Ik zit al jaren met matige speakers. Nadat ik erachter kwam dat de phono-ingang van mijn huidige JVC-versterker stoorde, besloot ik dat er toch maar een nieuwe audioset moet komen. De vraag is alleen: waar, hoe en wat? Misschien is er hier iemand die me op weg kan helpen.Ik ben namelijk op zoek naar:
- een audioset tot €400, nieuw of tweedehands
- degelijke speakers + versterker
- optische audio-ingang
- en misschien wel het allerbelangrijkste en ook moeilijkste onderdeel: ik wil LP's afspelen (dus goede stereo + voorversterker nodig), EN surround geluid hebben voor films en games (PS3, 5.1).
Dat is een lastige volgens mij. Moet ik nu een surround-set hebben of niet? Wie helpt me om een goede keuze te maken? Wat voor speakers en versterker zijn geschikt voor BEIDE? Ik ben niet veeleisend, maar wil gewoon een degelijk geluid hebben in mijn woonkamer.
- een audioset tot €400, nieuw of tweedehands
- degelijke speakers + versterker
- optische audio-ingang
- en misschien wel het allerbelangrijkste en ook moeilijkste onderdeel: ik wil LP's afspelen (dus goede stereo + voorversterker nodig), EN surround geluid hebben voor films en games (PS3, 5.1).
Dat is een lastige volgens mij. Moet ik nu een surround-set hebben of niet? Wie helpt me om een goede keuze te maken? Wat voor speakers en versterker zijn geschikt voor BEIDE? Ik ben niet veeleisend, maar wil gewoon een degelijk geluid hebben in mijn woonkamer.