Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12-2024

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Topicstarter
Vandaag zag ik toevallig een mooie aanbieding, 55 euro voor een 500GB 2,5'' externe harddisk
Het gaat om de volgende: Samsung This is It S2 500 GB 2,5" harddisk snow goud 500GB Goud
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1273244015.jpeg

Nu de vraag: Heeft iemand deze HD? en is deze open te schroeven? Ik wil de HD namelijk omwisselen met de 120GB uit mijn laptop. Dus laptop van 120GB naar 500GB en deze externe schijf van 500GB naar 120GB.

Hij ziet er nogal solide uit en vroeg mij dus af of hij open te schroeven is.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor hetzelfde geld en zelfs minder kan je ook gewoon een losse 2,5 harddisk kopen en hoef je niet een externe harddisk uit mekaar te gaan halen want vaak zijn die cases geplakt en gepontst. Beter kan je dan een losse externe case kopen welke bedoeld zijn om er zelf een harddisk in te kunnen bouwen.

pricewatch: Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVTRTL2
pricewatch: Cooler Master Xport 251 (2.5" inch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:44
Dan ben je uiteindelijk wel meer geld kwijt dus :P

Ik denk dat er op de onderkant wel schroefjes zitten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 08:44
ThinkPadd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:45:

Ik ken het specifieke model niet, maar ik zou daar niet te hard op rekenen! Ze proberen die cases tegenwoordig zo compact en strak mogelijk te maken, en dat betekent over het algemeen dat ze niet demontabel zijn dmv schroefjes ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:40
Anyhow ... I did not gave up ... and I decided to open this HD ... I mean ... the platic cover (that damn it) has has no screw ....
So, I did damage a bit the nice plastic shell of this HD ... but I manage to open ...
Again ... bad surprise ... this is not a standard USB HD that is made using a IDE or SATA adapter ... this HD is born for USB ... so ...
I could have try to change the USB to something adapter ... but this is not possible ...
Volledige discussie:
http://forum.hddguru.com/...le-500gb-dead-t14351.html

Dus zelfs als je hem open krijgt, de schijf die erin zit kan je niet in je laptop steken.

[ Voor 7% gewijzigd door Malantur op 25-08-2010 20:56 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:45:

Ongeveer 7 euro verschil maar wel met het voordeel dat je niet je case gaat slopen, want kant en klare externe harddisks zijn er niet voor bedoeld om uit mekaar te gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:44
Komop zeg zijn we nou Tweakers of niet :P Moeilijk doen over een behuizinkje open schroeven....

Maar ik denk dat het antwoord van Malantur genoeg is om de discussie te beeindigen. Wel vreemd overigens, maar dat zal wel komen omdat Samsung ook niet gek is blijkbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Topicstarter
Ik heb ook een andere externe 2,5'' van sweex van 120GB en die is wel te demonteren, er zat zelfs een klein schroevendraaiertje bij.

Hij is wel erg klein vergeleken met een losse 2,5''
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51EEwJCBu5L.jpg

Op zich vind ik hem wel stijlvol met hoesje erom.
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51o-qglUVHL.jpg

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Topicstarter
Malantur schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:55:
[...]

Volledige discussie:
http://forum.hddguru.com/...le-500gb-dead-t14351.html

Dus zelfs als je hem open krijgt, de schijf die erin zit kan je niet in je laptop steken.
Bedankt voor de link naar dat topic, het is toch niet zo'n heel stabiel model dus de Samsung S2 als je hoort hoe snel hij stuk gaat (en te repareren door er tegen te slaan! :o ). Ik sla deze HD maar even over denk ik.

Iedereen bedankt voor de hulp.

• Roel1966
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:01:
Komop zeg zijn we nou Tweakers of niet :P Moeilijk doen over een behuizinkje open schroeven....

Maar ik denk dat het antwoord van Malantur genoeg is om de discussie te beeindigen. Wel vreemd overigens, maar dat zal wel komen omdat Samsung ook niet gek is blijkbaar :P
Haha, tja ik zelf ben ook wel een Tweaker maar ik houd het toch liever op cases waar ik zelf kan bepalen welke harddisk ik erin kan zetten en niet zoiets standaards met toeters en bellen. Vaak zijn dat ook nog van die kunststof cases wat de harddisk echt niet ten goede komt qua koeling, dus liever voor mij een aluminium losse case.
Pagina: 1