Toon posts:

Analoge signaal boosters en analoge tv tuners van Sony Tv's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe tv, mijn oog is gevallen op de sony kdl-32ex600

pricewatch: Sony Bravia KDL-32EX600

Het lijkt erop dat ik deze zal aansluiten op het analoog signaal, in de winkel heb ik al gekeken hoe dit eruit ziet en dit viel me niet erg tegen. Daar bovenop komt nog dat het signaal in de winkel on versterkt was.

Thuis heb ik een antenne versterker, nu lijkt het me dat het beeld dan toch nog een stukje beter kan worden aangezien mijn kabelsignaal thuis van goede kwaliteit is.

Mijn vraag, zijn er meer mensen hier die een lcd tv hebben (het liefst sony) aangesloten op een analoog signaal(coax aansluiting). En die mij kunnen vertellen over de beeldkwaliteit ? Kortom de kwaliteit van de analoog filter?

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Waarom wil je geen digitaal, als ik vragen mag? Hij heeft CI+ zo te zien?

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet dat ik niet open sta voor digitaal maar na alle overwegingen gemaakt te hebben, wordt het voorlopig nog geen digitaal. In mijn situatie is het te onhandig. Dit heeft ook grotendeels te maken met de monopoliepositie die één aanbieder heeft in mijn regio waardoor ik hier niet aan wil.

In dit topic wil ik gewoon even focussen op analoog (coax).
Ik snap wel dat je het vraagt :D

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
Mijn ervaring is dat de ervaring van de beeldkwaliteit bij een analoog signaal grotendeels van 2 dingen afhankelijk is.
De kwaliteit van het signaal is uiteraard het belangrijkst.
Maar wat ook veel uitmaakt is het formaat van het scherm. Hoe kleiner hoe beter. Bij een grote t.v. wordt een analoog signaal heel snel niet meer om aan te zien. 32" is daarom beter geschikt dan een 40"bijv.

Het is ook aan te raden om in de winkel alle extra filters en beeldverbeteringstechnieken zoals ruisonderdrukking en livecolour uit te zetten zodat je kunt zien hoe het beeld er onbewerkt uit ziet om vervolgens verschillende instellingen te proberen.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mijn ervaring is dat Sony televisies over het algemeen nog een redelijke te kijken beeld kunnen maken van een analoog signaal door de bewerkingen die de televisie toepast. Overigens stel je er niet te veel van voor want analoog signaal op een flatscreen blijft behelpen dus indien enigzins mogelijk zou ik toch voor digitaal gaan.

Wat betreft versterking hoeft dat lang niet altijd een verbetering te zijn. Je kunt het signaal namelijk ook te sterk maken en / of de ruis in het signaal versterken. Versterken doe je dus ten eerst altijd zo dicht mogelijk bij de bron en ten tweede alleen wanneer het nodig is want sterker is niet altijd beter.