Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forum leden.
Ik heb een vraagje over het moederbord van Asus model P5Q.
Het bord is voorzien van een 24 pins en een 4 pins voeding's connector.
naast de 4 pins zit nog een 4 pins connector met een zwart afdek kapje.
Als je er boven op kijk lijkt het een 8 pins connector waarvan er 4 zijn afgedekt.
Nu heb ik een nieuwe voeding de Recom RC-PROE-M1050 1050 watt modulaire voeding met 80-plus-certificering gekocht welke is voorzien van de 24 pins en de 4 pins voeding's connector maar daar naast ook nog een 8 pins voedings connector heeft.
Kan ik deze gebruiken op mijn mainbord door de afdekking van de 4 pins connector te verwijderen ?
Zo ja wat is het voor deel van de 8 pins boven de 4 pins voeding op het mainbord.
Mvg,
Scarly :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

als je 8 pins hebt kun je die gewoon aansluiten. Dat klepje zit er alleen maar op zodat je een 4 pins stekker er niet verkeerd in doet, nog uit de tijd dat je veel 4 pins voedingen had. 8 pins zou meer stabiliteit moeten bieden ten opzichte van 4 pins, maar in de praktijk maakt het weinig uit als je niet flink gaat OCen. Maar als het op de voeding zit zou ik het gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zoals Terw_Dan schrijft kan je die gerust gebruiken maar zal het in de praktijk niet zoveel uit maken en inderdaad alleen bij OCjen zal de cpu ietwat stabieler blijven. Enigste waar je wel even op moet letten is dat wanneer die 8 pins connector een 6 pins is met 1 blokje van 2 pins dat ie dan bedoeld is voor de videokaart.