Hey guys,
Ten eerste mijn setup
AMD x6 1090T
MSI hawk 5770
WD black 1TB
Coolermaster 500W-enige onderdeel wat niet nieuw is-
Noctua NH-C12P SE14
Aerocool BX500
Ik heb me set-up in elkaar geknutseld, en probeer te starten, dat lukt niet.
De fans beginnen en dan stoppen na 2 sec.
Ik heb even gekeken op internet, en dacht dat het misschien mijn voeding kan zijn, die de setup niet trekt(ging in eerste instantie voor de 1055T, die makkelijk door voeding gecovered wordt)
Mijn videokaart en DVD speler eruit gegooid en opnieuwe geboot.
Eindverhaal was dat alles draaide, voor ong 10sec, en toen kwam er rook achter de ventilator vandaan.
Ik heb nog wat opgezocht en dit is nu het meest logisch:
Ik heb me 20pins en 4pins aangesloten, maar heb de 8pins(achter de fan van de cpu) vergeten.
Hierdoor kreeg de CPU fan te weinig juice, en werd de CPU te warm.
Hoe groot is nu de kans dat me CPU fried for live is en niet meer gebruikt kan worden?
Of is nieuwe voeding genoeg en kan ik er dan wel mee aan de slag?
En is 500W genoeg voor de setting, de TDP van de cpu is 125, de videokaart 120??
Ten eerste mijn setup
AMD x6 1090T
MSI hawk 5770
WD black 1TB
Coolermaster 500W-enige onderdeel wat niet nieuw is-
Noctua NH-C12P SE14
Aerocool BX500
Ik heb me set-up in elkaar geknutseld, en probeer te starten, dat lukt niet.
De fans beginnen en dan stoppen na 2 sec.
Ik heb even gekeken op internet, en dacht dat het misschien mijn voeding kan zijn, die de setup niet trekt(ging in eerste instantie voor de 1055T, die makkelijk door voeding gecovered wordt)
Mijn videokaart en DVD speler eruit gegooid en opnieuwe geboot.
Eindverhaal was dat alles draaide, voor ong 10sec, en toen kwam er rook achter de ventilator vandaan.
Ik heb nog wat opgezocht en dit is nu het meest logisch:
Ik heb me 20pins en 4pins aangesloten, maar heb de 8pins(achter de fan van de cpu) vergeten.
Hierdoor kreeg de CPU fan te weinig juice, en werd de CPU te warm.
Hoe groot is nu de kans dat me CPU fried for live is en niet meer gebruikt kan worden?
Of is nieuwe voeding genoeg en kan ik er dan wel mee aan de slag?
En is 500W genoeg voor de setting, de TDP van de cpu is 125, de videokaart 120??