Tweede beeldscherm automatisch uitschakelen met gamen.

Pagina: 1
Acties:

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-12 15:14
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb twee beeldschermen.
Nou het probleem als ik een game speel is dit heel iritant telkens klik ik toch per ongeluk op het verkeerde scherm en minimaliseert de game zich weer.
Nu heb ik zitten kijken in ccc maar heb daar niks kunnen vinden om dat te voorkomen.
Is hier geen betere oplossing voor dan telkens het beeldscherm uit te moeten schakelen :?

Alvast bedankt.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

hendrilankamp schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:45:
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb twee beeldschermen.
Nou het probleem als ik een game speel is dit heel iritant telkens klik ik toch per ongeluk op het verkeerde scherm en minimaliseert de game zich weer.
Nu heb ik zitten kijken in ccc maar heb daar niks kunnen vinden om dat te voorkomen.
Is hier geen betere oplossing voor dan telkens het beeldscherm uit te moeten schakelen :?

Alvast bedankt.
Windowed mode spelen en toch op een hoge resolutie is wat ik altijd doe. Kan ik ondertussen andere dingen op mijn 2e beeldscherm doen.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• hendrilankamp
Dit gaat prima met fps games.

maar met bijv world of warcraft kan ik onder het spelen nog steeds naar het andere beeldscherm met mijn cursor en dit is het gene wat ik wil voorkomen. :9

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-12 12:48
hendrilankamp schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:03:
Dit gaat prima met fps games.

maar met bijv world of warcraft kan ik onder het spelen nog steeds naar het andere beeldscherm met mijn cursor en dit is het gene wat ik wil voorkomen. :9
Ik heb daar eerlijk gezegd geen last van, ik speel op Windowed Mode maar dan op Max (is ook een extra optie onder Windowed Mode). + Mijn bars etc staan gewoon onder + keybinds.

Anders moet je niet in Windowed Mode spelen want dan speel je in fullscreen en moet je alt-tab of windows toets gebruiken om uit het WoW scherm te komen.

[ Voor 14% gewijzigd door JerX op 26-08-2010 16:26 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• hendrilankamp
JerX schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:27:
[...]

Ik heb daar eerlijk gezegd geen last van, ik speel op Windowed Mode maar dan op Max (is ook een extra optie onder Windowed Mode). + Mijn bars etc staan gewoon onder + keybinds.

Anders moet je niet in Windowed Mode spelen want dan speel je in fullscreen en moet je alt-tab of windows toets gebruiken om uit het WoW scherm te komen.
Hier heb je helemaal gelijk in.
Maar als je niet onder windowed mode speelt opent hij op de primair monitor |:(
En als het kan zou ik dit toch graag op mijn tweede monitor hebben.
Als iemand hierop iets weet graag.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12 14:26

KneoK

Not in a million lightyears

In CCC kun je profiles aanmaken, is dat niet een optie ?

Onder Desktop & Displays schakel je dan je tweede monitor uit, je maakt vervolgens een profiel aan en vinkt aan dat je Desktop & Displays in dat profiel wilt opnemen. Telkens als dat profiel dan actief wordt dan schakelt als het goed is je tweede monitor uit.

Ik weet alleen niet of je profielen kunt koppelen aan het starten van een spel.

• JerX
Je kan ook Ultramon (niet gratis) installeren, tooltje voor dualscreens (extra lange windows balk etc.) Maar ook bij shortcuts kan je instellen op welk scherm je een programma wilt draaien.

• hendrilankamp
KneoK schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:18:
In CCC kun je profiles aanmaken, is dat niet een optie ?

Onder Desktop & Displays schakel je dan je tweede monitor uit, je maakt vervolgens een profiel aan en vinkt aan dat je Desktop & Displays in dat profiel wilt opnemen. Telkens als dat profiel dan actief wordt dan schakelt als het goed is je tweede monitor uit.

Ik weet alleen niet of je profielen kunt koppelen aan het starten van een spel.
Ik zal het eens even proberen :)

• hendrilankamp
JerX schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:34:
Je kan ook Ultramon (niet gratis) installeren, tooltje voor dualscreens (extra lange windows balk etc.) Maar ook bij shortcuts kan je instellen op welk scherm je een programma wilt draaien.
bedankt als het in ccc niet werkt waar ik toch bang voor ben zal ik dit eens proberen.

update

in ultramon lukt het opstarten op het 2e beelscherm wel, maar alleen op windowed mode waadoor ik nog steeds met hetzelfde probleem zit. ik zal morgen nog even doorzoeken of dit ook kan zonder te spelen in windowed mode.

[ Voor 20% gewijzigd door hendrilankamp op 27-08-2010 00:36 ]

• JerX
hendrilankamp schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 23:05:
[...]

bedankt als het in ccc niet werkt waar ik toch bang voor ben zal ik dit eens proberen.

update

in ultramon lukt het opstarten op het 2e beelscherm wel, maar alleen op windowed mode waadoor ik nog steeds met hetzelfde probleem zit. ik zal morgen nog even doorzoeken of dit ook kan zonder te spelen in windowed mode.
Als het goed is wel, zet WoW niet in windowed mode en maak een shortcut van WoW. In de shortcut kan je verschillende instellingen maken. 1 van die instellingen is dat je kan bepalen op welk scherm je de applicatie wilt draaien.

• hendrilankamp
JerX schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:02:
[...]

Als het goed is wel, zet WoW niet in windowed mode en maak een shortcut van WoW. In de shortcut kan je verschillende instellingen maken. 1 van die instellingen is dat je kan bepalen op welk scherm je de applicatie wilt draaien.
Ik heb ook shortcuts gemaakt en dit werk ook allemaal prima zolang ik op windowed speel, maar zo gauw ik hem verander spring hij naar het primair display.
Nu las op een forum het volgende: Under windows 7 there is a Hotkey, "Start + Shift + Right", this moves a window (even fullscreen) from the left monitor to the right. Obviously to do this the other way, "Start + Shift + Left". This has made my life a lot easier already, but I'd like to know if anyone knows a way to get WoW to open on a secondary monitor by default, to save me moving it every time I want to play WoW.

Dit werkt bij hun maar als ik het probeer word mijn tweede scherm helemaal zwart en blijft wow vrolijk op het primair display draaien. :-(

• JerX
meh, dan maar even me mond een zwaai geven. Even Display Drivers updaten? Of zijn die al up-to-date?

• hendrilankamp
Ja deze zijn allemaal up-to-date.
kzal vandaag nog even doorzoeken hierna geef ik het op. :(

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
Ik heb ook een poos de optie onderzocht maar het lijkt wel of WoW niet toe staat om op een andere scherm dan primair te spelen (fullscreen dan he).

Nothing to see here!

Verwijderd

In Ultramon is ook een optie om te voorkomen dat je muis op de tweede monitor kan komen. Werkte altijd vrij goed.

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-08 16:30
Ik begrijp dat je, wanneer je WoW speelt, helemaal geen gebruikt wilt maken van je 2e monitor. (waarom eigenlijk niet?)

Wat je nog kunt doen is het volgende.
- Installeer UltraMon om je desktop over beide monitoren te verdelen.
- In je video instellingen maak je een extra resolutie die twee maal zo breed is als je monitor maar even hoog. (1024x768 wordt dus 2048x768, of wat je ook maar voor resolutie gebruikt)
- Download de addon CT_Viewport
- In WoW kies je voor de resolutie die je hebt aangemaakt
- Via CT_Viewport maak je op de monitor waarop je wilt spelen je window aan.

Beetje gedonder maar het werkt wel.

Suc7

• hendrilankamp
Dit gevoel heb ik ook alle op programma's en games werkt het behalve met WoW.

En nee het primair display hoeft niet helemaal uitgeschakeld te worden het is alleen dat ik WoW op mijn tweede beeldscherm fullscreen wil draaien. En zoals Rutix zei het lijkt wel of WoW het niet toelaat om op een ander display fullscreen te spelen.

[ Voor 62% gewijzigd door hendrilankamp op 30-08-2010 16:24 ]

• hendrilankamp
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:47:
In Ultramon is ook een optie om te voorkomen dat je muis op de tweede monitor kan komen. Werkte altijd vrij goed.
Ja dat werk ook overal wel mee maar alleen met WoW is dit een probleem, Ik kan WoW niet eens fullscreen op mijn tweede display krijgen. :(
Pagina: 1