Ik ben op zoek naar een hostingpartij die redelijk grote pakketten aanbied (zoiets als het Extra Large pakket bij PCExtreme). Catch hierbij is dat ik graag een zo 'groen' mogelijke hostingpartij wil benaderen welke dus ook gebruik maakt van een duurzaam datacentrum. Tijdens mijn zoektocht kwam ik al Evoswitch tegen, maar ik heb tot nu toe nog maar enkele (amateuristisch ogende) hostingpartijen gevonden die hier hun servers onder brengen. Heeft één van jullie misschien een idee waar ik het beste kan zoeken naar een dergelijk hostingpartij? Bij voorbaat dank
.
PCExtreme is afaik vrij groen. Ze zijn pas naar een nieuw datacenter overgestapt (of gaan dat binnenkort doen) wat een pak zuiniger is als het vorige.
De hoofdverbruiker is (na de servers) de airco. En die is natuurlijk in ieder nieuw datacenter een pak groener als de vroegere
Bij PCExtreme zit je sowieso goed
De hoofdverbruiker is (na de servers) de airco. En die is natuurlijk in ieder nieuw datacenter een pak groener als de vroegere
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Solcon in Apeldoorn.
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
PCExtreme zitten we nu ongeveer een jaar, maar die hebben in vergelijking met ons vorige datacenter (True) toch nog redelijk wat storingen gehad. Dit jaar kunnen ze hun 99,9% in ieder geval niet waarmaken. Ik kan zo snel geen goede objectieve gegevens vinden over de 'groenheid' van hun nieuwe datacentrum, maar misschien kan ik even contact met ze opnemen.
Datzelfde zal dan denk ik het geval zijn voor Leaseweb. Het pakket dat ze aanbieden ziet er redelijk uit, maar er staan redelijk weinig specificaties bij. Zo zou WebDAV natuurlijk een welkome aanvulling zijn en hoop ik dat er gebruik gemaakt kan worden van IMAP (biedt PCExtreme bijvoorbeeld wel). Mocht iemand daar iets over weten dan hoor ik het graag
.
Weet je toevallig ook hostingpartijen die in Solcon hun servers hebben staan? De bedoeling is namelijk niet om te colocaten, maar om een hostingpakket (met mail e.d.) aan te schaffen. Of houdt Solcon het hele datacentrum voor zichzelf (met redelijk prijzige pakketten aangezien ik wel redelijk wat GB aan ruimte wil reserveren)?
Datzelfde zal dan denk ik het geval zijn voor Leaseweb. Het pakket dat ze aanbieden ziet er redelijk uit, maar er staan redelijk weinig specificaties bij. Zo zou WebDAV natuurlijk een welkome aanvulling zijn en hoop ik dat er gebruik gemaakt kan worden van IMAP (biedt PCExtreme bijvoorbeeld wel). Mocht iemand daar iets over weten dan hoor ik het graag
Weet je toevallig ook hostingpartijen die in Solcon hun servers hebben staan? De bedoeling is namelijk niet om te colocaten, maar om een hostingpakket (met mail e.d.) aan te schaffen. Of houdt Solcon het hele datacentrum voor zichzelf (met redelijk prijzige pakketten aangezien ik wel redelijk wat GB aan ruimte wil reserveren)?
Geen ervaring mee overigens, maar ik kon me het nieuwsbericht herinneren. Over het algemeen geldt dat hoe nieuwer het DC, hoe groener. (Met de nieuwste technieken en inzichten.)
Volgens mij zit in het DC van Solcon geen andere partijen, maar ze hebben wel verschillende pakketten.
Volgens mij zit in het DC van Solcon geen andere partijen, maar ze hebben wel verschillende pakketten.
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Net pas viel mij 'Managed Serverhosting' op en dat ziet er wel heel interessant uit (wel prijzig, maar je moet er wat voor over hebben
). Een beetje raar dat ze daar zeggen dat de server van hun kant beheerd wordt, maar bij de extra SLA staat softwarebeheer bij een duurdere varianten (dus ook beveiligingsupdates als je dat stukje letter interpreteerd). Desondanks ga ik daar eens naar informeren denk ik. Mocht iemand nog extra aanvullingen hebben op dit topic dan hoor ik die graag
.
Pagina: 1