Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[devicedetect] HTC Desire 2 x verschillend detected

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10-2023

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Topicstarter
Ik heb een HTC Desire, met Android 2.2.

Als ik via Opera mini naar de device detect pagina ga, word ik geclasificeerd als een Type D, Lage schermresoluties en javascript support.

Echter, als ik met de standaard brouwser naar device detect ga, word ik geclasifiseerd als een Type B, hoge schermresoluties en javascript support.

Opera mini user string: Opera/9.80 (Android; Opera Mini/5.1.21126/19.916; U; en) Presto/2.5.25

ID: Generic_android
Merk: Android
Model: SDK
Mobiel apparaat? Ja
Besturing touchscreen
(X)HTML support level 4
Markup voorkeur html_web_4_0
Javascript? ja
Resolutie 320x240 :?

Default webbrowser user string: Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 2.2; en-nl; Desire_A8181 Build/FRF91) AppleWebKit/533.1 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/533..

ID: mot_droidx_ver1_subandroid22 :?
Merk: Motorola :?
Model: DroidX :?
Mobiel apparaat? Ja
Besturing touchscreen
(X)HTML support level 4
Markup voorkeur html_web_4_0
Javascript? ja
Resolutie 480x854

Het ziet ernaar uit, dat met Opera Mini, de resolutie niet goed herkent wordt en met de standaard browser mijn telefoon helemaal niet herkent wordt. Motorola en HTC zijn toch echt 2 verschillende merken.

Enig idee over hoe of wat?

Heren, sorry er zijn in het verleden al meerder topics over geweest, zie ik nu. Zo ook deze:
[devicedetect] HTC Desire

Echter, die is met Android 2.1. Ik heb Android 2.2 en wordt als Class D herkent met Opera Mini. Zit dit in Opera Mini dan?

[ Voor 11% gewijzigd door Ricochet op 25-08-2010 13:10 . Reden: Toevoeging + Typo ]

I think, therefor I am.....I think.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-11 11:37
Is er geen Opera Mobile variant voor Android? Aangezien Opera Mini gebruik maakt van een stelletje proxyservers bij Opera om je webpagina te tunnelen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:29

crisp

Devver

Pixelated

Opera Mini is inderdaad meer een proxyservice dan een echte browser; aan de useragent is ook niet te zien welk device er gebruikt wordt. Aangezien Opera Mini zich m.i. voornamelijk richt op de meer low-end devices en geen javascript ondersteuning biedt is de grade D prima.

Wat wel fout is dat het herkent wordt als Generic Android ipv Opera Mini (op een Android toestel). De javascript support wordt dus ook al fout gemeld.

wb de herkenning als een Motorola; de useragent van de DroidX komt voor een groot deel wel overeen. Het grootste struikelblok met herkenning als een HTC Desire is het feit dat je net een afwijkende locale hebt (en-nl ipv nl-nl zoals in onze database staat - ook als patch overigens). Ik heb al maanden geleden een FR ingedient dat locales genormaliseerd zouden moeten worden in WURFL om een betere matching te krijgen, daar is echter nog geen fix voor.

Toch had WURFL imo toch de match op de nl-nl variant voorrang moeten geven (dat scheelt immers maar 2 tekens in de hele string) tov de match op de motorola (scheelt veel meer tekens). Ik heb geen idee waarom de interne matching van WURFL daar z'n werk niet goed genoeg doet...

Inmiddels heb ik de en-nl variant wel opgenomen in onze patchfile; ik zal proberen om onze database eerdaags daarmee te updaten.

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 25-08-2010 14:19 ]

Intentionally left blank

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:29

crisp

Devver

Pixelated

eea zou inmiddels beter moeten zijn :)

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.