Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FP] Reviews na edit niet bovenaan zetten (?)

Pagina: 1
Acties:

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:57
Momenteel is het zo dat als je je productreview voorziet van een update, dat 'ie weer bovenaan de lijst komt te staan (bijvoorbeeld in de tracker). Op zich een leuke feature, zodat je review bij grote updates nog een keer in de belangstelling komt, maar dit zorgt er soms ook voor dat reviews tot in den treuren bovenaan komen te staan.

Neem bijvoorbeeld productreview: Dell Ultrasharp U2711 review door Kid Jansen, een zeer goede en uitgebreide review, dus hij verdient best wat aandacht (en dat heeft 'ie inmiddels ook wel gehad, met 12.000+ views), maar inmiddels komt deze review zo ongeveer elke dag wel weer een keer omhoog, omdat de reviewer 'm zeer geregeld voorziet van nieuwe delen.

En na één dezelfde review al zéker 10 keer voorbij te hebben zien komen, heb ik 'm ondertussen wel gezien, ook al wordt het iedere keer voorzien van nieuwe informatie :P

Is het geen idee om een limiet te zetten aan het aantal keer/dagen dat een review omhooggeschopt kan worden?

The devil is in the details.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als je een review een update van een x-aantal tekens/bytes geeft wordt ie pas weer gekicked in de tracker. Een limiet om dit maximaal 1x per dag of per 2 dagen te laten gebeuren zou inderdaad niet verkeerd zijn, of de minimale limiet van een update iets omhoog schroeven...

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Hahn
Er zal vast een minimum zijn voordat 'ie omhoog komt, zodat je niet bij elke komma al een kick krijgt. Maar ik vind het een beetje overbodig dat een grote review in 10 stappen op wordt gebouwd, waardoor de review ook 10 keer bovenaan komt te staan. Een review een paar keer kunnen laten kicken lijkt me meer dan genoeg.

Maar daar ga ik natuurlijk niet over, ik kaart het alleen maar aan :)

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Sorry hiervoor, ik had niet de tijd om in één keer die review zo uitgebreid te maken en ik heb ook bepaalde onderdelen op verzoek toegevoegd, waar in de reacties naar gevraagd was.

Met de test van inputlag moest ik bijvoorbeeld ook wachten op de SMTT licentie en het aan de praat krijgen van dat programma, verder moest ik nog wachten op een CRT scherm. Voor de kijkhoek en backlightbleeding tests moest ik eerst bedenken hoe ik dat goed kon testen.

Ook bepaalde posts in [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 15 waren aanleiding voor een update die in sommige gevallen daarom ook niet meteen al aan de review toegevoegd had kunnen worden.

Overigens betekent dit niet dat het plan was om deze review in stappen op te bouwen, de oorspronkelijke review was ook al erg uitgebreid voor GoT standaarden, maar uiteindelijk heb ik nog heel veel dingen toegevoegd, waardoor de review nog eens twee keer zo groot is geworden.

[ Voor 27% gewijzigd door Kid Jansen op 31-08-2010 12:12 ]

• Hahn
Het is geen verwijt naar jou toe hoor ;) Dat moet je zelf weten, maar het was een goed voorbeeld voor het punt dat ik wou maken :P

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Eén mazzel, die review is nu wel een keertje af, dus neem niet aan dat hij voorlopig weer bovenaan komt te staan. Er zijn nog wel een aantal dingen die ik wel testen, maar daar heb ik voorlopig toch geen tijd voor denk ik.
Pagina: 1