Netwerk valt weg op 1 laptop, maar de ander niet?

Pagina: 1
Acties:

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:46
Hier thuis gebruiken we enkel draadloos internet en laptops.

nu valt de laptop van iemand anders steeds het netwerk weg. helemaal geen verbinding en kan de router niet meer vinden. na Herstellen of opnieuw opstarten pakt hij wel weer internet.

mijn eigen laptop heeft echter nergens last van, en heeft nooit problemen.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? heb al een ander kanaal op de router geprobeert, maar dat werkte niet. het lijkt me een probleem met de laptop.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 09:22
Probeer eens in de router vaste IP adressen toe te wijzen.

Soundcloud

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Restspanning verwijderen, accu/stroom eraf, 5x aan/uit-knop drukken en nog eens proberen.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-02 16:06
Met een draad gaat het wel goed?

Wat is "netwerk weg". Kan ie niet meer browsen? de gateway/DNS niet meer pingen? Geen enkel draadloos netwerk meer te zien?

Verwijderd

_H_G_ schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 07:32:
Met een draad gaat het wel goed?

Wat is "netwerk weg". Kan ie niet meer browsen? de gateway/DNS niet meer pingen? Geen enkel draadloos netwerk meer te zien?
Geen verbinding bedoelt hij daarmee. :X

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-02 16:06
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:25:
[...]

Voeg anders wat toe :? Ik geef toch wat tips om te kunnen bepalen waar het mis gaat? Anders krijg je een waslijst aan willekeurige oplossingen. Dan kan TS net zo goed het forum doorspitten en alles uitproberen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:38

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:25:
Hoe weet jij dat...je kent de TS en zijn probleem !?

- Post eens een ipconfig /all van als het werkt en als het niet werkt
- Kan je de router nog pingen ?
- Kan je (andere) draadloze netwerken vinden tijdens het "wegvallen" ?
- Gaat het weer werken als de wifi adapter een keer uit en aan gezet wordt ? (vaak kan dit via een knopje, anders even softwarematig doen).

@_H_G_: De TS zou ook het hele forum mogen uitspitten, is niets op tegen ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:46
Bedankt voor al jullie antwoorden!
zal straks proberen of een vast IP werkt.
met de verbinding weg bedoel ik, dat de verbinding met de router wegvalt (dus geen connectie) en dat deze niet meer gevonden kan worden. Andere verbindingen zijn wel zichtbaar.

Echter wanneer laptop A de verbinding niet eens kan vinden, kan laptop B nog steeds alles vinden en heeft nog gewoon connectie. hoop dat dit het duidelijk maakt.

zal iig straks even proberen alles vast IP te geven en een reset, en rapporteer dan mijn bevindingen weer.

• Bahmi
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik had hetzelfde met mijn laptop toen ik er nog XP op draaide. Na opstarten zag hij gewoon het access point meestal niet, en als hij het zag kon hij er geen verbinding mee maken. Ik gok dat het een driver iets was want zodra ik mijn laptop heb geupgraded naar 7 geen problemen meer.

Mijn tijdelijke fix toen was de laptop opstarten met wifi uit, wachten totdat windows helemaal opgestart is en daarna wifi inschakelen. Soms zag hij het dan, andere keren niet, en in dat geval gewoon netwerk adapter uitschakelen en weer inschakelen.
Pagina: 1