• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:58
Beste tweakerts,

Vanochtend bij het in mijn auto stappen (terwijl de telefoon in mijn broekzak zat IN het Blackberry hoesje) is blijkbaar mijn scherm gescheurd. Vrij kut dus :). Nu is de telefoon vandaag precies 8 maanden oud, dus ik dacht even mijn leverancier bellen (Smartphoneshop.nl) want ik dacht aan fabrieksgarantie. Niet dus. De Smartphoneshop zegt dat een scheur of breuk in het scherm niet onder fabriekgarantie valt. Kan ik opzich best inkomen als je de telefoon laat kukelen op straat of tijdens je werk er een pallet op laat vallen o.i.d.. Een telefoon in je zak lijkt mij dagelijks gebruik, waar een scherm of telefoon op berekend moet zijn. Mijn vraag aan jullie is, wat kan ik nu nog doen omtrent de garantie? Een telefoon van 8 maanden oud mag toch niet een gescheurd scherm afleveren bij dagelijks gebruik.

De scheur zit onder het scherm (deze is dus niet voelbaar als je het scherm aanraakt). Het punt is dat ik nu dus als ik het scherm aanraak, deze niet reageert, of niet gewenst reageert. Het erge nu is, dat de Storm II van fabrikant Blackberry de EOL status heeft gekregen. Repareren zullen zij dus niet doen. (zie post Alex, BB heeft de support nog niet stop gezet. Excuus :).) Smartphoneshop.nl bied mij aan om de telefoon op te sturen en te kijken voor een prijsopgaaf. Het antwoord weet ik al; de Storm II zal niet meer gerepareerd worden vanwege de EOL EN ik ben hem weken kwijt.

Mensen met soortgelijke ervaringen, zouden jullie mij kunnen helpen? :)

Edit: Nu heb ik ze nog wel een mail gestuurd, met een uitgebreide uitleg. Kijken hoe ze daarop reageren :).

Edit2: Foto toegevoegd. De scheur van links naar het midden zit dus in het scherm.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/my.tnet/storage/?action=download_file&file_id=15291

[ Voor 10% gewijzigd door __1337__ op 27-08-2010 11:01 ]

Verwijderd

Volgens de fabrikant EOL? Weet je dat heel zeker? Repareren zullen ze ongetwijfeld wel doen, zelfs al zou het EOL zijn. Iets meer pushen bij smartphoneshop kan denk ik geen kwaad. Zeker als het geen sporen van valpartijen te vinden zijn, moet dit product gewoon door de verkoper gemaakt worden. En of zij wel of geen ondersteuning hiervoor (financieel) ontvangen vanuit de leverancier, daar heb jij heel weinig mee te maken. Jij hebt dit van hun gekocht en niet van de leverancier.

• __1337__
Bedankt voor je reactie. Nouja, EOL in de zin van; hij wordt niet meer geproduceerd. Er gaan geruchten rond op internet dat ze je een vervangend toestel aanbieden in sommige gevallen. Ik ga er zeker meer achterheen, want afpoeieren met 'gebroken schermen worden niet gerepareerd' vind ik een beetje makkelijk :). Heb de TD gemaild, en hoop dat ik gauw een reply terug krijg :). Ik vind ook onzin dat ik evt. zou moeten betalen voor m'n scherm door dagelijks gebruik.. bedankt voor je reply iig :)..

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 13:58
Ook al zijn er geen sporen van valschade een scherm dat intern gebarsten is zullen ze vrijwel zeker op drukschade houden.
Heb het al een aantal keer gezien (vooral bij vrouwen) met toestel in een (te) strakke broek.

shameless copy van een reparatie site:
Val-,stoot-, drukschade
Val-,stoot-, drukschade kunt u herkennen aan deuken en of diepere krassen op de behuizing van het apparaat. Indien het LCD barsten, scheuren, strepen en of vlekken vertoont, kunt u er van uit gaan dat het hier om een defect gaat dat niet onder de fabrieksgarantie valt.
Defecte LCD modules
LCD modules zijn zeer kwetsbare onderdelen. In het geval dat hier barsten, strepen, scheuren en/of vlekken in zitten, kunt u ervan uitgaan dat dit buiten de fabrieksgarantie valt. Indien het LCD leeg of wit is, heeft u wel kans dat het nog onder de fabrieksgarantie valt. Neem hiervoor contact op met de fabrikant.
Je kan het natuurlijk altijd proberen

• __1337__
En een reactie terug:

Beste meneer ......,

Als een toestel schade oploopt, die niet veroorzaakt kan zijn bij normaal gebruik. (daarmee bedoel ik bellen, smsen etc) dan valt niet onder de garantie. Natuurlijk bent u ervan overtuigd dat het niet mag gebeuren bij naar eigen zeggen "normaal gebruik". Dat ben ik met u eens. Echter kunnen wij op geen enkele manier achterhalen dat dit bij normaal gebruik is gebeurd. De fabrikant evalueert het toestel zoals elk ander toestel, zij zullen simpelweg constateren dat het defect is veroorzaak door de gebruiker zelf omdat er fysieke schade zichtbaar is, veroorzaakt door (waarschijnlijk) teveel druk op het scherm.

Natuurlijk kunnen wij het toestel ter reparatie aanbieden bij de fabrikant, maar u moet wel weten dat de kans erg groot is dat er sprake zal zijn van reparatie kosten. Indicatief kan ik u vertellen dat u kunt rekenen op een bedrag van circa 150 euro, afhankelijk van de schade. U kunt er dan uiteraard voor kiezen om niet akkoord te gaan met deze kosten, alsnog worden er dan circa 50 euro aan onderzoekskosten in rekening gebracht. Gemiddeld duurt deze gehele procedure 4 tot 6 weken.

Ik hoop je hiermee voldoende geholpen te hebben. Heb je toch nog vragen? Neem dan gerust weer contact op: e-mail of bel (+31) (0)10 2170276. Wij helpen je graag verder.

Met vriendelijke groet,

...............

--------------------------------------------------------

Flink balen dus. Zal straks nog een aantal foto's uploaden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Ik wil even een paar zaken rechtzetten voor je.
  1. Vodafone heeft de status EOL aan de Storm2 gegeven, NIET RIM. De telefoon wordt namelijk nog verkocht in een aantal landen. Daarnaast biedt Verizon inmiddels de 9550 weer aan.
  2. Bij Vodafone zelf bieden ze wel degelijk nog nieuwe Storm2's bij RMA aan (vorige week nog gekregen). Ook heb je twee jaar garantie gekregen.
Daarnaast zou ik proberen langs te gaan bij het servicecentrum of Coolblue als dat mogelijk is. Je kunt dan duidelijk(er) laten zien en vertellen wat er gebeurt is, en dan heb je misschien nog een grotere kans. Daarnaast is je LCD scherm niet gebarsten, maar de binnenkant van je glazen digitizer. Dit kun je ook nog eens proberen uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
alex3305 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 01:25:
Ik wil even een paar zaken rechtzetten voor je.
  1. Vodafone heeft de status EOL aan de Storm2 gegeven, NIET RIM. De telefoon wordt namelijk nog verkocht in een aantal landen. Daarnaast biedt Verizon inmiddels de 9550 weer aan.
  2. Bij Vodafone zelf bieden ze wel degelijk nog nieuwe Storm2's bij RMA aan (vorige week nog gekregen). Ook heb je twee jaar garantie gekregen.
Daarnaast zou ik proberen langs te gaan bij het servicecentrum of Coolblue als dat mogelijk is. Je kunt dan duidelijk(er) laten zien en vertellen wat er gebeurt is, en dan heb je misschien nog een grotere kans. Daarnaast is je LCD scherm niet gebarsten, maar de binnenkant van je glazen digitizer. Dit kun je ook nog eens proberen uit te leggen.
DANKJEWEL Alex :p. Ik dacht dat Blackberry zelf EOL had gegeven, maar het zijn dus de providers. Thanks :). Net maar even langs Vodafone gegaan (zit toch in de buurt), en het verhaal daar maar eens uitgelegd. Toestel vandaag dus aangeboden ter reparatie en kijken wat eruit gaat komen. De mensen bij Blackberry zullen dan ook zien dat het inderdaad de glazen digitizer is neem ik aan :). Misschien niet de handigste weg dat ik het zo heb gedaan nu ik jouw post lees, maar soit. Ik wou gewoon zo snel mogelijk dat ding ter reparatie sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Even een kleine update:

Dynafix heeft het toestel zeer snel gefixt. Er is ook geen prijsopgaaf geweest, dus dat wil zeggen dat het of gratis gerepareerd is (dus toch garantie?) of dat het binnen het maximum bedrag van € 95,20 zit (dat spreek je af met Vodafone als je je toestel aanbiedt) OF ze hebben er niks aan gedaan :X, maar dan ga ik morgen wel uit mn plaat >:). Edit: Hoewel dat geen zin heeft, indien er geen reparatie mogelijk is, krijg ik mijn product ongerepareerd retour vanwege vocht/val/stootschade, Beyond Economical Repair) of (No fault found) en mag ik onderzoekskosten betalen, ben ik mee akkoord gegaan zie ik net. Maar hier ga ik niet vanuit eigenlijk :P.

In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
  • Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 27-8-2010 10:20:00
  • Service-aanmelding - Bevestigd 27-8-2010 10:20:08
  • Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 27-8-2010 13:34:51
  • Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 30-8-2010 3:34:01
  • Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 31-8-2010 11:10:47
  • Logistiek - Product klaar voor retourzending 1-9-2010 11:08:01
  • Edit/update 2: Logistiek - Product is verstuurd naar de klant 1-9-2010 21:46:15
Ik hoop dat ze het toestel morgen ontvangen bij Vodafone :). Morgen ophalen >:)

[ Voor 24% gewijzigd door __1337__ op 01-09-2010 22:05 ]

• __1337__
Update twee: Toestel is kosteloos vervangen, niet wat ik helemaal wou i.v.m. andere ping/mac adress maar alsnog ben ik zeer tevreden :D.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Bij Vodafone worden BlackBerry's zowat altijd vervangen. Helaas ben je dan inderdaad je pin kwijt, maar RIM heeft niet voor niets de backupfunctie in BBM ingebouwd :).

• __1337__
alex3305 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:06:
Bij Vodafone worden BlackBerry's zowat altijd vervangen. Helaas ben je dan inderdaad je pin kwijt, maar RIM heeft niet voor niets de backupfunctie in BBM ingebouwd :).
Klopt, en het grappige is dat mijn oude pin direct wordt vervangen bij mijn contacten met mijn nieuwe pin. Zij merken er dus helemaal niets van :).
Pagina: 1