Controle nieuw systeem samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THA_ErAsEr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-03 10:56
Hey all,

Ik ben vandaag bezig geweest met de componenten uit te zoeken voor men eigen pc te maken. Graag zou ik eens men opstelling willen laten controleren door meer ervaren personen. Kijk er even naar en geef me maar slechte en goede reacties/opmerkingen. Alvast bedankt.

Moederbord: Crosshair IV Formula (AMD 890FX)
Processor: Phenom II X6 1055T (6x 2800 MHz)
Geheugen: (2x2GB Dual-Channel) 4 GB DDR3-1333 Kit (4096 MB)
GPU: XFX HD5830 + AvP (ATI Radeon HD5830)
HDD: 2 x WD10EARS (1.000 GB, Boxed)
Case: suggesties welkom, graag met venster, colors black-red
Koeling: hangt van case af, misschien waterkoeling of extra fans
Voeding: geen idee

Doel van de pc: Game pc
Voorkeuren: Voorkeur gaat naar AMD
Prijs: ~1000€ (Ik heb niet naar de prijs gezien, heb componenten genomen waarvan ik hoop toch een lange goed mee te kunnen gamen)
Extra:
-CD/DVD station + externe apparaten hoeven niet aangekocht te worden
-de harde schijven zijn niet essentieel, heb nog een sata schijf

Graag een paar opmerkingen zodat ik het wat kan verbeteren. _/-\o_ C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-06 21:43
1: Een Hexacore processor voor te GAMEN?
Een dualcore is al meer dan genoeg, en een hoge kloksnelheid is zeer aangeraden om te gamen.
Als je dan toch iets meer core's wil, zou ik voor de Phenom II X4 965 Black Edition gaan, is al €100 goedkoper...
Deze is geclocked op 3.4 terwijl de X6 op 3.2 geclocked is, en de X6 geeft geen voordeel in games tov de X4.
2: Stop die €100 EXTRA in een betere grafische kaart, wat zeer belangrijk is bij gamen.
Ga voor een ATI HD5850 (mijn voorkeur) of een Nvidia GTX460.
3: Steek er nog 2GB bij, maakt het beter om te gamen (omdat je dan net weer dat tikkeltje meer aankan)...

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84120

Voor gamen: zoals bovenstaand. Zo snel mogelijke videokaart. Eigenlijk elke moderne processor doet het wel. Bijpassend moederbord en voldoende geheugen (>= 4GB). 2 harde schijven zijn niet nodig. Zeker als je nog hebt: dan laat die ook maar weg. Voor videokaartperformance: http://www.tomshardware.com/charts/graphics-cards,1.html. Overgens voorkeuren: ik zou zeggen, als AMD goedkoper is, die voorkeur houden. Anders is dat ook niet echt zinnig denk ik. Kast: eigen smaak, zoeken maar!

• sabir96
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-11-2022

sabir96

Android Fanboy

Aan je hardware te zien heb je een niet al te mager budget, tenzij je de case flink gaat modden zou ik voor een Lian-Li gaan, ze zijn niet erg goedkoop maar vooral de aluminium cases zijn erg mooi [vind ik]

De man heeft de RUILHANDEL ontdekt en heeft het GELD uitgevonden; De vrouw heeft het GELD ontdekt en toen is alles naar de kloten gegaan.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-07 10:17

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hi en welkom op GoT :W

Helaas zijn dit soort topics in losse vorm niet toegestaan op ons forum. Lees voor meer info *LET OP* - Wat moet ik kopen. Aansluitend kun je je vraag kwijt in [BBG aanschaf] Gamesysteem juli-augustus 2010

Veel plezier op ons forum. Dit topic gaat dicht. :)

Dit topic is gesloten.