Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Listserv/Googlegroups] Mailarchieven beschikbaar maken

Pagina: 1
Acties:

• Caedus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Beste mensen,

Surfnet stopt met het aanbieden van haar mailinglijstservice (https://listserv.surfnet.nl/). Omdat wij als studentenorganisatie al zo'n vijftien jaar gebruik hebben gemaakt van Listserv, hebben we een aardig mailarchief opgebouwd. Uit de alternatieven die Surfnet noemde, leek GoogleGroups de beste en dus heb ik de mailadressen van Listserv naar Google overgezet. Met het archief (700 mb) zit ik echter nog in mijn maag en de vraag die ik op het forum wil plaatsen is dan ook de vraag hoe ik dat het beste kan overzetten, misschien in de nieuwe Googlegroup zelf.

Daarbij zijn drie punten belangrijk:
1) Het archief van 15 jaar is per maand opgeslagen. Dat betekent dat van elke maand de mails in één groot bestand zijn opgeslagen, gecodeerd in unicode. De oorspronkelijke bijlagen die hierbij zaten, zijn opgeslagen in base64 code (thanks Listserv! /irony), ook in de lopende tekst van de maandarchieven. Je hebt dus bijvoorbeeld een LOG0001 bestand met de mails en bijlagen als tekst/code van de eerste maand van het jaar 2000.
2) De archieven zijn groot, 700 mb, wat groter is dan wat je aan geheugen mag opslaan in een Googlegroup (100 mb).
3) In principe mogen de archieven alleen toegankelijk zijn voor mensen die daar recht op hebben.

Dus, heeft iemand ideeën of het mogelijk is om:
a) De mailarchieven van Listserv makkelijk toegankelijk te maken in de Googlegroup die ik heb gemaakt?
b) Ze eventueel op een andere plek toegankelijk te maken, zonder dat ik daarvoor een hele website met inlogfunctie hoef te bouwen?

Bonusvraag:
c) Als iemand weet hoe ik base64 code die *in* unicode staat kan decoderen hoor ik het graag. Ik heb wel websites gevonden waarin je base64 code kunt plakken, maar als ik honderden bestanden heb die slechts gedeeltelijk base64 (de bijlagen dus) bevatten dan snap je dat het geen doen is al die verschillende bijlagen eruit te vissen en te plakken op de websites.
Hier heb ik eerlijk gezegd zelf nog niet naar gekeken, maar het kan zijn dat iemand een slim programmaatje hiervoor kent.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is. Als er vragen zijn, of antwoorden natuurlijk, hoor ik het graag.

Alvast dank,

Caedus

PS Dit is mijn eerste forumbericht hier. Ik hoop dat ik me aan alle (on)geschreven regels heb gehouden en anders krijg ik graag feedback :).

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-11 19:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Er zijn verschillende bedrijven die listserver hosting commercieel aanbieden. Google kent er verschillende. Ik denk dat de makkelijkste oplossing is om een van die clubs te benaderen. Met een beetje geluk regelen zij de migratie dan voor je.

Je zou ook eens kunnen informeren bij de helpdesk van je universiteit. Mijn uni heeft een eigen mailiniglistserver waar studieverenigingen ook gebruik van kunnen maken.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.