Wie heeft er ervaring met multi-head kaarten?

Pagina: 1
Acties:

• SuperShallow
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-08-2025
Ik moet binnenkort voor een complexe multimedia presentatie een computer met multihead kaart aanschaffen, en ben op zoek naar iemand die daar ervaring mee heeft. Bij voorkeur heb je ervaring met meerdere merken/ typen, en het zou helemaal ideaal zijn als we voor aanschaf een en ander kunnen testen. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een enthousiaste geek-hardwareverkoper die het leuk vindt om net even wat meer te doen.
Ben je hem/ haar, of ken je hem/ haar? Let me know!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ATI/AMD heeft grafische kaarten op de markt die 6 schermen via displayport kan aansturen.
Maar was is het doel van de machine?

[ Voor 0% gewijzigd door geforce5_guy op 25-08-2010 16:56 . Reden: typo ]

Verwijderd

Hoeveel schermen gaat het over; dit is wat karige informatie. 2 schermen kunnen praktisch alle videokaarten aan, 3 schermen kunnen veel nieuwe videokaarten ook aan (dan wel 1 met display port aansluiten, maar toch).

• SuperShallow
Hi Geforce5_guy & Mental,
Bedankt voor de reacties. Het gaat in principe om het aansturen van 5 schermen. 4 met full HD video en 1 met mixed content. Interface wordt gebouwd in Flash.

Hoe vrij ben je in het opstellen van de schermen? Met andere woorden, Hoe makkelijk kun je bepalen welke schermen op elkaar aansluiten?
Bestaat er ook multihead met HDMI ipv displayport (ik wil misschien LED TV's gaan gebruiken voor de HD schermen).
Is zo'n kaart capable om 4x full HD video soepel en zonder glitches te tonen?
En in wat voor computer bouw je zoiets? Heeft de kaart zelf genoeg power, of heb je ook een zware processor nodig?
Bedankt voor jullie input!

Verwijderd

De positie werkt in Win Vista en 7 door ze te slepen in een overzichtje.

Afbeeldingslocatie: http://www.daleisphere.com/wp-content/uploads/windows7betachantetheappearanceofyourdisplaysscreen.jpg

Zijn tich tooltjes om dit te tweaken en is alles behalve speciaal tegenwoordig. Volgens mij hebben alle moderne videokaarten tegenwoordig support voor full HD video acceleratie. CPU load op mijn PC (E6750 old) bij het afspelen van full HD is een paar %.

Overigens waarderen wij het als je zelf ook wat onderzoek doet.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2010 12:10 ]

• SuperShallow
Hi Blackspot,

Thanks. Ben zelf natuurlijk ook aan het kijken (bijvoorbeeld http://www.multi-monitors.com), maar er zit nogal wat variatie in de setups (en in de prijzen). Ik zal eerst eens wat potentiële configuraties bij elkaar sprokkelen, dan vraag ik daarna verder.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik doe nu even de aanname dat het hier om advies via het forum gaat. Je openingspost riekt wat naar (commerciele) werving en daar hebben we http://tweakers.net/jobs/ voor.
Indien het eerste het geval is, geen punt. Indien het tweede, laat het even weten.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik zou zeggen, neem een eyefinity-edition HD5870 of HD5770, die eerste kan zes schermen aansturen en die tweede kan er vijf. Dan heb je ook niet te klagen over de rekenkracht die erachter zit want HD-content afspelen kunnen ze wel. Die hebben wel alleen maar DP-aansluitingen, met actieve converters kan je er ook wel HDMI aan hangen, al zijn die actieve dingen wel wat duur.

[ Voor 22% gewijzigd door bwerg op 26-08-2010 15:22 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Pagina: 1