Heb onlangs mijn pc uitgebreid om via VMware 2.0 te spelen met wat servers. Na deze geïnstalleerd te hebben met RAID0, Win 7 64 bit, een server aangemaakt. Maar deze wil niet opstarten.... Blijft op 95% hangen met geen melding in de log. Dus de laatste versie 2.02 geinstalleerd, hetzelfde. Via google gezocht op dit probleem, maar kom het probleem vaak tegen, echter heb ik geen juiste oplossing kunnen vinden. 1,5 dag later nog steeds geen server kunnen opstarten..
Is dit voor iemand een bekend probleem?
gebruik je een ISO of een fysieke cd
zijn de media wel ok
A wise man's life is based around fuck you
Krijg nog geen beeld op de console. Server wordt nog niet eens gestart.
Verwijderd
Hoe lang wacht je tot de server start? Kan even duren ivm allocatie van schijfruimte voor je virtual disk.
Starten, uurtje poepen en weer terugkomen; als hij dan nog niet gestart is is het inderdaad een redelijk probleempje.
Starten, uurtje poepen en weer terugkomen; als hij dan nog niet gestart is is het inderdaad een redelijk probleempje.
Zelfs na een uur poepen is hij nog niet opgestart. Snap er niets van. Zoveel meer mensen met dit probleem, maar nergens een oplossing erbij
vmware 2.0 boycott ik dus ken ik niet zo goed, kut interface, maar in ESXi heb je zoiets en dan klik je rechts op de vm in de tree links en kies je iets van "answer messages" ofzo. dan moet je de vragen beantwoorden (vaak als je bijv disk controller veranderd en de disk was er niet voor geschikt).
[ Voor 7% gewijzigd door Razwer op 25-08-2010 18:29 ]
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.
Kun je iets meer vertellen over de config van jouw host, en de vm?
Gelukkig kun je VMware servers gewoon met de infrastructure client beheren...Razwer schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:28:
vmware 2.0 boycott ik dus ken ik niet zo goed, kut interface
Dit zou nog het geval kunnen zijn, echter heb je de VM vers geinstalleerd begrijp ik? Mits je het juiste OS voor jouw VM hebt gekozen, zou de disk controller ook ok moeten zijn. De VM is ook niet gekopieerd / gedownload oid?Razwer schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:28:
maar in ESXi heb je zoiets en dan klik je rechts op de vm in de tree links en kies je iets van "answer messages" ofzo. dan moet je de vragen beantwoorden (vaak als je bijv disk controller veranderd en de disk was er niet voor geschikt).
Eensch...Powershell schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:09:
Wrom gebruik je niet gewoon VirtualBox (als het gratis moet zijn) de Gui is makkelijker en het product is ook nog supported (VMware server is een product waar VMware zelf niet 'al te veel moeite' meer voor doet namelijk.
Of je koopt VMware workstation, kost je een paar euro's maar dan heb je ook wat
[ Voor 66% gewijzigd door wasted247 op 25-08-2010 19:10 ]
Wrom gebruik je niet gewoon VirtualBox (als het gratis moet zijn) de Gui is makkelijker en het product is ook nog supported (VMware server is een product waar VMware zelf niet 'al te veel moeite' meer voor doet namelijk.
Heb je het issue ook als je de meest recente versie van VMwarePlayer download?
Ik maak nieuwe VM's aan. Win 2008, Win 2003, van cd of iso, Met alledrie verschillende controllers (de 2 LSI Logic's of de VMware Accelerated SCSI)????
bagger van vmware workstation is dat je de vm's niet als service kan draaien...Powershell schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:09:
wil je dat op een pcRazwer schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:16:
[...]
bagger van vmware workstation is dat je de vm's niet als service kan draaien...
of de TS dat wil weet ik niet maar voor mij is het wel een gebrek ja. Ik heb een relatief gezien dikke pc staan maar werk altijd op mijn laptop. Wil gewoon de pc aan kunnen zetten met vm's die starten. gebruik die bak ook als HTPC. vmware server 1 vond ik top maar die werkt niet op windows 7x64, virtualpc kan geen x64 draaien, vmware server 2 is bagger, een hypervisor gaat niet ivm htpc/game doeleinden dus ben ik veroordeeld tot vmware workstation en RDP. Vmware workstation is een mooi product maar vind het bagger dat de vm;s niet als service kunnen draaien (kan wel met veel pruts werken maar is niet supported).Powershell schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:04:
[...]
wil je dat op een pchet gaat om testdoeleinden niet om productiewerk.
vmware server 2.x en windows 7
Je moet dan naar services.msc gaan en daar de vmware netwerk controllers uitschakelen, groot kans dat er dan wat meer gebeurt.
Je moet dan naar services.msc gaan en daar de vmware netwerk controllers uitschakelen, groot kans dat er dan wat meer gebeurt.
Met hierboven... Kijk daar maar eens naar. Staat geheid een vraag uit waar een antwoord op moet komen!Razwer schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:28:
... maar in ESXi heb je zoiets en dan klik je rechts op de vm in de tree links en kies je iets van "answer messages" ofzo. dan moet je de vragen beantwoorden (vaak als je bijv disk controller veranderd en de disk was er niet voor geschikt).
Probleem ligt waarschijnlijk in het feit dat je op de Windows 7 machine een antivirus hebt draaien die dit veroorzaakt. Haal de antivirus eraf en start dan de VM's. Zet daarna weer de antivirus erop.
Ga dit gebruiken om te spelen met servers.
Thanks voor de verschillende tips. Ga dit vanavond eens testen.
Anders wordt het toch VMware Workstation....
Overigens ligt het ook niet aan de virusscanner
Thanks voor de verschillende tips. Ga dit vanavond eens testen.
[ Voor 13% gewijzigd door YorgoB op 26-08-2010 14:24 ]
Ik heb het namelijk zelf een keer gehad dat NOD32 het probleem veroorzaakte op een Windows 7 x64 machine met Vmware Server 2.0YorgoB schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:24:
Ga dit gebruiken om te spelen met servers.
Thanks voor de verschillende tips. Ga dit vanavond eens testen.![]()
Ik moest toen wel de gemaakte VM's verwijderen, antivirus verwijderen, WIndows 7 machine opnieuw opstarten, VM's opnieuw toevoegen, VM's starten, antivirus installeren en toen werkt het.
Daarnaast kun je ook veel vinden via Google. Als je zoekt op vmware+95% vind je echt veel info.
Bedankt voor je reactie.McWolf82 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:14:
[...]
Ik heb het namelijk zelf een keer gehad dat NOD32 het probleem veroorzaakte op een Windows 7 x64 machine met Vmware Server 2.0
Ik moest toen wel de gemaakte VM's verwijderen, antivirus verwijderen, WIndows 7 machine opnieuw opstarten, VM's opnieuw toevoegen, VM's starten, antivirus installeren en toen werkt het.
Daarnaast kun je ook veel vinden via Google. Als je zoekt op vmware+95% vind je echt veel info.
Maak zelf ook gebruik van NOD.
Had deze zelf uitgeschakeld en hierna pas alles opgestart, maar ook toen wilde de VM's niet starten.
Zal hem eens deinstalleren en testen zoals jij gedaan hebt.
Heb ook al via google gekeken. Kom idd veel tegen, maar niet een juiste oplossing.
McWolf82
Helemaal gelijk. Precies wat je aangaf.
Bedankt voor je oplossing. Kan nu weer verder spelen.
Graag gedaan en wat is het toch een leuk gevoel om de oplossing voor iemand te hebben.YorgoB schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 18:02:
McWolf82![]()
![]()
![]()
Pagina: 1