Toon posts:

Op zoek naar een audioset voor LP's en surround.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al jaren met matige speakers. Nadat ik erachter kwam dat de phono-ingang van mijn huidige JVC-versterker stoorde, besloot ik dat er toch maar een nieuwe audioset moet komen. De vraag is alleen: waar, hoe en wat? Misschien is er hier iemand die me op weg kan helpen.Ik ben namelijk op zoek naar:

- een audioset tot €400, nieuw of tweedehands
- degelijke speakers + versterker
- optische audio-ingang
- en misschien wel het allerbelangrijkste en ook moeilijkste onderdeel: ik wil LP's afspelen (dus goede stereo + voorversterker nodig), EN surround geluid hebben voor films en games (PS3, 5.1).

Dat is een lastige volgens mij. Moet ik nu een surround-set hebben of niet? Wie helpt me om een goede keuze te maken? Wat voor speakers en versterker zijn geschikt voor BEIDE? Ik ben niet veeleisend, maar wil gewoon een degelijk geluid hebben in mijn woonkamer.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Niet veeleisend?
Ik vind 400 euro een erg laag budget met je eisen. Je wilt dus vijf speakers, een subwoofer en een receiver met phono-ingang. En ja, als je 5.1 wilt hebben moet je een surround set hebben. En lastige is weer dat een stereoversterker over het algemeen een beter stereobeeld geeft dan een meerkanaals receiver uit dezelfde prijsklasse. Ik zou met dit budget eerder voor een stereoversterker gaan met twee speakers. Want anders heb je echt budget-spul met deze eisen en budget.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:57
Ik zou, met jouw eisen, voor een 5.1 versterker met losse speakers gaan (dus niet zo'n set inclusief mini-speakertjes, want die klinken altijd slecht). Voor de LP's koop je een losse phono-preamp. Als je LP's luistert, stel je de versterker op 2.0 in, zodat alleen je front-speakers werken. Die moeten dus wel goed zijn.

Het is te betwijfelen of dit binnen je budget past, maar tweedehands moet het net te doen zijn. Zelf geef ik niet zo veel om "3D-geluid" en draai ik ongeveer het bovenstaande op een 2.0-versterker (zeg maar, de klasssieke stereo-versterker).

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reactie, hier heb ik wat aan. :)

Oké, dus budget is niet realistisch. Dat heb ik vaker gehoord op dit forum, en ik kan me er wel iets bij voorstellen, maar ik heb gewoon niet meer te besteden. Misschien moet ik de budgeteis laten vallen, of ik ga eens goed Marktplaats afstruinen.

Suggesties & ervaringen nog steeds welkom!

Verwijderd

Op marktplaats zoeken lijkt me een goed plan. Dan moet je een eind komen als je alleen 2.0 draait, en zoekt naar een versterker en speakers.