Snelheid van internet heel erg wisselvallig

Pagina: 1
Acties:

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-02 20:09
Hai,

Ik heb een probleem met m'n internet en dat is namelijk dat de snelheden niet constant zijn.
Filmpjes op youtube kijken duurt een eeuwigheid voordat alles gedownload is terwijl ik een seconde later een file met 16mbit kan binnenhalen.

M'n snelheid die ik hoor te halen is rond de 1600kb/sec maar vaak als ik file download is dat 10x zo weinig.

Een voorbeeld:

Ik download via http://www.bbned.nl/speedtest/ een file van bijna 1gb.

Eerste poging:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/25/1282733625-250.jpg

Ik sluit dit venster en download precies dezelfde file binnen 5 seconde
En krijg dit resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/25/1282733480-740.jpg

Wat heb ik al gedaan?

- Verschillende speedtesten
- Nieuw modem van kpn
- Kpn zegt dat de connectie tussen hun en mijn moden 19mbit is

Dit probleem heb ik op 3 computers.

[ Voor 7% gewijzigd door QuiCk01 op 25-08-2010 16:03 ]

Verwijderd

De tweede keer dat hij gaat downloaden heeft hij al een deel in zijn cache staan, weet je zeker dat hij de volledige file met die snelheid binnenhaalt of alleen het eerste stukje?

edit; mocht je draadloos verbonden zijn met internet zorg dan eerst dat je via een kabel aan je router / modem hangt om dat uit te sluiten.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 16:22 ]

Verwijderd

welke snelheid heeft je internetabbonement?
als je test met bv speedtest.net komt dit dan in de buurt?

zijn er nog andere pc's actief of heb je een download/p2p programma aan?

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-02 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

-Kijken of er geen downloadprogramma's/virussen opstaan?
-Maar 1 PC aansluiten, netwerkkaart drivers updaten en opnieuw te proberen?
-Kijken of tussen twee PC's hetzelfde voorkomt? (intern netwerk)

offtopic:
Er zit een print screen knop op je toetsenbord, deze kan je gebruiken om wat gemakkelijker een screenshot te maken

19Mbit zal wss IPB Extra + iTV of IPB premium zijn, iig het zit boven de 16Mbit.

[ Voor 11% gewijzigd door kKaltUu op 25-08-2010 16:30 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:31

Salandur

Software Engineer

Je kan ook via de website van http://speedtest.net kijken wat je snelheid is.

Maar waarschijnlijk zit er van alles tussen waardoor het niet goed werkt. Probeer het eerst door de computer/laptop rechtstreeks op je modem aan te sluiten. Van Wifi is bekend dat dit vaak niet goed performed, vanwege de vele interferentie met de netwerken in de buurt.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• QuiCk01
Het rare is dat alles altijd perfect gefunctioneerd heeft toch 3 dagen terug.

Ik heb een 16Mbit abbonnement maar de medewerkers (Meedere aan de lijn gehad) vertelden mij dat ik soms de 19 kon halen en dus "geluk" had. Ik heb liever 16 constant dan 43kb met 19Mbit als piek maargoed.

Problemen komen op zowel laptop met wifi, als mijn eigen pc (met draad) voor. Er staan geen download programma's open.
Virus zou dan ook een verklaring kunnen zijn alhoewel pc's gescant zijn er niets te vinden is.
-Kijken of tussen twee PC's hetzelfde voorkomt? (intern netwerk)
Hoe kan ik dit testen?

Ps; het is echt een drama soms. Sites als youtube, dumpert e.d. duren echt veels te lang.

Verwijderd

De tweede keer dat hij gaat downloaden heeft hij al een deel in zijn cache staan, weet je zeker dat hij de volledige file met die snelheid binnenhaalt of alleen het eerste stukje?
Zou je hier nog antwoord op kunnen geven?

• QuiCk01
Ik heb nog even wat speedtesten gedaan om te laten zien hoe wisselvallig het is:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/927568947.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/927570103.png
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:50:
[...]

Zou je hier nog antwoord op kunnen geven?
Excuus! Hij blijft gewoon doorgaan met de snelheid in het begin dus met de 1.67Mbit.

[ Voor 30% gewijzigd door QuiCk01 op 25-08-2010 16:52 ]

Verwijderd

Hm, dat is wel raar ja.
Zit er nu een router tussen je modem en het netwerk of is je modem ook meteen de router?
Als er een router tussen zit; sluit je pc eens bedraad aan op de modem om zo de router uit te kunnen sluiten.
Zo niet is het toch een kwestie van nogmaals contact opnemen met je provider.

• QuiCk01
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:54:
Hm, dat is wel raar ja.
Zit er nu een router tussen je modem en het netwerk of is je modem ook meteen de router?
Als er een router tussen zit; sluit je pc eens bedraad aan op de modem om zo de router uit te kunnen sluiten.
Zo niet is het toch een kwestie van nogmaals contact opnemen met je provider.
Dat is het kloterige inderdaad want het is namelijk zo'n experiabox dus die heeft modem + router in 1.
Denk jij ook dat het niet aan mij ligt? De medewerkers komen steeds maar met het feit dat het tussen hun en mijn experiabox 19Mbits is en dat het dus aan mijn bekabeling (2jaar oud pas) of computers(3 verschillende tegelijk) ligt.

Verwijderd

Tsja, hou eens het netwerkverkeer van al je pc's in de gaten zou ik zeggen.
Als je netwerkverkeer continu 0 tot 1% van 100mbit of 0% tot 0,1% van 1gbit is.. dan ligt het toch echt aan je provider als dan nog je internetsnelheid zo laag is.
Heb je overigens met verkeer tussen de computers onderling geen problemen? Bestanden overzetten van laptop naar desktop (wireless naar wired) bijvoorbeeld?

Verwijderd

QoS niet per ongeluk aangezet? Al eens naar cpugebruik van de router gekeken?

• QuiCk01
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:58:

Heb je overigens met verkeer tussen de computers onderling geen problemen? Bestanden overzetten van laptop naar desktop (wireless naar wired) bijvoorbeeld?
Ik heb geen idee hoe ik dat moet doen?
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:02:
QoS niet per ongeluk aangezet? Al eens naar cpugebruik van de router gekeken?
Geen idee wat QoS is dus dat denk ik niet en naar het cpugebruik kijken kan denk ik niet want ik heb een experiabox van kpn en die gooie alles met software dichten dit is 2e experiabox al.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:49

M2M

medicijnman

QuiCk01 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:32:
[...]

Ik heb geen idee hoe ik dat moet doen?

[...]

Geen idee wat QoS is dus dat denk ik niet en naar het cpugebruik kijken kan denk ik niet want ik heb een experiabox van kpn en die gooie alles met software dichten dit is 2e experiabox al.
er vanuit gaande dat je windows pc's hebt, het eenvoudigste is een mapje delen op de ene pc, en een bestandje er in of uit kopieren op de andere pc.

dus in een verkenner venstertje rechterklikken op een tijdelijk aangemaakt mapje, delen en beveiliging --> map delen. Andere pc ook een verkennervenstertje openen --> intypen in de adresbalk:
code:
1
\[naam van de pc waar je naartoe wilt connecten]
en vervolgens het betreffende mapje openen en copieren maar.

Als alternatief een FTP server software downloaden op de ene pc, en een FTP client op de andere pc en zo bestandjes overhevelen.

edit: zie hier :)

alternatief 2:
teamviewer. Werkt ook uitstekend, en vrij weinig kans dat de boel niet wil connecten.
meuk: TeamViewer 5.0.8703

op beide pc's het programma zetten, of de portable versie gebruiken die geen installatie vereist. En de rest wijst voor zich lijkt mij.

[ Voor 23% gewijzigd door M2M op 25-08-2010 18:27 ]

-_-

Pagina: 1