Toon posts:

120 min of 240 sms - hoe bedoelen ze dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 865 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben momenteel op zoek naar een geschikt abbonement. Ik zit te denken aan Vodafone, KPN of Hi (maakt gebruik van het KPN netwerk volgens mij?). Ik zie dat Hi op dit moment een leuke aanbieding heeft met een BlackBerry Bold 9700
http://shop.www.hi.nl/hi/...n_ic=caroussel_TBBB9700bl

Dan staat er bij, 120 min of 240 sms. Wat bedoelen ze hiermee, is dat het zelfde als 60 min en 120 sms of iets in die trant? Ik stuur ongeveer nu zo'n 200 / 250 smsjes per maand en bel per maand zo'n 60 min.

Is dan dit abbonement geschikt voor mij?

Mvg,

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 17:49

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Elke minuut die je belt betekend dat je 2 smsjes minder kan sturen, en andersom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:01

SeatRider

Hips don't lie

Het is toch niet zo moeilijk. Je krijgt 120 minuten of 240 smsjes. Als je 60 minuten belt, mag je nog 120 smsjes versturen. Of: 120 tikken. Een belminuut is 1 tik, een SMSje een halve tik.

En dus nee, dit abo is niet genoeg voor je :)

[ Voor 11% gewijzigd door SeatRider op 25-08-2010 14:01 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

120 min of 240 betekent dat 1 minuut gelijkstaat aan 2 sms'jes. Als jij 60 minuten belt, dan houd je dus 60 min (of 120 sms'jes) over. Te weinig dus voor jou :).

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 25-08-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Je hebt gewoon 120 minuten of 240 smsjes, ligt eraan hoe je het bekijkt.

Als je het ziet als 120 minuten, dan gaat er 1 minuut van af als je belt, of als je 2 smsjes verstuurd.
Als je het ziet als 240 smsjes, dan gaan er 2 smsjes af als je 1 minuut belt, en 1 als je smst.

te laat xD

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 21:28

vehpol

Go Go Gadget!

Om het nog simpeler te maken; als je een Hi Online 25 abonnement neemt (170/340), kan je als je 60minuten belt nog 220 sms'jes sturen, gemiddeld genomen zou je met je wensen dan dus uit moeten komen.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, thanks ik snap het!

Ja, ik kon eigenlijk niet zo snel een duidelijke uitleg voor dit probleem vinden.

Is Hi eigenlijk verder een goede provider voor internetten en bellen op een BlackBerry? Heb momenteel nog prepaid Vodafone maar wordt er gek van want het begint me veel te veel te kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:06:

Heb momenteel nog prepaid Vodafone maar wordt er gek van want het begint me veel te veel te kosten!
Heb je blox?

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb ik niet maar ik wil sowieso over naar een abbonement aangezien het altijd gekloot is met opwaarderen en internetten op deze mobiel is vrijwel niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:30

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:06:
Oke, thanks ik snap het!

Ja, ik kon eigenlijk niet zo snel een duidelijke uitleg voor dit probleem vinden.

Is Hi eigenlijk verder een goede provider voor internetten en bellen op een BlackBerry? Heb momenteel nog prepaid Vodafone maar wordt er gek van want het begint me veel te veel te kosten!
Ja Hi is een prima provider. Niet de snelste.... Maar ondertussen wel de goedkoopste! en de stabielste! Ik heb zelf ook Hi abbo met internet en tot nu toe bijna geen storingen gehad (1 keer en toen zat ik ook toevallig in het gebied waar die storing was :( )

Zet ook je SMS verdubbelaar aan! Dit scheelt in kosten! Vertel me niet hoe maar het werkt wel :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aantal vrienden van me hebben ook n BB en ze zijn er tevreden over! Zij hebben meestal GPRS signaal en geen 3G? Ligt dit aan de provider of?

Ik wil namelijk wel redelijk normaal kunnen surfen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is inderdaad niet zo ingewikkeld. Je zou ook kunnen zeggen dat je 240 smsjes hebt en dat er met elke minuut bellen 2 smsjes afgaan, of je kan zeggen dat je 120 belminuten hebt en dat er met elk smsje een halve belminuut afgaat.

Alleen gprs kan aan de provider liggen of aan het toestel (of een instelling op het toestel). Het verbruikt ook minder batterij op gprs dus het kan een bewuste keuze zijn (voor wat mail is het snel genoeg).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Nog een andere vraag. Ik heb momenteel Vodafone Prepaid en wil graag mijn nummer behouden als ik naar Hi toe ga. Duurt dit lang en is dit lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:23:
Oke,

Nog een andere vraag. Ik heb momenteel Vodafone Prepaid en wil graag mijn nummer behouden als ik naar Hi toe ga. Duurt dit lang en is dit lastig?
Waarom bel je niet gewoon ff de helpdesk van Vodafone of de Hi, voordat je nu al je vragen hier gaat stellen... De helpdesk kan je dit allemaal vertellen.

Waarschijnlijk kan het wel, hoeft niet lang te duren en is niet lastig (als het normaal verloopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat meestal van die nummers een groot drama zijn met bereikbaarheid ;)

Ik dacht misschien als iemand het hier weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:37:
Omdat meestal van die nummers een groot drama zijn met bereikbaarheid ;)

Ik dacht misschien als iemand het hier weet :)
Dan heb je ook nog de online FAQ van bijvoorbeeld KPN Hi.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net gekeken maar hier staat niet het antwoord als je van prepaid van de ene provider (Vodafone) gaat naar een abbonement van Hi (in dit geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Cadezo schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:29:
[...]

Waarom bel je niet gewoon ff de helpdesk van Vodafone of de Hi, voordat je nu al je vragen hier gaat stellen... De helpdesk kan je dit allemaal vertellen.
Inderdaad, en daarom gaat dit topic op slot. We zijn hier immers geen afhaalchinees voor vragen die een helpdesk prima kan beantwoorden. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.