Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Binnenkort wil ik een net als vele in dit topic een mediaplayer aanschaffen, mijn specifieke eis is dat deze ook kan opnemen bij digitenne.

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik hoop dat jullie mij iets op weg kunnen helpen.
- Als tv wil ik de samsung p2370hd aangschaffen. Deze bezit een DVB-T tuner en CI slot.
- Ik heb nu kpn digitenne tv en maak gebruik van de single tuner van samsung.
- Ik begrijp dat je het CI slot kan gebruiken door een CAM met hierin de smartcard, dus in principe de single tuner niet meer nodig heb. ALs ik het goed begrijp heb ik dan nog maar één tuner, dus een mediaplayer met dvb-t tuner is een vereiste als ik wil opnemen en tergelijkertijd op een andere zender kijken. Nu lees ik overal dat je alleen Free To Air zenders kan opnemen. Hoe zit dit precies?

De volgende mediaplayers hebben dvb-t:
- Conceptronic Grab'n'Go MediaGiant Pro 500GB
- Fantec MM-HDRTV + WiFi HDMI 1000GB
- Emtec Movie Cube V800H
- AC Ryan PlayOn! DVR HD 500GB

Kan ik hiermee alle zenders van digitenne opnemen of alleen de FTA zenders?
Bestaat er een andere manier?

Alvast bedankt!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dat was even puzzelen, omdat je sommige termen ietwat verwarrend gebruikt.

Ik probeer het je uit te leggen :) :

Op de achterkant van jouw digitenne tuner zitten twee scartaansluitingen. Een daarvan gaat naar de tv en de ander kun je aansluiten op een videorecorder/dvd-recorder/harddiskrecorder.

Tijdens het opnemen van zo`n tuner, kun je maar een kanaal bekijken. Het kanaal dat ingesteld staat om opgenomen te worden.

Wil je tegelijkertijd kunnen kijken en iets anders (!) opnemen, dan zul je moeten zoeken naar een twintuner, zodat je twee dingen tegelijk kunt doen.

De door jou aangedragen oplossing: Samsungtuner op recorder en fta kijken op je ingebouwde tuner in de tv is inderdaad ook mogelijk. Het is wel de vraag of je genoegen neemt daarmee (want er zijn maar enkele fta zenders).

Die afweging laat ik aan jou :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• mpfan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Misschien dat de Samsung BD-C8200 nog wat voor je is?
Mits je natuurlijk nog steeds ook de tv wil aanschaffen.
Succes!