Toon posts:

Nieuwe iMac met 4 latjes van 2 GB of met 2 latjes van 4 GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt een 27 inch iMac met i7-processor te kopen. Ik twijfel tussen 4 GB en 8 GB. De prijssprong van 4 GB naar 8 GB is te doen, althans wanneer ik 4 latjes van telkens 2 GB koop. Nu vroeg ik me af of er een performantieverschil is met 2 latjes van 4 GB? Of zou je dat enkel willen wanneer je wat uitgestelde upgradeopties wil openlaten?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Verwijderd

volgens mij zal de performantie niet veel verschil geven, de reden hiervoor zal eerder bij het uitstellen van een upgrade liggen

Verwijderd

Ik geloof dat de geheugenupgrades via Apple altijd erg kostbaar zijn. Gecertificeerd Apple geheugen kun je vaak zelf inbouwen en bestellen voor een aanzienlijk lagere prijs dan direct bij de Apple Store.

Ik zie dat je nog twijfelt tussen 4 en 8GB. Waarom probeer je niet eerst 4GB en bouw je later zelf 8GB in met nog lagere prijzen..?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reacties.

Zelf inbouwen komt er gewoon niet van - persoonlijke eigenaardigheid, eigenlijk :) En ik zie het al helemaal niet zitten om 'third party'-geheugen erin te steken, want als het dan niet werkt, ontaardt zoiets toch weer in een 'pot verwijt de ketel'-verhaal. Al genoeg meegemaakt.

Heb ondertussen nog eens bij betrouwbare bronnen geïnformeerd, en het performantieverschil blijkt verwaarloosbaar.

Toch nog die twijfel: ik las ergens dat de i7 weer een stuk meer kan doen met 8 GB en dat je dan echt het onderste uit de processorkan zou halen. Wel alleen merkbaar bij hevige videobewerkingstaken en dergelijke (hetgeen ik niet meteen plan te doen, maar je weet nooit).

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-02 23:49
Je kunt tot 16gb erin zetten. 1 4gb module is sowieso veel duurder dan twee 2gb modules. Dat komt simpelweg door de complexiteit en het procédé. Qua performance maakt het niets uit, enkel als je er misschien nog 16gb in wilt zetten, is dat aan te raden (maar dat is nogal overdreven voor de meeste gebruikers op dit moment). 4x2 is prima! en als je idd zoals je aangeeft niet zelf later nog geheugen wilt bijplaatsen, kun je beter nu gewoon gelijk 8gb nemen. De i7 is toch al heel prijzig, dus dan wil je ook gelijk het beste

• YinLin
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-01 13:38
even zoeken op ebay 200/250 euro voor 2*4gb
Pagina: 1