[Win7,64bits] netwerk niet stabiel

Pagina: 1
Acties:

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:18

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Ik heb de Gamepc uit de BBG juli aangeschaft in in elkaar gezet (o.a. ASRock X58 Extreme3 / i7 930).
Na de 64 bits installatie van Win7 zag ik een uitroepteken bij mijn netwerkverbinding in de systray / notification area. En dus ook een "greyed out" wereld bolletje bij de netwerkomgeving.
Dus laatste Realtek driver geinstalleerd, geen resultaat
Toch had ik af en toe internet. De PC is met GB verbonden met een GB switch/hub. aan de switch/hub hangt het Accesspoint welke de Internet verbinding opzet. (Caiway kabel)
Pingen naar een internet IP adres gaat goed, NSlookup naar bv. www.nu.nl gaat ook goed. Maar via de browser geen pagina, activeren van Win7 lukt niet. Adapter stond op DHCP. Geen problemen ondervonden bij intern netwerk verkeer.
Op mijn laptop een prima internet verbinding.
Ik heb toen de adapter op een vast IP adres gezet en IPv6 uitgevinkt, nu gaat het een stuk beter. Maar nog steeds issues. ga ik naar www.creative.com. geen probleem, maar klik ik door naar support.creative.com krijg ik een 404 error, ook na een ipconfig /flushdns. Op mijn laptop doet dit url het uiteraard prima.
Alle waardes op de adapter staan default. De netwerkkabel heeft het op de vorige PC prima gedaan. Dit is nl. het eerste waar ik aan denk, een brakke kabel.

Waar zou ik de oorzaak van dit probleem kunnen zoeken?

Verwijderd

Ik zal eens proberen om wat suggesties neer te zetten.

IPv6 uitzetten heb je goed gedaan en dat geeft soms wat issues met windows 7.

Ik zal toch voor de zekerheid je netwerkkabel eens vervangen en je router/accespoint nakijken.
( laatste firmware ? )

Probeer ook eens om je snelheden van je netwerkkaart vast te zetten ( 100mbit full bijv )

Ook raad ik je aan om OpenDNS servers te gebruiken als je dns servers ( kan je ook ingeven in je network properties ) probeer dan eens naar de sites te gaan waar je nu niet op kan.
Ik kan de OpenDNS servers in mijn router neerzetten, dat werkt ideaal.

ten slotte kan je deze regkey nog eens toepassen:

Open regedit
* Go to: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Multimedia\SystemProfile
* There will be an entry for network performance throttling, default value is 10; set it to FFFFFFFF hex (willl look like 0xFFFFFFFF to the right of the entry)
* Reboot

Dat lostte mijn problemen met de lag op binnen online games. ( lijkt me niks te maken te hebben met jouw problemen )

Ik had een tijd geleden ook opeens rare connectie problemen met een on board Realtek netwerkkaart.
alles geprobeerd maar de problemen bleven aanhouden, zelf network logging aangezet waar je onverklaarbare dingen voorbij zag komen.
toen heb ik voor 25 euro een intel pro netwerkkaart gekocht en sindsdien geen problemen meer.

lijkt me leuk als je hier de resultaten neerzet om dan eens verder te kijken.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2010 09:48 ]

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Dank voor je uitgebreide antwoord. Ik heb idd al de laatste FW op alle systemen.
Snelheid vast naar 100Full lost niets op.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Multimedia\SystemProfile ga ik eens uitzoeken!
De beste test is idd een extra NIC plaatsen. Ik zit zelf in de ICT dus ik neem er wel een mee van mijn werk. Daar kan ik een hoop mee uitsluiten.

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Trouwens via Steam TF2 gedownload. Verbinding is bijna altijd steady op 3.8 MB/s en gisteren zag ik tot mijn verbazing dat Steam met 5.5 MB/s aan het downloaden was. Zal wel een foutje geweest zijn in de berekening. Of Caiway is aan het testen met de Ultra Abo's om die weer te verhogen naar 50 Mbit ofzo :-)

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Met een DHCP reservering op de router lijkt het ook beter te gaan. Af en toe krijg ik nog een rood kruisje waar ik een plaatje verwacht in de browser en apps. Af en toe is er niets meer bereikbaar, als ik dan even een ander (vast) ip adres instel dan werkt het weer prima. Blijft een heel vaag probleem. Maar ik kan het helaas niet reprocuceren. Verbinding is wel stabiel. Ik kan uren gamen zonder een connection drop.