Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Boete uit Duitsland

Pagina: 1
Acties:

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Ik ben in Duitsland geflitst, in de buurt van Frankfurt (Oder), ik reed gecorigeerd 148 waar je 120 mocht.

Ik heb 1 keer eerder een boete gehad uit Duitsland, daar reed ik 10 km/u te hard ofzo, en dat kostte 25 euro.

De boete die ik nu heb gekregen heeft geen boete bedrag, maar wel de vraag of ik wil aangeven wie de bestuurder was. Tevens een mooie foto van m'n auto en mijn gezicht erbij.

Waarom is er nu geen boete bedrag aangegeven? En wat is het gevolg als ik dus aangeef dat ik het was die achter het stuur zat?

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:42
Over de boete zelf kan ik geen antwoord op geven, maar in duitsland is de chauffeur de lul en niet de kentekenhouder.

Zie ook (beetje triest verhaal verder maar daar moet je door heen bijten)

http://www.flitsservice.n...d/jur-buitenland_main.htm

K to the KillaZ

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Gewoon een briefje opsturen dat je niet weet wie er reed, dan krijg je hem alsnog op kenteken. Linksom of rechtsom krijg je hem dan, maar komt hij niet op je naam te staan, handig om geen historie op te bouwen ;)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

In welke taal is die brief opgesteld?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Boyd
Gunner schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:06:
In welke taal is die brief opgesteld?
Duits

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Pin me er niet op vast, maar voor zover ik weet heb je het recht om in je moerstaal aangesproken te worden. Verder is mijn duits niet zo goed dat ik zou weten wat ze van me willen als ik zo een brief zou krijgen.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mocht je eraan denken om de boete niet te betalen, dan schijnt dat tegenwoordig vrij onverstandig te zijn, lees ik hier:

http://www.infopolitie.nl...sk=view&id=1238&Itemid=43
http://www.infopolitie.nl...150:boete-gehad&Itemid=85
http://www.cjib.nl/Actuee.../buitenlandse_boetes.aspx

Staat ook wat algemene informatie over de afhandeling van die boetes in overigens. De samenwerking binnen de EU wordt steeds beter op dit gebied. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Boyd
PWM schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:05:
Gewoon een briefje opsturen dat je niet weet wie er reed, dan krijg je hem alsnog op kenteken. Linksom of rechtsom krijg je hem dan, maar komt hij niet op je naam te staan, handig om geen historie op te bouwen ;)
Uhu... zeggen dat ik niet weet wie er reed, grote foto van mijn kop hebben ze meegestuurd, lijkt me niet geloofwaardig toch?
Cloud schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:10:
Mocht je eraan denken om de boete niet te betalen, dan schijnt dat tegenwoordig vrij onverstandig te zijn, lees ik hier:

http://www.infopolitie.nl...sk=view&id=1238&Itemid=43
http://www.infopolitie.nl...150:boete-gehad&Itemid=85
http://www.cjib.nl/Actuee.../buitenlandse_boetes.aspx

Staat ook wat algemene informatie over de afhandeling van die boetes in overigens. De samenwerking binnen de EU wordt steeds beter op dit gebied. :)
Ik ga hem ook wel betalen, maar ik heb liever niet dat gezeur met punten, aantekeningen, etc.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Gamepie56 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:15:

Ik ga hem ook wel betalen, maar ik heb liever niet dat gezeur met punten, aantekeningen, etc.
Maar dat bepaal jij toch niet?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Als hij bekent, bepaalt hij dat natuurlijk wel, stel dat er gevolgen zijn voor het rijbewijs. Het punt is dus dat hij wel wil betalen, maar niet wil bekennen.

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11 10:28
ik heb enkele maanden geleden precies hetzelfde ondervonden:

Nu heb je de brief in het Duits.
Enige tijd later zul je de brief ook in het Nederlands ontvangen.

Reactie of geen reactie op bovenstaande brieven zal ertoe leiden dat er een brief verzonden gaat worden met een sanctie bedrag. Dit ook weer eerst in het Duits en enige tijd later zul je hem ontvangen in het Nederlands.

Zoals hierboven vermeld is men in Duitsland verplicht om de kentekenhouder de gelegenheid te bieden om aan te tonen dat het een andere bestuurder betreft.

PSN RobinNova

• PWM
  • Niet online

PWM

Gamepie56 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:15:
[...]

Uhu... zeggen dat ik niet weet wie er reed, grote foto van mijn kop hebben ze meegestuurd, lijkt me niet geloofwaardig toch?
Jawel, zij weten niet hoe jij er uit ziet ;) Je hoeft het ook niet te verduidelijken. Je bent gewoon makkelijk met het uitlenen van je auto.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-11 11:37
Gunner schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:10:
[...]

Pin me er niet op vast, maar voor zover ik weet heb je het recht om in je moerstaal aangesproken te worden. Verder is mijn duits niet zo goed dat ik zou weten wat ze van me willen als ik zo een brief zou krijgen.
Klopt.
Nederlands briefje terugschrijven dat je niet snapt wat er in de brief staat verplicht ze tot het sturen van een Nederlandse versie.
Veel buitenlandse politiecorpsen laten het hierna afweten en hoor je er niets meer van, dat is al meerdere malen gebeurt in het verleden op o.a. flitsservice forums meen ik me te herinneren.

• KillaZ
Dat, en je hoeft jezelf niet aan te wijzen als dader.

K to the KillaZ

Verwijderd

Heb een beetje het gevoel dat hier alles herhaald wordt wat gewoon netjes in een eerdere post genoemd is:
KillaZ schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:58:
Zie ook (beetje triest verhaal verder maar daar moet je door heen bijten)

http://www.flitsservice.n...d/jur-buitenland_main.htm
Lees gewoon de tekst achter die link.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Inderdaad. Een stuk vriendelijkere bedragen trouwens in Duitsland :)

XXXVI

Verwijderd

Ik heb een parkeerboete in Münster gekregen van maarliefst € 5. Briefje onder de ruit in het Duits dus niets mee gedaan. Vorige week brief op de mat gekregen of ik die boete nog even wil betalen. Wederom in het Duits dus heb gemaild of ik een Nederlandse of Engelse variant mag. Zojuist een reactie gekregen per e-mail in het Duits, omdat mevrouw alleen de officiële taal mag voeren. Volgens mij betekent "Sollte die Zahlung nicht erfolgen, muss als gesetzliche Folge der kostenpflichtige Bußgeldbescheid erlassen werden." dat ze dreigt met extra kosten als ik niet betaal?

Ik begrijp wel dat ik € 5 moet betalen, maar ik wil gewoon alle voorwaarden en betalingsinstructies goed kunnen begrijpen. Ik ga niet die hele brief in translate.google.com overtypen waarbij de vertaling ook nog eens heel slecht is. Tja, Duits-1 op vwo met natuurprofiel stelt ook niks voor.

Kortom ik ben duidelijk geweest: ik wil gewoon een Nederlandse of Engelse brief.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 16:10 ]

• Boyd
Dussss ik moet nu even vragen naar een Nederlandse of Engelse brief? En dan maar ff verder zien?

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 19:18
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:08:
Kortom ik ben duidelijk geweest: ik wil gewoon een Nederlandse of Engelse brief.
Sjonge jonge, wat kortzichtig allemaal zeg.

Als je in Duitsland bent, dan is de taal is daar Duits. Het is je eigen vrije keuze om in Duitsland te zijn en ook nog eens je eigen keuze om je niet aan de verkeersregels te houden. Oftewel, je krijgt een brief in het Duits. Ga dan niet doen alsof je opeens het recht hebt om een Nederlandse of Engelse brief te krijgen. Zie dat meer als een extra service.
offtopic:
Ik weet niet precies de regels, maar dit zegt mijn nuchtere verstand.

Ik snap dat je liever geen boete betaald, maar ik kan er slecht tegen dat men allerlei manieren gaat bedenken om niet te betalen (of het proces administratief te vertragen).

Jij was in Duitsland, jij hebt een boete gescoord, wees dan een vent en betaal gewoon die boete. Neem verantwoordelijkheid voor je eigen acties.

@TS. Dus doe niet moeilijk en geef aan dat jijzelf achter het stuur zat. Die boete moet je toch wel betalen.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
rvtk schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:19:
[...]

Als je in Duitsland bent, dan is de taal is daar Duits. Het is je eigen vrije keuze om in Duitsland te zijn en ook nog eens je eigen keuze om je niet aan de verkeersregels te houden. Oftewel, je krijgt een brief in het Duits. Ga dan niet doen alsof je opeens het recht hebt om een Nederlandse of Engelse brief te krijgen. Zie dat meer als een extra service.
offtopic:

Ik snap dat je liever geen boete betaald, maar ik kan er slecht tegen dat men allerlei manieren gaat bedenken om niet te betalen (of het proces administratief te vertragen).

Jij was in Duitsland, jij hebt een boete gescoord, wees dan een vent en betaal gewoon die boete. Neem verantwoordelijkheid voor je eigen acties.

@TS. Dus doe niet moeilijk en geef aan dat jijzelf achter het stuur zat. Die boete moet je toch wel betalen.
Stel nou je krijgt een boete uit Duitsland maar daar kom je nooit. Maar de brief is in het Duits en je weet niet hoe je bezwaar kan maken.

Er zijn nou eenmaals regels. Je hebt de regels overtreden en bent gepakt, dan krijg je een boete. Echter zijn er volgens mij ook regels die aangeven dat als jij in het buitenland woont je de aangesproken dient te worden in Nederlands of de internationale Engelse taal.
Regels gelden voor iedereen.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:17
Viper® schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:24:
Echter zijn er volgens mij ook regels die aangeven dat als jij in het buitenland woont je de aangesproken dient te worden in Nederlands of de internationale Engelse taal.
Gaarne een bron.
Consequentie is natuurlijk dat je TurksePoolse buurman voortaan alle correspondentie van de Nederlandse overheid in het TurksPools ontvangt.

De meest logische en voor de hand liggende oplossing zou zijn dat je op eigen kosten een (desnoods beedigd) vertaler inhuurt om zo'n brief te vertalen.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:05

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Gamepie56 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:16:
Dussss ik moet nu even vragen naar een Nederlandse of Engelse brief? En dan maar ff verder zien?
kun je doen, maar is waarschijnlijk hooguit uitstellerij, mijn ervaring is dat de samenwerking tussen politie internationaal een stuk beter is geworden en dat ze niet meer zulke dingen laten 'vallen:
bovenal is er geen verplichting voor de duitse politie om als jij een overtreding in duitsland gemaakt hebt, jou in een andere taal dan de ambtstaal aan te spreken daarop (wat naar ik hoop de meesten hier ok wel zullen begrijpen, je bent in duitsland te snel gereden en daar spreekt men duits)

28 km te snel op een Autobahn is waarschijnlijk 80 €... (en 3 punten in Flensburg maar daar zul je waarschijnlijk niks mee hebben)
ga je moeilijk doen en uitstellen kan dat echter ook snel meer worden.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Volgens mij is er geen wet noch een regel, maar er schijnt een EU richtlijn te bestaan waarin zoiets is vastgelegd. Maar dat ding is voor mij niet te vinden. :P

Ik zou er dus niet vanuit gaan dat omdat de brief in het Duits is opgesteld, je de boel makkelijk kunt dodgen. Als je nou staande gehouden zou zijn in Duitsland, dan kun je ook niet eisen van de agenten ter plaatse dat ze voor jou maar even Nederlands gaan praten.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• rvtk
  • Laatst online: 17-11 19:18
@Viper, je hebt gelijk, waarschijnlijk zullen dat soort regels bij het boete-uitwisselings verdrag horen. Dat lijkt me niet gek / redelijk.

Toch werd de suggestie in dit topic gewekt om Nederlandse of Engelse vertalingen op te vragen puur om het proces te vertragen of te hopen dat de boete niet binnenkomt. Dan zeg ik dus, wees een vent.

Of een nerd en zorg dat je alle flitspalen in je gps hebt staan :)

Verwijderd

Dit is een brief van twee pagina's vol met tekst. Er zit zelfs een formulier op de achterkant waar ik nog iets moet invullen en terug moet sturen. Wat daar precies de bedoeling van is, is mij niet duidelijk. Google Translate bakt er ook niks van.

Dit is dan Duits waardoor ik er nog net uit kan opmaken dat het om een parkeerboete gaat. Wat als het Italiaans was. Moet ik soms elke Italiaanse brief door een vertaler laten vertalen om erachter te komen of het enigszins relevant is? We leven anno 2010 in de Europese Unie. Kom op zeg.

• beany
  • Laatst online: 20-11 16:08

beany

Meeheheheheh

Niet om te 'dodgen', maar ik ken echt totaal geen Duits. Als ik een brief/bekeuring krijg in het Duits gaat er echt wel een Nederlands briefje terug om een vertaling te vragen. Is geen onwil, bekeuring moet je betalen als je te hard rijdt. Simpel. Maar ik wil wel goed kunnen lezen/begrijpen wat er nou precies van me verwacht wordt.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 15:29

antimute

Developer

Wat ik ervan weet: de brief die je nu hebt is zodat jij kan aangeven of je wel of niet schuld bekent. Stuur je terug en daarna krijg je keurig een acceptgiro met alle gegevens en dus het sanctiebedrag. Die van mij was 123 waar ik 100 mocht bij wegwerkzaamheden. Bedrag: 119 euro.
Als je niks doet krijg je herinneringsbrieven of je toch echt wilt bekennen/ontkennen. Dus ga er maar niet vanuit dat geen actie ondernemen ook geen actie ondernemen van hun betekent.

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• KillaZ
beany schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:38:
Niet om te 'dodgen', maar ik ken echt totaal geen Duits. Als ik een brief/bekeuring krijg in het Duits gaat er echt wel een Nederlands briefje terug om een vertaling te vragen. Is geen onwil, bekeuring moet je betalen als je te hard rijdt. Simpel. Maar ik wil wel goed kunnen lezen/begrijpen wat er nou precies van me verwacht wordt.
Ga jij serieus in het Nederlands een brief terug schrijven?
Verplaats je eens in die duitser en ga dan nog eens na of Engels niet een betere optie is.....
Die duitser zal toch precies hetzelfde denken?

K to the KillaZ

Verwijderd

Ben ik nou gek, of hoe zit dat? Ten eerste geeft die forumlink duidelijk aan dat het prima is om te vragen om een Nederlandstalige brief. Ten tweede wordt er aangegeven dat die brief in het Nederlands ook gewoon verzonden wordt, dus waarom zou het in hemelsnaam een probleem zijn om daarom te vragen?! Of wil iedereen hier gewoon het wiel even opnieuw uitvinden zonder de 2x aangehaalde link te lezen, waar een tekst te vinden is die gebaseerd is op uitgebreide ervaringen van notoire snelheidsovertreders?

• beany
  • Laatst online: 20-11 16:08

beany

Meeheheheheh

KillaZ schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:49:
[...]

Ga jij serieus in het Nederlands een brief terug schrijven?
Verplaats je eens in die duitser en ga dan nog eens na of Engels niet een betere optie is.....
Die duitser zal toch precies hetzelfde denken?
Dan had die Duitser moeten bedenken toen hij/zij die eerste brief stuurde :?

Er klakkeloos vanuit gaan dat alle 'ollanders ook Duits kennen is wel erg optimistisch. En als het een onterechte bekeuring is moet ik het maar zien te vertalen en in het Duits antwoorden dan het onterecht is etc etc ?

Het lijkt mij simpel dat in de bekeuringpapiertjesfabriek er een taal template wordt gekozen. Ze hoeven dan maar 1x de brieven te vertelen en die gebruiken bij het bepalen naar welk land het gestuurd wordt. Is veel effectiever.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• KillaZ
@ kryz: Indien je reageert op mijn reactie:

Ik verwacht anno 2010 dat mensen binnen de EU in staat zijn om een taal als Engels op zijn minst te kunnen spreken doch schrijven.

Dat de algemene opvatting is dat "Die Duitsers op vakantie hier in NL ook geen woord NL of Engels spreken" doet daar niets aan af

en nee, niemand heeft dat hier gezegd maar vooral in de kuststreek (Kom uit de buurt van Bergen/Egmond aan Zee) is deze opvatting meer de regel dan een gedachte

@beany: Dus als ik het goed begrijp wil jij als je in Duitsland bent , op Duits grondgebied, en je begaat een overtreding een Nederlandse beschikking/bon/boete krijgen?

Hoe bekrompen is dat?

Sinds wanneer krijgen Duitsers/Italianen/Fransen dat als ze hier een overtreding begaan?
Engels zou toch veel logischer zijn als reactie? Dat je dan een Nederlandse brief terug kan krijgen is een stukje service.....maar logisch is het niet

[ Voor 31% gewijzigd door KillaZ op 25-08-2010 17:00 ]

K to the KillaZ

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:35:
Dit is een brief van twee pagina's vol met tekst. Er zit zelfs een formulier op de achterkant waar ik nog iets moet invullen en terug moet sturen. Wat daar precies de bedoeling van is, is mij niet duidelijk. Google Translate bakt er ook niks van.
Dit terugsturen:

"
Hallo,

Wie vorher gesagt, ich spreche und verstehe kein Deutsch. Sie sind laut EU-Gesetz verpflichtet mir diese Vorwürfe zu machen in einer Sprache der ich mächtig bin. Entweder schicken Sie mir was auf Niederländisch oder lassen Sie mir doch bitte in Ruhe.
Danke im Voraus,
Negerzoen und Google Translate."

Dat gewoon blijven herhalen net zolang tot er wat in het Nederlands komt. Eventueel kun je een offerte van een vertalingsbureau bijsluiten :+
*Disclaimer: mijn geschreven Duits is echt rampzalig als het gaat om persoonvormen en geslachten dus kein, mir, diese, einer, der, mir, mir en im zijn mogelijk incorrect. Vorwurf is sowieso ook het verkeerde woord, maar ik weet niet hoe het anders moet heten. Fout, maar wel begrijpelijk.
KillaZ schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:57:
@beany: Dus als ik het goed begrijp wil jij als je in Duitsland bent , op Duits grondgebied, en je begaat een overtreding een Nederlandse beschikking/bon/boete krijgen?

Hoe bekrompen is dat?
Welkom in de EU, waar wij als burger het recht hebben ons te verdedigen tegen aantijgingen van welke aard dan ook in een taal die wij machtig zijn. Een overheid heeft de plicht EU burgers in een voor die burger werkbare Europese taal aan te spreken. Of dacht je dat al die folders in al die talen bij het gemeentehuis en het CWI enzovoorts zijn omdat de Nederlandse staat de vertalingsindustrie probeert te stimuleren?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 17:08 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:10
ich spreche und verstehe kein Deutsch
Nee, maar ik kan het wel schrijven... kansloos

• KillaZ
Welkom in de EU, waar eenwording voor geen meter op schiet als niemand een wereldtaal wenst te spreken. 8)7

K to the KillaZ

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:53:
Ben ik nou gek, of hoe zit dat? Ten eerste geeft die forumlink duidelijk aan dat het prima is om te vragen om een Nederlandstalige brief. Ten tweede wordt er aangegeven dat die brief in het Nederlands ook gewoon verzonden wordt, dus waarom zou het in hemelsnaam een probleem zijn om daarom te vragen?! Of wil iedereen hier gewoon het wiel even opnieuw uitvinden zonder de 2x aangehaalde link te lezen, waar een tekst te vinden is die gebaseerd is op uitgebreide ervaringen van notoire snelheidsovertreders?
Waarom zou je en brief in het Nederlands vragen als je de brief in het Duits al begrepen hebt én je al van plan bent om de boete gewoon te betalen, wat beiden opgaat voor de topicstarter als ik het goed begrijp? Ik begrijp het nut er niet van om die mensen het leven lastig te maken om niks. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Ik verwacht anno 2010 dat mensen binnen de EU in staat zijn om een taal als Engels op zijn minst te kunnen spreken doch schrijven.
Kom je wel eens buiten, en spreek je wel eens mensen irl ? En ook wel eens mensen die ouder zijn dan pakweg een jaar of 50 ? Kom je wel eens in een land als Spanje, Frankrijk o.i.d. ? Wat een absurde verwachtingen heb jij zeg.
Wat bedoel je eigenlijk met "te kunnen spreken doch schrijven", mijn Nederlandsparser geeft een "does not compute" >:)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
u_nix_we_all schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:30:
[...]

Kom je wel eens buiten, en spreek je wel eens mensen irl ? En ook wel eens mensen die ouder zijn dan pakweg een jaar of 50 ? Kom je wel eens in een land als Spanje, Frankrijk o.i.d. ? Wat een absurde verwachtingen heb jij zeg.
Wat bedoel je eigenlijk met "te kunnen spreken doch schrijven", mijn Nederlandsparser geeft een "does not compute" >:)
Klopt. Het grappige aan die generatie is wel dat die vaak wel Duits spreken en inderdaad geen Engels :)

Xbox360 gamerprofile

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
rvtk schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:19:
[...]

offtopic:
Het probleem is dat Duitsland jou als overtreder blijkbaar strafrechterlijk wil vervolgen. Het is toch niet meer dan redelijk dat je bij je eigen vervolging het recht hebt om te begrijpen wat er wordt gezegd/geschreven, anders wordt de verhouding overheid <-> burger in dergelijke gevallen nog schever dan die al is. Indien je deze bescherming niet zou hebben dan zou het internationale verkeer flink belemmerd worden, je riskeert dan bij een overtreding vervolgt te worden zonder dat je je kan verdedigen. Je weet immers niet eens wat je precies fout hebt gedaan! De EU wil nu juist dat internationale verkeer wél bevorderen en mede hierom is deze bescherming neergelegd in art. 6 EVRM: http://www.echr.coe.int/N...F4CB59863C/0/NLD_CONV.pdf
En ja, elke Europese lidstaat heeft het EVRM ondertekend aangezien dit een voorwaarde is voor de toetreding, sinds het Verdrag van Lissabon is het ook de bedoeling dat de EU zélf partij wordt bij het EVRM.

@TS: Als je toch al voornemens bent om de boete te betalen en je komt niet al te vaak in Duitsland wat maakt het dan uit om toe te geven dat je zelf reed? Blijkbaar begrijp je het Duitse briefje ook best dus om er sneller vanaf te zijn zou ik deze gewoon terugsturen waarna je een betalingsvoorstel krijgt.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Cloud schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:33:
Volgens mij is er geen wet noch een regel, maar er schijnt een EU richtlijn te bestaan waarin zoiets is vastgelegd. Maar dat ding is voor mij niet te vinden. :P
bij de EU is het zo dat besluiten door de EU gemaakt altijd beschikbaar moeten zijn in een officiele taal van de betreffende lidstaten (Fries bv, of Baskisch is géén officiele landstaal warin EU-besluiten besschikbaar komen) ..
Dat betekent echter niet dat ook nationale diensten of zelfs regionale ook aan zulke EU-regels die voor de EU zélf gelden, gebonden zijn.

wel bestaat er overigens ook een EU-richtlijn die stelt dat een verdachte in een strafrechtzaak recht heeft op een vertaling of een tolk als hij de taal niet machtig is..
die richtlijn is in juni 2010 aangenomen en betreft enkel het recht op vertalingen in Strafrechterlijke procedures:
http://www.europarl.europ...2010-false/default_nl.htm
http://www.europa-nu.nl/i...oor_een_richtlijn_van_het

ik denk dat je daaruit kunt concluderen dat als die richtlijn dus nét ingesteld is voor strafrechterlijke procedures waarbij een individu al officieel aangeklaagd _is_... (en deze richtlijn nog in lokale wetgeving in de EU-landen moet worden omgezet)
het nog zeker niet zo is dat ook voor iedere simpele administratieve boete-tje zoiets al langer geld ... het zou de kosten ook behoorlijk opdrijven en voor iedereen die 'denkt' handig te zijn door daarover moeilijk te doen, feitelijk snijdt je met dat soort van 'treiterij' vooral ook jezelf in de duim want daardoor zullen de boetes enkel duurder worden...

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Eind vorig jaar geflits in Duitsland. Netjes een (duitse) brief gehad of ik de crimineel die achter het stuur van mijn auto zat wou aangeven.

- men moet aangesproken worden in een taal die je begrijpt, dus engels of nederlands.
- Je hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling, of die van 1e-lijns familie. Dit betekent dus dat je in die gevallen kan weigeren om informatie kenbaar te maken
- Als je niet reageert en de duitsers gaan moeilijk doen kan er uiteindelijk een NL politieagent worden gevraagd om met de flitsfoto bij je huis te posten.

Ik heb een antwoord, in het nederlands, gestuurd waarin ik vertelde geen Duits te begrijpen en omdat ik in NL woon, geen duitse verzekering wou hebben. Nooit meer wat van gehoord.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Boyd
NMe schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:19:
[...]

Waarom zou je en brief in het Nederlands vragen als je de brief in het Duits al begrepen hebt én je al van plan bent om de boete gewoon te betalen, wat beiden opgaat voor de topicstarter als ik het goed begrijp? Ik begrijp het nut er niet van om die mensen het leven lastig te maken om niks. :)
Ik wil de aantekening niet op mijn naam hebben staan :), maar gewoon betalen en geen gezeik krijgen.
@TS: Als je toch al voornemens bent om de boete te betalen en je komt niet al te vaak in Duitsland wat maakt het dan uit om toe te geven dat je zelf reed? Blijkbaar begrijp je het Duitse briefje ook best dus om er sneller vanaf te zijn zou ik deze gewoon terugsturen waarna je een betalingsvoorstel krijgt.
Ik kom er wel vaak... Daarom..
Overigens snap ikzelf heel weinig van het briefje, maar heeft m'n vriendin het voor me vertaald.

--edit--
Ik denk dat ik een mooi Nederlands briefje ga maken dan, waarschijnlijk zal het ze dan niet meer uitmaken wie er achter het stuur zat en sturen ze me gewoon de boete. Of met meer mazzel laten ze het helemaal varen. Ik hou jullie op de hoogte in dit topic.

[ Voor 42% gewijzigd door Boyd op 25-08-2010 19:34 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

beany schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:54:
Er klakkeloos vanuit gaan dat alle 'ollanders ook Duits kennen is wel erg optimistisch.
Alle duitse toeristen die ik in Nederland tegenkom verwachten wel dat iedereen Duits spreekt hoor. Dat houden ze echt stug vol.

Als ze dat hadden gewild hadden ze in 1940 iets beter hun best moeten doen :o :F
RM-rf schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:29:
je bent hebt in duitsland te snel gereden en daar spreekt men duits)
Ja, en ze sturen die brief naar een Nederlands adres. Wat is je punt precies?

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 25-08-2010 19:33 ]

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dit moment kunt u niet worden gedwongen in Nederland een boete uit Duitsland te betalen. Betaalt u de boete niet, dan heeft dit geen gevolgen voor u in Nederland. Rijdt u echter door Duitsland, dan kan het zijn dat u alsnog ter plaatse de boete moet betalen.
Binnenkort wordt het wel mogelijk om boetes uit Duitsland in Nederland te incasseren. Duitsland moet dan wel de betreffende Europese wet in de nationale regelgeving hebben opgenomen. Dit wordt in de loop van 2010 verwacht. Zodra de boete onherroepelijk is, kan het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau) in Nederland op verzoek van Duitsland de boete innen.
bron

Mits je vrij weinig in Duitsland komt zou ik hem niet betalen :P

[edit]hm volgens mij geldt dat ondertussen dus al niet meer

[ Voor 10% gewijzigd door Luuk op 25-08-2010 20:33 ]

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ben jij weleens echt in het buitenland geweest? En spreek je dan ook wel eens met de lokale bevolking? Als jij niet studenten aanspreek in Duitsland, Italie, Frankrijk, Spanje etc etc moet je er echt niet raar van opkijken dat die geen Engels spreken. Dat jij opeens hebt besloten dat Engels de voertaal van iedereen in de EU zou moeten zijn betekend niet dat dat zo is.

• KillaZ
swtimmer schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:33:
[...]

Ben jij weleens echt in het buitenland geweest? En spreek je dan ook wel eens met de lokale bevolking? Als jij niet studenten aanspreek in Duitsland, Italie, Frankrijk, Spanje etc etc moet je er echt niet raar van opkijken dat die geen Engels spreken. Dat jij opeens hebt besloten dat Engels de voertaal van iedereen in de EU zou moeten zijn betekend niet dat dat zo is.
En leg mij dan eens uit waarom de brief vanuit het Duits in het Nederlands vertaald moet worden?

K to the KillaZ

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

KillaZ schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:52:
[...]

En leg mij dan eens uit waarom de brief vanuit het Duits in het Nederlands vertaald moet worden?
Omdat overheden geen goede afspraken maken over hoe deze boetes af te handelen. Het zou beter zijn deze gewoon uit te wisselen en dan te laten innen door het lokale systeem. Ben je gelijk van alle flitservices stumpers af die het systeem frustreren door constant lokale overheden met Nederlandstalige brieven lastig te vallen.

Of hoe zie jij dat dit opgelost moet worden? Zoals het nu met de Polen gaat is geen oplossing, doordat die vogelvrij zijn rijden die overal als gekken rond.

/edit. als de EU al niet eens 1 taal voor het parlement kan kiezen dan kan je er vanuit gaan dat het nooit gaat gebeuren in de EU.

[ Voor 8% gewijzigd door swtimmer op 25-08-2010 21:00 ]

• Luuk
  • Niet online
swtimmer schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:56:
[...]

Omdat overheden geen goede afspraken maken over hoe deze boetes af te handelen. Het zou beter zijn deze gewoon uit te wisselen en dan te laten innen door het lokale systeem. Ben je gelijk van alle flitservices stumpers af die het systeem frustreren door constant lokale overheden met Nederlandstalige brieven lastig te vallen.

Of hoe zie jij dat dit opgelost moet worden? Zoals het nu met de Polen gaat is geen oplossing, doordat die vogelvrij zijn rijden die overal als gekken rond.
Dat gebeurd nu al met een paar landen. waaronder Duitsland

link

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

G-PHREAK schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:00:
[...]

Dat gebeurd nu al met een paar landen. waaronder Duitsland

link
Maar waarom krijgt de TS dan nog steeds ene Duitse brief vanuit Duitsland? Waarom worden dit soort zaken niet gewoon overgedragen? De Nederlandse regering kan veel effectiever boetes innen bij Nederlands en de Duitse overheid is beter in het innen van boetes bij Duitsers. Scheelt veel brieven welke mensen niet of niet goed begrijpen.

/edit trouwens mooi om te lezen in je link. Met mensen een franse plaat hoeven zich niets van flitspalen aan te trekken. Je moet het heel bond maken willen ze je gegevens doorspelen (30 zaken tot nu toe). Blijf dat toch allemaal maar vreemd vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door swtimmer op 25-08-2010 21:23 ]

Verwijderd

Ik gaf mijn reactie omdat ik niet begrijp waarom deze discussie uberhaupt gevoerd wordt in dit topic. Waarom begrijp ik dat niet?

1) Blijkbaar is vragen om een Nederlandstalige brief helemaal niet zo gek, het is zelfs onderdeel van de procedure.
2) Sterker nog, in veel gevallen krijg je de boete zelfs ongevraagd al in het Nederlands.
3) Blijkbaar bestaat er een regel dat je binnen de EU inderdaad in je eigen taal benaderd dient te worden voor verkeersovertredingen en andere strafrechtelijke zaken, dus what's the friggin point of the discussion?! (rechten van de mens, artikel 6 (recht op eerlijk proces), lid 3: "Een ieder tegen wie een vervolging is ingesteld, heeft in het bijzonder de volgende rechten: a. onverwijld, in een taal die hij verstaat en in bijzonderheden, op de hoogte te worden gesteld van de aard en de reden van de tegen hem ingebrachte beschuldiging")
Prima dat jij dat verwacht, maar dat is een onzinnige verwachting, aangezien landen als Spanje, Frankrijk en Italie de 40% niet eens halen (bron).
NMe schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:19:
Nu maak je er een ethische discussie van, dat is helemaal zinloos. Kijk eens in het topic 'pats hier met je bekeuringen', daar is er een hele subcultuur van mensen die er een sport van maken om hun rechten te misbruiken om boetes te ontlopen, en een subcultuur *knip* van 'betaal-nou-maar-gewoon-je-weet-toch-dat-je-fout-zat'-activisten. Beetje dubbelop om die discussie hier nou ook nog eens te gaan voeren. En volgens mij geeft de TS duidelijk aan dat hij een groot deel van de brief niet begrijpt. Mag hij niet in staat gesteld worden om te begrijpen waar hij van beschuldigd wordt, wat van hem verwacht wordt, en wat zijn rechten zijn? Het is een f'n mensenrecht!
Dick schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:51:
Al eerder gezegd: een schuldbekentenis kan gevolgen hebben voor je rijbewijs. De boete is geen probleem, het rijbewijs wel. Daarom wordt op flitsers ook altijd afgeraden een niet-wet-mulder-boete (dus boven 30 / 40 km/u overtreding) te betalen zonder beroep, aangezien je dan impliciet schuld bekent, en dat kan de volgende keer heel vervelend worden voor je rijbewijs (waarbij ik niet zeg dat ik het eens ben met die handelswijze).
RM-rf schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:55:
het nog zeker niet zo is dat ook voor iedere simpele administratieve boete-tje zoiets al langer geld ... het zou de kosten ook behoorlijk opdrijven en voor iedereen die 'denkt' handig te zijn door daarover moeilijk te doen, feitelijk snijdt je met dat soort van 'treiterij' vooral ook jezelf in de duim want daardoor zullen de boetes enkel duurder worden...
Dat middels procedurele foefjes strafrechtelijke vervolgingen versimpeld zijn tot administratieve boetes wil niet zeggen dat deze niet afgedekt worden onder de paraplu van het strafrecht - je hebt dus ook nog steeds dezelfde rechten, alleen de afhandeling is anders. Dus is het feit dat je aangeschreven wordt in een taal die je begrijpt nog steeds een recht. Dat de richtlijn die jij aanhaalt dit uitsluit, wil niet zeggen dat je geen gelijk hebt als je toch een vertaling eist (al is een tolk hier wel een beetje overkill): mocht je nul op het rekest krijgen en dit aanvechten tot de hoogste rechter (Europees Hof), dan toetsen ze de procedure aan de rechten van de mens, en krijg je hoogstwaarschijnlijk gelijk, waarmee dit ook voor administratieve procedures zal gelden. Dat dat nu uitgesloten is, is meer een praktische overweging (en de kans dat mensen doorstomen naar het Europees Hof voor een administratieve boete is redelijk klein).
RM-rf schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:29:
je bent in duitsland te snel gereden en daar spreekt men duits
Hypothetisch: je hebt in Griekenland te hard gereden, en je krijgt een brief in het Grieks, inclusief prachtig Grieks schrift. Wat ga je daar in hemelsnaam mee doen? Ben jij nu verplicht om jezelf te informeren over de inhoud? Wat als het spam is? Kan je dus iedere keer als een Griekse restaurant-idioot de buurt gaat spammen over zijn nieuwe menu naar een vertaalbureau om te voorkomen dat het ineens een boete is? Denk even na.

Modbreak:Het heeft geen enkel nut om users zo aan te spreken en in een hoek te zetten.

[ Voor 1% gewijzigd door Steffie op 25-08-2010 22:49 ]

• KillaZ
@Kryz:

Ik snap dat de buurman van je 2e vakantiehuis in Frankrijk, Spanje en Italie (dat zijn inmiddels 4 huizen ;) ) geen Engels spreekt, maar we hebben het hier over overheidsinstellingen waarvan alle overheden lid zijn van een EU.

True, de EU is ook geen hemel op aarde, maar een overheid zou op zijn minst (al is het maar om de boete makkelijker te innen) een gemeenschappelijke taal ala Engels naar de overtreders moeten sturen die over de grens wonen.

Over je hypothetische: Sinds wanneer verstuurd de buurtgriek zijn menu met een duitse/griekse/ voor mij part boliviaanse poststempel ;) ?

K to the KillaZ

Verwijderd

KillaZ schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:37:
Ik snap dat de buurman van je 2e vakantiehuis in Frankrijk, Spanje en Italie (dat zijn inmiddels 4 huizen ;) ) geen Engels spreekt, maar we hebben het hier over overheidsinstellingen waarvan alle overheden lid zijn van een EU.
Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat de overheid het moet versturen in een taal die de ontvanger begrijpt. Dat de 'default' de nationale taal is, dat kan ik begrijpen. Maar hou er dan wel rekening mee dat je brief genegeerd kan worden, en als je een verzoek krijgt om het in een taal te doen die de ontvanger begrijpt, dan moet je daar gewoon aan voldoen (en anders de boete maar vergeten, zoals blijkbaar ook gebeurd is in het verleden).
Over je hypothetische: Sinds wanneer verstuurd de buurtgriek zijn menu met een duitse/griekse/ voor mij part boliviaanse poststempel ;) ?
Hey, misschien is hij wel met een busje naar Nederland gebracht en daar pas in de postbus gedumpt. ;)

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb ook zo'n leuke brief mogen ontvangen :P
Bovenaan staat "Zeugen - Anhöring" en er zit een 1.3Mp foto bij die iedereen kan voorstellen..

"Sie hielten bei einer Geschwindigkeit von 126Km/h den erforderlichen Abstand von 63m zum vorausfahrenden Fahrzeug nicht ein. Ihr abstand betrug 28m und damit weniger als 5/10 des halben Tachowertes."

Ik heb op internet een brief gevonden die ik zojuist via de mail (met de juiste gegevens) terug gestuurd heb. Vind zelf 28m nog redelijk netjes, we reden met 2 auto's achter elkaar aan.
Daar past nog makkelijk een truck met oplegger tussen. 8)7
Betreft: Uw schrijven van 14.09.2008 jl. met (ik gok) kenmerk 1234567

Geachte mevrouw, mijnheer,

Met grote vreugde ontving ik uw bovengenoemd schrijven. Het gebeurt niet vaak dat ik post uit het buitenland ontvang.

Helaas is mijn kennis der Duitse taal onvoldoende om ook maar één woord uit uw brief te begrijpen. Hierom ontvangt u bijgaand uw schrijven retour met de vraag mij voortaan aan te schrijven in de Nederlandse taal, met de kanttekening dat u met uw aanname dat ik de Duitse taal zou beheersen.

Mocht uw schrijven een aanbieding betreffen voor een foto van mijn auto, dan kan ik u hierbij al mededelen dat als deze zwart-wit foto van mijn mooie bolide 20 Euro moet kosten, ik hier geen interesse in heb. Ik stuur u daarom bijgaand ook de foto retour.

Wanneer ik u op enige wijze toch nog van dienst kan zijn, verneem ik dat graag van u.

Met vriendelijke groeten,

Pietje Puk
PS: De verwachtte boete verschilt nogal, 50,- en 2 punten tot 100,- en 4 punten....
http://www.auto-treff.com...ve/index.php/t-53308.html

[ Voor 8% gewijzigd door arjants op 25-08-2010 22:27 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

arjants schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:22:
"Helaas is mijn kennis der Duitse taal onvoldoende om ook maar één woord uit uw brief te begrijpen. Hierom ontvangt u bijgaand uw schrijven retour met de vraag mij voortaan aan te schrijven in de Nederlandse taal, met de kanttekening dat u met uw aanname dat ik de Duitse taal zou beheersen."
... met de kanttekening dat je je Nederlands niet complexer moet proberen te maken dan je beheersing ervan toelaat. ;)

• arjants
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:27:
[...]

... met de kanttekening dat je je Nederlands niet complexer moet proberen te maken dan je beheersing ervan toelaat. ;)
Kwestie van lam zoeken op google, tekst copy/paste en de juiste gegevens -> SEND
Ga er ook weer niet teveel tijd aan besteden, boete komt waarschijnlijk toch vanzelf.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Je moet met die brief kunnen aantonen dat jij dat niet bent > lees: Kopie van je ID / paspoort / Rijbewijs. Ben je dat wel maar heb je geen zin om die boete te betalen? Dan hoop ik maar van harte dat de volgende keer dat je in duitsland rijdt niet aangehouden wordt.

Verder betaal je stukken minder voor een snelheidsovertreding in duitsland dan in nederland. Gewoon betalen, je hebt immers harder gereden en bent daarvoor geflitst.

• Viper®
  • Niet online
stukje van flitsservice.nl
Goed. Op veler verzoek hier een topic wat te doen als je in Duitsland geflitst bent geworden. Olaf, corrigeer jij mij als ik het fout zeg?

Omdat in Duitsland de chauffeur vervolgd wordt en niet de kentekenhouder, kom je (zolang je niet staande gehouden wordt) bijna altijd onder de boete uit.

Als je geflitst bent, krijg je een brief thuis gestuurd van de Landrat van de Kreis waar dit gebeurd is. In deze brief, gericht aan de kentekenhouder, wordt vriendelijk verzocht mede te delen wie er op datum x op plaats y met de betreffende wagen heeft gereden. Hiervoor is een antwortblatt bijgevoegd. Bij geringe boetebedragen is meteen een acceptgiro aangehecht, maar die kan meteen in de afvalemmer.

Is de brief in het Duits, kun je de ambtelijke molen wat vertragen door een briefje terug te sturen dat je geen woord begrijpt van wat men je toegestuurd heeft. Iedere EU-burger heeft namelijk het recht een tenlastelegging van een strafbaar feit te horen/lezen in een (europese) taal die hij machtig is. Soms hoor je hierna al niets meer, soms krijg je ook meteen al een brief in het Nederlands (Kreis Kleve, Borken, Wesel en vast nog wel meer GrenzKreise).

Nu gaan we verder. De kentekenhouder is verplicht naar beste eer en geweten aan te geven wie er gereden heeft. Maar... hij is niet verplicht zichzelf aan te geven èn ook familie uit de eerste graad hoeft hij niet te aan te geven. Bovendien is hij niet verplicht een rittenadministratie bij te houden en mag hij vergeetachtig zijn. Dat kan immers de beste overkomen. Dus nu gaan we een briefje terugsturen in de trente van: "Het spijt me zeer, maar ik kan op uw foto niemand herkennen. De wagen met kenteken ab-cd-12 is van mij, maar ik leen haar regelmatig uit en ik heb geen flauw idee wie er op datum 1-1-2001 met het ding gereden heeft. Stuurt u alstublieft meer beeldmateriaal, mogelijk in een betere kwaliteit, zodat ik wellicht de chauffeur herken.

De bedoeling van dit alles is tijdrekken. De Duitse politie moet binnen 3 maanden een persoon hebben gevonden, tegen wie ze een strafzaak kunnen beginnen. Als ze vermoeden dat de kentekenhouder ook de overtreder is geweest, beginnen ze deze zaak binnen 3 maanden en hebben ze daarna meer tijd, dus het is zaak om de verdenking van de kentekenhouder af te schuiven.

Nu heeft de Landrat een probleem. Meer foto's hebben ze meestal niet en anders herhalen we gewoon het eerste briefje nog even. "Deze foto's zijn duidelijker, maar ik kan nog steeds niet zien of het nou mijn neefje Kwik, Kwek of Kwak is."
(Overigens is het hier ook een optie eerlijk aan te geven dat meneer A.M. El Mansour, woonachtig te Casablanca op 1832 Boulevard Aïn Dab, gereden heeft. Duitsland heeft geen enkel verdrag met Marokko, dus laat ze daar maar lekker een briefje heen sturen. Maar wat er na zoiets gebeurt, is nog niet getest: ervaringen graag hier posten.)

Dus wat gaan ze doen? Ze komen nu langs. De politie of iemand van het Strassenverkehrsamt komt aan de deur met de foto, ter vergelijking. Als de politie voor de deur staat vlak nadat je geflitst bent, moet je dus niet de deur open doen. Of iemand anders sturen. Want als ze vinden dat de persoon in de deuropening wel erg op de persoon op de foto lijkt, zie dan maar het tegendeel te bewijzen. Dus de kentekenhouder gaat in bed liggen en een huisgenoot doet open. "Goedemiddag, herkent u de persoon op deze foto?" - "Nee, sorry. Dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Heeft u een huiszoekingsbevel? Nee? Dan zou ik graag weer Wegmisbruikers gaan kijken, ik vind die meneer Spee zo'n geweldige vent." Huisgenoten moeten zich niet laten intimideren of bang zijn voor restrictie's, het is legaal te vergeten hoe je huisgenoten eruit zien. Dementie, Alzheimer, roept u maar.

In Duitsland zijn verhalen bekend dat er vanaf nu gepost gaat worden, net zolang tot ze iemand uit het huis van de kentekenhouder zien komen die op de foto lijkt. Maar dat doen ze niet voor een boete van 30 euro... en of ze de Nederlandse collega's zo gek krijgen is nog maar de vraag.

Hebben ze niemand kunnen vinden binnen de gestelde 3 maanden, dan wordt aan de kentekenhouder opgedragen de komende tijd (1 of 2 jaar meestal) een rittenadministratie bij te houden. Zodat toekomstig altijd een Fahrer bekend is als de wagen met dit kenteken weer iets fout doet. Maar dat hoef je als Nederlander natuurlijk dan alleen voor je Duitse ritten te doen.

Alle ervaringen tot nu toe leren dat voor de kleine vergrijpen niet echt moeite gedaan wordt. Betaal je de eerste acceptgiro niet, of stuur je een briefje in het Nederlands terug, dan is het ze allemaal veel te veel moeite achter je aan te gaan. Maar maak je het te bont, dan zijn de Beamten nog echt Beamten en bijten ze zich vast als terriërs, dus dan moet je slim zijn.

Verwijderd

Slechts een aantal keer aangehaald in dit topic, maar goed, omdat je jarig bent zij het je vergeven, dan heb je ook geen tijd het hele topic te lezen. ;)

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:57:
[...]

Slechts een aantal keer aangehaald in dit topic, maar goed, omdat je jarig bent zij het je vergeven, dan heb je ook geen tijd het hele topic te lezen. ;)
:>

ik word al een oude lul

[ Voor 6% gewijzigd door Viper® op 25-08-2010 23:12 ]

Verwijderd

Update:
Sehr geehrter Herr Negerzoen,

wenn Sie die Zahlung in Höhe von 5 Euro entsprechend tätigen, ist die Zusendung des ausgefüllten Anhörungsbogen nicht mehr notwendig.

Mit freundlichen Grüßen
Im Auftrag
Snap er niks van. Wat zegt Google Translate?
Geachte heer Negerzoen,

Indien de betaling van € 5 dienovereenkomstig te bellen, is de levering van het voltooide overleg blad is niet nodig.

Hoogachtend,
Met het oog
Snap er nog steeds niks van. Ze heeft het vast over dat formulier op de achterkant. Ze moet me maar eens normaal te woord staan of die € 5 komen halen in Groningen.

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Let wel op dat ze je "met het oog" aanspreekt. Dat lijkt me verdomd gevaarlijk. Beter gelijk betalen.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Verwijderd

Snap er nog steeds niks van. Ze heeft het vast over dat formulier op de achterkant. Ze moet me maar eens normaal te woord staan of die € 5 komen halen in Groningen.
Het Anhörungsbogen is een formulier waarop je je eigen verklaring invult. In die zin schrijven ze je dat formulier mag laten zitten wanneer je het volledige bedrag (dus die 5 euro) betaalt.

Heeft Duitsland nu eigenlijk al de nieuwe europese wet aangenomen? Dan zou het CJIB die boete bij jou in Groningen kunnen komen innen.
Let wel op dat ze je "met het oog" aanspreekt.
Spreek de schrijver dan aan als "de heer Namens". Google translate heeft gelukkig mijn lessen Duits nog niet overbodig gemaakt O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2010 12:32 ]

• Boyd
Ik had ze dus ook gemaild, in het nederlands, heb het volgende teruggekregen:
Dear madam or sir,
We don't have a translator. So it is impossible to work with your e-mail. In Germany you need to speak or write in German language to an authority. Please ask someone to translate your matter and send it again.
Thank you.
Sincerely
Die im Anhang befindliche E-Mail kann hier nicht bearbeitet werden, da hier kein Übersetzer herangezogen werden kann. Nach § 23 des Verwaltungsverfahrensgesetzes (VwVfG) ist die Amtssprache deutsch. Ich bitte Sie sich einen Dolmetscher heranzuziehen und die E-Mail nochmals an uns zusenden.
Vielen Dank!!
Mit freundlichen Grüßen
Auf Anweisung

• RSP
  • Laatst online: 19-11 15:04

RSP

En wat nou als ik ze een brief in het Fries terug stuur? :P (serieus)

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Gamepie56 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:49:
Ik had ze dus ook gemaild, in het nederlands, heb het volgende teruggekregen:

[...]
Ik zou opnieuw terugsturen dat ik er niets van snapte. In het Nederlands en in het Engels.

XXXVI

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

RSP schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:54:
En wat nou als ik ze een brief in het Fries terug stuur? :P (serieus)
in schleswig -Holstein is ook Fries een 'amtstaal' en in theorie zou je daar mogelijk een antwoord kunnen krijgen, enkel ook daar zouden ze dat kunnen weiegeren...

Duits is idd de enige officiele 'amtstaal' in duitsland en duiste bureaucraten kunnen egwoon weigeren aanvragen in een andere taal verder te verwerken...
waar dat idee over een EU richtlijn vandaan komt is me een raadsel, die bestaat helemaal niet maar is een sterk geworteld 'geloof'... mogelijk omdat het in het verleden vaak succes had en men in duitsland domweg verder zulk boetes seponeerde als 'te lastig inbaar'...
de kans is echter erg groot dat dat snel zal veranderen, maar dan is het eerder waarschijnlijk dat zulke boetes via het CJIB geint worden...

Het is een zeker risico dat je neemt om te denken dat ze het in duitsland wel opgeven, als er bv en overeenkomst met een incassoburau bestaat kunnen ze best hardnekkig zijn en dan moet je steeds meer betalen... hoezeer je ook mekkert over die taal (wat verder geen enkele juridische grond heeft, hooguit kun je binnenkort dankzij een in juni 2010 goedgekeurde richtlijn wel een beroep doen op een tolk en/of vertaalde documenten als het tot een gerechtsprocedure komt)

• R.E.
  • Laatst online: 16:37
Goed, even een verhaaltje uit eigen ervaring van begin dit jaar:

Mijn ouders weg mogen brengen naar het vliegveld in duitsland. Helaas op de terugweg een flitskast over het hoofd gezien en 1 maand daarna een duits briefje in de bus of ik wilde aangeven wie er reed. Nou staat de auto op naam van mijn vrouw (belangrijk detail) en zij zat op dat moment niet in de auto. Ik dus een vriendelijke email in het nederlands terug gezonden. 1 maand later, inmiddels 2 maanden na de overtreding, krijg ik een engelse brief met hetzelfde verzoek. Nou was ik wel zo schappelijk om deze, volgens mij zelf getikte brief, in het nederlands te beantwoorden met een verzoek tot duidelijke foto's, omdat mijn vrouw dus niet achter het stuur zat.
De weken daarop verschillende brieven gehad, weer in het duits, met diverse verzoeken. Van bellen, tot zo snel mogelijk schrijven. Uiteindelijk heb ik het duitse briefje ingevuld en terug gezonden. Inmiddels waren er 3 maanden verstreken en heb ik nooit meer iets van gehoord. ook al weer diverse malen in het duitse vertoeft.

omdat de duitse regels volgens mij zo zijn dat ze wel moeten weten wie de bestuurder is, zal het CJIB geen enkele boete innen, totdat deze daadwerkelijk door de duitse instantie aan een persoon is gekoppeld. Als deze persoon niet binnen 3 maanden is gevonden, moeten ze de boete seponeren. Het topic dat hier over op flitsservice staat is dus nog steeds actueel.

Vette shit!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Als de persoon niet gevonden wordt kan de boete overgezet worden op de 'eigenaar' van het kenteken dat immers niet gestolen was en waarvan men dan aanneemt dat de eigenaar 'verantwoordelijk' ervoor is te weten wie op welk moment in die auto rijdt...

Mogelijk dat enkel dat wél een methode is om eventuele 'punten' in Flensburg te ontlopen, die dan niet vastgesteld kunnen worden en die gaan wél op persoon...
de boete zal gewoon blijven staan en als er onduidelijkheid blijft bestaan over wie gereden heeft en men kan niet zoals bij duitse personen deze vergelijken met opgeslagen pasfoto/ID-bewijs of verblijfsvergunnings-persoons-beelden ... dan betekent dat niet dat de boete vervalt.

verder, verjaring in het duitse recht is niet zomaar drie maanden, enkel drie maanden zolang egen boete-procedure opgestart is... oftewel, je kunt geen boete van een voorval 4 maanden terug, nu nog ontvangen moeten...
als er wel een boete/pvertredings-vermelding verstuurd is, is de verjarringstermijn daarvan nog eens 6 maanden extra..
oftewel je hebt tot 6 maanden nadat die eerste brief verstuurd is, om een boetebedrag te horen te krijgen.

Hierbij geldt overigens enkel en alleen een duitstalige brief... alle klachten over de taal zijn voor een duitse beamte niet 'geldig' hij hoeft enkel in het duits te communiceren (mag eigenlijk ook geen officiele mededelingen doen in een andere taal).

Natuurlijk blijft er een kans dat zoiets nog altijd gespeoneerd wordt, maar reken je niet te snel rijk.

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

In juni ook een boete binnen gehad uit Duitsland van 30 euro.

Ik heb gewoon niet betaald en de brief met minifotootjes en acceptgiro retour gestuurd met stukje erbij in het Nederlands dat ik geen Duits kan en dat ik 30 euro wel erg prijzig vind voor een foto van mijn auto. Inmiddels bijna 2 maanden verder en nog niks van gehoord. >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Specht op 27-08-2010 15:40 ]

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Verwijderd

RM-rf schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:58:
waar dat idee over een EU richtlijn vandaan komt is me een raadsel, die bestaat helemaal niet maar is een sterk geworteld 'geloof'... mogelijk omdat het in het verleden vaak succes had en men in duitsland domweg verder zulk boetes seponeerde als 'te lastig inbaar'...
Gokje: Art. 6 van het EVRM:

[qoute]Article 6. - Right to a fair trial
3.Everyone charged with a criminal offence has the following minimum rights:
(a) to be informed promptly, in a language which he understands and in detail, of the nature and cause of the accusation against him; [/qoute]

Hoe dat in de praktijk werkt, weet ik dan weer niet. :X

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 00:24:
[...]

[quote]Article 6. - Right to a fair trial
(a) to be informed promptly, in a language which he understands and in detail, of the nature and cause of the accusation against him; [/qoute]

Maar de TS wordt nergens van beschuldigd, hem wordt alleen gevraagd wie er eigenlijk in die auto reed op datum xy.

De vraag is hoe erg die punten zijn. Wat er in het ergste geval kan gebeuren is dat jij nog een keer in Duitsland een overtreding begaat en ze jouw een rijverbod opleggen. Je hebt dan zelf de keuze wanneer dat verbod ingaat dus dan kies je een periode wanneer je er toch niet bent.

[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 29-08-2010 00:44 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 00:24:
[...]

[qoute]Article 6. - Right to a fair trial

Maar dat is dan in veel landen wel weer strijdig met het feit dat een agent ( / instantie ) enkel in zijn eigen taal mag communiceren om vertaalperikelen te voorkomen.

Dus is ik gok dat het helemaal niet erom gaat dat de instantie je in jouw taal aanspreekt, enkel dat er de mogelijkheid wordt geboden dat jij het in jouw taal krijgt.
Ik zou als duitse instantie waarschijnlijk gewoon briefjes maken van : Ga naar uw lokale politie bureau en vraag daar voor meer info als u de 1e tekst niet kon lezen.

• P.B.
  • Niet online
Gomez12 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 10:56:
[...]

Maar dat is dan in veel landen wel weer strijdig met het feit dat een agent ( / instantie ) enkel in zijn eigen taal mag communiceren om vertaalperikelen te voorkomen.

Dus is ik gok dat het helemaal niet erom gaat dat de instantie je in jouw taal aanspreekt, enkel dat er de mogelijkheid wordt geboden dat jij het in jouw taal krijgt.
Ik zou als duitse instantie waarschijnlijk gewoon briefjes maken van : Ga naar uw lokale politie bureau en vraag daar voor meer info als u de 1e tekst niet kon lezen.
EVRM is een verdrag en gaat in Nederland in die hoedanigheid boven nationaal recht (monistisch stelsel).

In Duitsland is sprake van een dualistisch stelsel waarbij in beginsel de regels van een verdrag eerst in nationale wetgeving moeten worden vertaald voordat deze regels gelding hebben.

Echter, in geval van Europese verdragen heeft het Europees Hof van Justitie uitgemaakt in de arresten Van Gend en Loos (jawel de bekende vervoerder) en COSTA/Enel, dat het Europees recht directe en prevalerende werking heeft.

Aldus kan een rechtstreeks beroep worden op het EVRM.

Nu het EVRM bepaalt in het Fair Trial artikel dat een verdachte "to be informed promptly, in a language which he understands and in detail, of the nature and cause of the accusation against ", is het de taak van de lidstaat bij het EVRM om de verdachte in zijn eigen taal aan te spreken. Faalt de lidstaat hierin is er geen sprake van een Fair Trial en zou een eventuele strafzaak moeten falen (i.e. vrijspraak).

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

P.B. schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 16:21:
[...]

EVRM is een verdrag en gaat in Nederland in die hoedanigheid boven nationaal recht (monistisch stelsel).

In Duitsland is sprake van een dualistisch stelsel waarbij in beginsel de regels van een verdrag eerst in nationale wetgeving moeten worden vertaald voordat deze regels gelding hebben.

Echter, in geval van Europese verdragen heeft het Europees Hof van Justitie uitgemaakt in de arresten Van Gend en Loos (jawel de bekende vervoerder) en COSTA/Enel, dat het Europees recht directe en prevalerende werking heeft.

Aldus kan een rechtstreeks beroep worden op het EVRM.

Nu het EVRM bepaalt in het Fair Trial artikel dat een verdachte "to be informed promptly, in a language which he understands and in detail, of the nature and cause of the accusation against ", is het de taak van de lidstaat bij het EVRM om de verdachte in zijn eigen taal aan te spreken. Faalt de lidstaat hierin is er geen sprake van een Fair Trial en zou een eventuele strafzaak moeten falen (i.e. vrijspraak).
Maar wie heeft het over een strafzaak? Zoals gezegd wordt de TS niet eens ergens van beschuldigd.

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-11 10:37

Goverman

not loaded

^^ nee, TS wordt "nog" nergens van beschuldigd. Maar... niemand is verplicht aan zijn eigen veroordeling mee te werken, zodat deze 'informerende vraag' van de Duitse overheid wel als een onderdeel / start van eventuele vervolging kan worden gezien. Daarom hoef je ook hier niet aan mee te werken.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sowieso lijkt mij er een verschil te zitten tussen boete voor een simpele snelheidsovertreding (licht vergrijp) en een 'criminal offence' (wat ik toch echt lees als een misdrijf), of ben ik nu gek? :)

Verwijderd

Gewoon om een Nederlandse versie van de brief vragen. Vaak zijn ze daar te luit/te druk voor en met een beetje geluk hoor je er niks meer van.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:59:
Gewoon om een Nederlandse versie van de brief vragen. Vaak zijn ze daar te luit/te druk voor en met een beetje geluk hoor je er niks meer van.
...dus je schopt een topic waar al anderhalve maand niet meer in gereageerd is omhoog met een melding die in de eerste 10 reacties op het topic al meermaals gegeven is..? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:59:
Ja, waarom ook niet eerst het topic doorlezen alvorens maanden later een reactie te plaatsen die er al meerdere keren stond :X

• arjants
  • Niet online
Heb na enkele brieven eindelijk mijn overtreding "op zicht" :)
Ik kom met een dakkoffer rond 27sec langs, ze hebben er in ieder geval moeite voor moeten doen :P

kost 96 euro en 1 punt na wat afdingen

[ Voor 8% gewijzigd door arjants op 22-11-2010 22:31 ]

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 07:58
arjants schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:30:
Heb na enkele brieven eindelijk mijn overtreding "op zicht" :)
Ik kom met een dakkoffer rond 27sec langs, ze hebben er in ieder geval moeite voor moeten doen :P
[video]

kost 96 euro en 1 punt na wat afdingen
Hoe krijg je dat opgestuurd dan? Per mail? Als downloadlink? Op een CD?

En welke ben jij dan? Wat ik zie er twee die op vakantie gaan, achter elkaar... :P

[ Voor 8% gewijzigd door flo_ op 22-11-2010 23:03 ]

• arjants
  • Niet online
flo_ schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:59:
[...]

Hoe krijg je dat opgestuurd dan? Per mail? Als downloadlink? Op een CD?

En welke ben jij dan? Wat ik zie er twee die op vakantie gaan, achter elkaar... :P
Een .dat filmpje van 5mb op een CD gebrand :P
Ik ben de eerste met dakkoffer, kameraad reed achter me, die hebben ze volgens mij niet kunnen lezen :)

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
P.B. schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 16:21:
... in a language which he understands ...

Hoe wordt dat eigenlijk bepaald? Ook lastig voor het gerecht als ik bijvoorbeeld alleen Aurá spreek trouwens.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49
Ik vind het nog steeds dom dat wanneer je als Duitser in NL aangehouden wordt van de politie wordt verwacht dat ze in het Duits aanspreken en als ze dat niet lukt hebben ze wel een tolk voorhanden.

Wordt ik in Duitsland aangehouden dan is het of Duits spreken of een groot probleem langs de snelweg hebben (ja ervaring). Gelukkig spreek ik goed Duits maar de manier waarop had ik geen zin om met ze te praten. Zoon politie in burger BMW die bleef plakken meer dan 20KM (met snelheden ver boven de 200KM/u) toen maar is even mijn rem aangetikt.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ballebek schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:50:
Ik vind het nog steeds dom dat wanneer je als Duitser in NL aangehouden wordt van de politie wordt verwacht dat ze in het Duits aanspreken en als ze dat niet lukt hebben ze wel een tolk voorhanden.
Als de communicatie echt neit gaat halen ze overal wel een tolk bij hoor.
Wordt ik in Duitsland aangehouden dan is het of Duits spreken of een groot probleem langs de snelweg hebben (ja ervaring). Gelukkig spreek ik goed Duits maar de manier waarop had ik geen zin om met ze te praten. Zoon politie in burger BMW die bleef plakken meer dan 20KM (met snelheden ver boven de 200KM/u) toen maar is even mijn rem aangetikt.
Ik hoop dat ie wel je rijbewijs heeft afgenomen d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 23-11-2010 11:54 ]

• Viper®
  • Niet online
Ah, dus je bent gewoon een notoire links plakker :P

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 22:12
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb dik anderhalf jaar geleden twee boetes uit Duitsland gehad en daar helemaal niks aan gedaan. Eerst brieven met een foto van mij achter het stuur, of ik het was. En daarna, 2 maanden later ofzo, vrolijk accept giro's. 30 euro en 70 euro. Niet betaald, helemaal niks aan gedaan, en ook niks meer van gehoord. Later wel in Duitsland geweest, maar met ander kenteken.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Viper®
  • Niet online
Volgens mij kunnen ze het wel zien, dus mocht je ooit aangehouden worden mag je ze denk ik alsnog betalen.

• psy
  • Laatst online: 20-11 05:54

psy

Voor mij mogen al die mensen hier die brieven sturen dat ze het niet begrijpen de volgende keer fijn opgepakt worden bij te hard rijden. Want ze snappen het allemaal haarfijn.

Ik kots daar echt op, bah, wat een gare mentaliteit. Wel overtreding plegen maar er koste wat kost vanaf willen komen. Gatverdamme wees toch een vent. Zeker in Duitsland zijn de boetes zeer schappelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door psy op 23-11-2010 12:01 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Uberprutser
fsfikke schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:52:Ik hoop dat ie wel je rijbewijs heeft afgenomen d:)b
Los van een getrokken pistool omdat de persoon naast me het dashboard kastje dichtpleurde toen ze mijn auto overhoop trokken mochten we gewoon doorrijden...

Snap niet zogoed waarom iemand zonodig op je bumper moet zitten zelfs wanneer je afzakt in snelheid en dan weer harder gaat rijden. Wat wel komisch was is dat ik tegen de persoon naast me zei "en dan halen ze straks in met een bordje "Polizei"; toen kon je me wegdragen. Ja, ik had er wel lol in.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ballebek schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:02:
[...]

Los van een getrokken pistool omdat de persoon naast me het dashboard kastje dichtpleurde toen ze mijn auto overhoop trokken mochten we gewoon doorrijden...

Snap niet zogoed waarom iemand zonodig op je bumper moet zitten zelfs wanneer je afzakt in snelheid en dan weer harder gaat rijden. Wat wel komisch was is dat ik tegen de persoon naast me zei "en dan halen ze straks in met een bordje "Polizei"; toen kon je me wegdragen. Ja, ik had er wel lol in.
Misschien helpt de mentaliteit 'Ik wil x hard rijden dus als iemand achter me harder wil heeft ie dikke pech' ook niet. En dan remmen omdat je vond dat ie te dicht op je zat :r Had je wat stimulerende middelen gebruikt ofzo?
Leuk linkje: http://zoeken.rechtspraak...merken&vrije_tekst=AM2526

• Uberprutser
fsfikke schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:09:
[...]

Misschien helpt de mentaliteit 'Ik wil x hard rijden dus als iemand achter me harder wil heeft ie dikke pech' ook niet. En dan remmen omdat je vond dat ie te dicht op je zat :r Had je wat stimulerende middelen gebruikt ofzo?
Op de rechterbaan van een 3 baans snelweg waar op dat moment verder bijna niemand rijdt.
Je maakt er een lekker ridderverhaaltje van. :)

Denk je dat als ik echt een gevaarlijke situatie had gecreerd ik zo door zou mogen rijden? Nee, dus snap je houding niet helemaal. Even je remlichten laten zien kan prima vooral als er meer dan genoeg mogelijkheden zijn om langs te rijden.

En ik mocht idd ook een drugstest doen, speekseltestje (ala politie in Beieren). Was een typisch gevalletje buitenlandertjes pesten om 06:30 op zondagmorgen.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ballebek schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:31:
[...]

Even je remlichten laten zien kan prima vooral als er meer dan genoeg mogelijkheden zijn om langs te rijden.

En ik mocht idd ook een drugstest doen, speekseltestje (ala politie in Beieren). Was een typisch gevalletje buitenlandertjes pesten om 06:30 op zondagmorgen.
:| De reactie van de Duitse Politie is wat mij betreft juist iets waar Nederland flink wat kan leren betreffende al die jankende calimero-"ikke buitelander, isse dissekriemienatie' -tiepetjes, die boos worden als de politie ze terecht wijst als ze zelf regels overtreden, en denken stoer te doen....

Verwijderd

Gaan we hier nou de discussie over linksplakken en bumperkleven nog eens dunnetjes overdoen? In Frankrijk is ie uitgekauwd, maar in Duitsland is het nog wel interessant? :O

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ballebek schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:31:
[...]

Op de rechterbaan van een 3 baans snelweg waar op dat moment verder bijna niemand rijdt.
Je maakt er een lekker ridderverhaaltje van. :)

Denk je dat als ik echt een gevaarlijke situatie had gecreerd ik zo door zou mogen rijden? Nee, dus snap je houding niet helemaal. Even je remlichten laten zien kan prima vooral als er meer dan genoeg mogelijkheden zijn om langs te rijden.

Remmen omdat er een bumperklever achter je zit is, behalve verboden, levensgevaarlijk (zoals die link die ik poste nog eens glashelder aangaf) Als je dat een prima reactie vind ben je imo niet geschikt deel te nemen aan het verkeer.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:03:
Gaan we hier nou de discussie over linksplakken en bumperkleven nog eens dunnetjes overdoen? In Frankrijk is ie uitgekauwd, maar in Duitsland is het nog wel interessant? :O
Volgens mij ging het over een ervaring met Duitse politie icm Nederlandse overtreders :Z

[ Voor 53% gewijzigd door fsfikke op 23-11-2010 13:07 ]

Verwijderd

fsfikke schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:04:
Volgens mij ging het over een ervaring met Duitse politie icm Nederlandse overtreders :Z
Gast! Je schrijft dit, terwijl je paragraaf ervoor gewoon een exacte kopie is van de discussie in het andere topic (waar hij ook al off-topic is). Ga dan niet zitten doen alsof ik gek ben!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:11:
[...]

Gast! Je schrijft dit, terwijl je paragraaf ervoor gewoon een exacte kopie is van de discussie in het andere topic (waar hij ook al off-topic is). Ga dan niet zitten doen alsof ik gek ben!
En? De reactie over het verhaal van de aanhouding in Duitsland is ook off-topic, toen heb ik je ook niet horen klagen? Als deze discussie volgens jou uit de hand loopt kan je toch gewoon een TR aanmaken. Dan kijkt een modje wel of het idd zo is en zal hij desnoods ingrijpen.

offtopic:
@hieronder: Een topic hoeft imo (vooral nadat de oorspronkelijke vraag uitgebreid aan de orde is geweest en daar alles over gezegd is) niet uitsluitend te mogen gaan over die oorspronkelijke vraag. Er kunnen gewoon discussies ontstaan over aanverwante onderwerpen en zolang een modje niet duidelijk maakt dat het te ver off-topic gaat heb ik geen problemen met zo'n discussie. Bij elke discussie zijn er wel mensen die het niet interessant vinden, dus om op basis daarvan te stoppen? Dat kunnen we toch beter overlaten aan de modjes.

[ Voor 31% gewijzigd door fsfikke op 23-11-2010 13:29 ]

Verwijderd

fsfikke schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:14:
En? De reactie over het verhaal van de aanhouding in Duitsland is ook off-topic, toen heb ik je ook niet horen klagen? Als deze discussie volgens jou uit de hand loopt kan je toch gewoon een TR aanmaken. Dan kijkt een modje wel of het idd zo is en zal hij desnoods ingrijpen.
Ah, ik snap je redenering nu. Jij mag off-topic gaan, dat is allemaal geen probleem, maar je mag er niet op gewezen worden, dat mag alleen een mod doen. Wat jij wilt hoor.

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 22:02

AJM

verkeerd gelezen

[ Voor 94% gewijzigd door AJM op 23-11-2010 13:41 ]

Verwijderd

ik ben met Roestbak (mijn oude Volvo 740 estate) diverse keren geflitst in frankrijk....zijn van die mooie (direct in je gezicht) flitsers :+ :+ :+
nooit iets van gehoord.......
of ze doen de moeite niet om de boete's naar nederland te sturen (te duur?)
of ze houden mij aan bij de eerst volgende keer dat ik in frankrijk ben...
of ze hadden medelijden met mij toen ze op de foto een oude witte gedeukte....wit gerolde volvo 740 onder de modder .... en dachten...arme hollander...niks te halen :9

met de T-Bird in duitsland ooit eens geflits....even verderop grote politie controlle en buitenlander direct betalen... gedaan...
vriendelijke agent, en paar vragen op een vriendelijke manier beantwoord gekregen. ( dik 1,5 uur staan praten met die man :) )
het schijnt dat je als buitelander punten in flensburg krijgt. en tijdelijk rijontzegging krijgt in duitsland. geld niet voor je eigen land.
dus je mag overal in europa rijden behalve dan in duitsland :/

naja. zover was het mij duidelijk :o
Pagina: 1