuid.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hetrsg.nl/zooi/wcpuid2.jpg

Voor de volledigheid mijn nieuwe systeem:
Athlon 700
ASUS K7V
ASUS V6800 Deluxe
128mb Pc133
Maxtor 13Gb 7200rpm

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Gaaf als eerste een k7v bord, misschien kan je wat foto's maken. Doos, bord en zo. Dan heeft tweakers.net een wereldprimeur. Ik heb namelijk nog nergens een review gezien.

Zou erg heftig zijn........ :)

ps. misschien wil 1 vd admins de review wel op de frontpage zetten, krijg je ook nog een beetje fame ;)

Mijn BGG profiel

Verwijderd

Topicstarter
hmm... dan moet ik ff ergens een digitaal cameraatje regelen. Dat moet kunnen dacht ik, een vriend van me heeft er één. ff vragen....

• Morgoth
  • Laatst online: 07-09 17:38
Benchmarken die bende!!!! Werkt ie ook gewoon goed onder win2k? Ennuh hoe duur was dat bordje.... Welke drivers zijn het beste, gewoon heel de mikmak!!!!

Verwijderd

Topicstarter
win2k draait (nog) niet, op dit moment Win98 SE nl. Maar onder win98 is ie stabiel, nog niet vastgelopen. Wel geeft ie bij het opstarten wel eens een bootdisk failure. Als ik hem dan (een paar keer soms) weer opnieuw opstart, doet ie het gewoon weer. Weet iemand waar dat aan ligt?

Maar toen ik de compu kreeg, stonden standaard de Detonator 3.68 geinstalleerd. Een benchmark met 3DMark leverde toen een schamele 2400 marks op en bij UT had ie soms een beetje last van stoekneigingen, terwijl dat niet moet kunnen. Toen heb ik (oa op advies van Ghz_) de nieuwste detonator drivers geinstalleerd (5.08) en toen kwam ik met 3DMark uit op 4685 marks (zie ander topic). Dat zijn in principe de updates die ik tot nu toe heb uitgevoerd. Maar als iemand me kan helpen met andere drivers en zo, icq me ff!! ik ben online

oh ja... het bordje kostte me ongeveer 430 piek (zie pricewatch).
Pagina: 1