Toon posts:

'Acquiring network address' blijft bij static ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een situatieschets.

Ik heb dus een Windows 2003 systeem waarop VMware Server 2.0 draait. Hierop zijn enkele virtuele network interfaces geconfigureerd die aan bepaalde virtuele machines gelinkt zijn. De virtuele machines hebben allemaal static ip addresses. Toch blijft er bij één bepaalde machine steeds 'Acquiring network address' staan.

Wanneer ik van op een andere virtuele machine ping naar het ip adres dat ik statisch heb toegekend aan die interface krijg ik wel een reply.

Ik vraag me nu echt af hoe het komt dat er steeds 'Acquiring network address' blijft staan ook al heb ik een statisch ip adres toegekend.

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mischien een 2de nic gekoppeld ofzo?

[ Voor 148% gewijzigd door marshallq op 25-08-2010 14:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
De 2e nic op die vm heeft een ander fixed ip address, en daarbij geeft hij geen problemen.

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Wat voor vm's ? (windows ?)
En zitten alle vm's gekoppeld aan hetzelfde vmnet ?
Iets meer info over de situatie is toch wel makkelijk.
Mijn laatste ervaring met vmware server is alweer een jaar geleden maar doe toch even een poging:

Netwerk interface op de vm al eens opnieuw toegevoegd, (ook in windows verwijderen) ?
Even de instellingen nalopen op de problematische vm en vergelijken met een goed werkende vm, kijk ook even in device manager of er inderdaad niet toevallig een 2e nic is of misschien een driver probleem.

Probeer ook even vmware tools te installeren mocht dat nog niet gebeurt zijn.

Edit:
Oke vm heeft dus inderdaad 2 nic's waarvan er 1 wel goed is: dan blijft over verwijderen van de probleem nic en een nieuwe toevoegen.

[ Voor 14% gewijzigd door dutch_warrior op 25-08-2010 14:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat inderdaad om windows vm's (win 2k3). Ik heb nu in vmware de network adapter eens verwijderd en daarna de machine terug opgestart, de interface was weg. Daarna heb ik de machine terug uitgezet, de interface terug toegevoegd en opnieuw opgestart. Resultaat, alles weer zoals ervoor, zelfs de settings stonden terug.

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus tot gisteravond laat zitten zoeken op dit probleem en nog steeds geen oplossing gevonden. Morgen gaat er bj ons een grote stresstest door op het virtuele labo, als deze interface tegen dan niet werkt wordt dit een grote ramp. Stressen dus! 8)7
Pagina: 1