Beste Luke, allereerst hartelijk welkom op GoT. Hier op GoT is het de bedoeling ervaringen te delen, topic's maak je aan door te beginnen met wat je reeds zelf hebt gevonden om vervolgens eventuele problematiek voor te leggen. Ook geef je in de opening post duidelijk aan waarmee je werkt bijvoorbeeld je systeem specificaties, daarnaast geef ja aan wat je wilt bereiken, wat wil je doen met het systeem.
Bijvoorbeeld 6GB of 12GB geheugen, als het alleen voor games is dan is 6GB meer dan toereikend. Ga je met virtuele systemen (VMware of VirtualPC) werken dan kan 12GB aantrekkelijk worden.
Wat betreft RAID, ik denk dat het heel verstandig is eens de
RAID FAQ eens door te nemen. Waarom zou je namelijk 4x 1TB in RAID0 willen zetten? Als je 4TB aan data wilt opslaan dan wil je dat niet op een RAID0 set doen. Wanneer namelijk 1 schijf defect raakt dan ben je direct alle data kwijt. Overigens hardeschijfen zijn tegenwoordig erg betrouwbaar, natuurlijk zal er wel eens een minder schijf of serie schijfen tussen zitten, maar dat heb je met elk produkt. Met andere woorden lees de RAID FAQ eens door om te bepalen welke RAID level interessant voor je is en of RAID uberhaubt interessant voor je is.
Verder lijkt het mij verstandig om je eens goed in te lezen in de materie, want aan je vraagstelling en reacties is duidelijk te merken dat je nog enige ervaring en kennis mist. Dat is niet erg, maar enig eigen initiatief door je eerst eens goed in te lezen wordt wel op prijs gesteld.
Wat betreft je huidige systeem, deze is prima geschikt om games mee te spelen, om eerlijk te zijn zal dit systeem maar weinig dingen niet kunnen. Ik denk dat het verstandig is om eerst eens te gaan kijken waarom het systeem steeds vastloopt voordat je aan upgrades begint.
Probeer te achterhalen of de temperaturen van de CPU en grafische kaarten bijvoorbeeld wel in orde zijn. Ook controleer de eventlogs van Windows op fouten/meldingen. Hoe je dit kunt vinden is met een beetje zoek werk hier op GoT prima te achterhalen.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/