Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 11:50
Ik heb voor mijn vader een paar maanden terug een PC samengesteld en besteld bij Com4 computers in Tilburg.
Dat leek me makkelijk omdat als er iets is, dat je dan bij die winkel geholpen kunt worden en aangezien ik daar al eerder goeie service gehad heb, heb ik m daar besteld.
Nu blijkt dus dat die winkel failliet is en gestopt is te bestaan.

En dat is jammer aangezien de PC nu stuk is.
Graag zou ik willen weten of ik dit zelf kan verhelpen en anders ga ik naar een computerwinkel en vraag het daar wel.

Probleem is als volgt. Als ik de PC stroom geef, dan gebeurd er niets behalve dan dat het power lampje ongeveer 2x per seconde knippert.
Verder reageert de PC nergens op.

Met mijn beperkte kennis zou ik dan zeggen dat het dan het moederbord moet zijn? Correct?
http://download.gigabyte....-ma785g(p)m-ud(s)2h_e.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eerst eens een andere voeding te lenen en kijken wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als je verder weinig kennis hebt op het gebied van hardware dan raad ik je toch aan naar een pc-zaak te gaan of misschien een kennis of familielid te vragen die er wel wat meer idee van heeft. Je zal niet de eerste zijn die het euvel van kwaad tot erger maakt en terwijl er misschien niet veel mankeert aan het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
Ja, nou..ik heb er wel een beetje verstand van, maar als de PC niets doet en alleen maar dat knippersignaal geeft, weet ik ook niet meteen waar ik het moet zoeken.
Maar de PSU zou dus een dader kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:02

D4NG3R

kiwi

:)

Heb je het systeem door die winkel in elkaar laten zetten? Want ook na een Faillissement heb je recht op Garantie.

Zou jammerlijk zijn als je naar de computerboer gaat en daar 100 euro moet neerleggen voor reparatie's en vervangingen :|

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dennis013 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:27:
Ja, nou..ik heb er wel een beetje verstand van, maar als de PC niets doet en alleen maar dat knippersignaal geeft, weet ik ook niet meteen waar ik het moet zoeken.
Maar de PSU zou dus een dader kunnen zijn?
Het zou zeker kunnen dat de psu kapot is aangezien je verder geen stroom op de moederboard krijgt, althans werken de fans bv wel of hoor je de harddisk op spinnen ?

Verwijderd

Prik er eens 1 geheugenreepje in, start dan eens op.

Had hetzelfde probleem met bovenstaand moederbord na inbouw.

• Dennis013
Ik heb inmiddels vernomen dat de pc weer werkt, maar dat het de afgelopen week wel vaker voorgekomen is,
Het is mijn ervaring dat dit de vervelendste problemen zijn, die het soms wel of niet doen.

Ik kan wel uit een pc een psu schroeven en het testen, maar ik breng liever de PC weg. Het is een small form factor pc en voordat ik weer alle stekkers op de juiste plek ingeplugd heb, ben ik ook weer een dag verder.
Pagina: 1