I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/data-types.html
Een datum is, je raadt het al, een datum(tijd). Hoe je dat met PHP wilt tonen regel je dan ook in PHP
http://php.net/manual/en/function.date.php
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Voor wat meer informatie hoe je MySQL kunt gebruiken in PHP:
Tizag - PHP & MySQL Tutorial
[ Voor 27% gewijzigd door Manuel op 25-08-2010 12:44 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Mijn datum blijft fout aangegeven - oftewel hij haalt hem niet op uit de database, en in het script blijft hij dan nu ook op 01-01-1970 01:00 staan...Grijze Vos schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:29:
Geef eens aan -wat- er precies 'niet lekker' gaat.
Nou om eerlijk te zijn ben ik nog maar 3 dagen aan t googlen geweest en kwam ik er niet uit, heb al verschillende variaties geprobeerd en dit is de laatste, aangezien ik nog nooit datums uit een database heb hoeven halen, dacht ik zal hier eens vragen -> alles moet een eerste keer zijn, en als ik er op verschillende bestaande threas of diverse fora niet uit kom, en niet weet waar ik op moet googlen is alle hulp welkomCartman! schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:38:
Ga eens kijken wat er in $str zit, ik kan je vast verklappen dat het geen string is. Ik weet 100% zeker dat je geen enkele moeite gedaan hebt even te kijken in de handleiding van PHP wat mysql_query precies doet en teruggeeft aan je.
De php website heb ik hier overigens offline staan en blader ik met regelmaat door.
Zal eens gaan kijken! Thanks voor de tip.Manuel schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:42:
mysql_query geeft een resource terug, geen string/integer/what ever. Indien je graag een waarde daaruit wilt halen kijk dan eens na: mysql_fetch_assoc
I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.
Dan ga je dus debuggen, wat zit er in $str, var_dump het en je weet het.Mopperman schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:48:
[...]
Mijn datum blijft fout aangegeven - oftewel hij haalt hem niet op uit de database, en in het script blijft hij dan nu ook op 01-01-1970 01:00 staan...
Meld dan even wat je al geprobeerd hebt, dat scheelt ons een hoop suggesties geven.Nou om eerlijk te zijn ben ik nog maar 3 dagen aan t googlen geweest en kwam ik er niet uit, heb al verschillende variaties geprobeerd en dit is de laatste,
Dus je wilt zeggen dat je wel een integer uit de database haalt op deze manier? Lijkt me sterkaangezien ik nog nooit datums uit een database heb hoeven halen, dacht ik zal hier eens vragen ->
Maar toch heb je niet bekeken wat mysql_query() doet.alles moet een eerste keer zijn, en als ik er op verschillende bestaande threas of diverse fora niet uit kom, en niet weet waar ik op moet googlen is alle hulp welkom
De php website heb ik hier overigens offline staan en blader ik met regelmaat door.
Vergeet helemaal op het eind het stuk over SQL-Injection niet (!).Zal eens gaan kijken! Thanks voor de tip.
Een waardevolle tipSebazzz schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:46:
Los hiervan kan je beter de mysqli extentie gebruiken van PHP
[ Voor 7% gewijzigd door Cartman! op 25-08-2010 12:51 ]
var_dump kan natuurlijk, maar dat is anno 2010 beetje hokkie-tokkie manier van debuggen. Ik zou eens een echte debugger gebruiken waarbij je live door je code kan stappenCartman! schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:51:
[...]
Dan ga je dus debuggen, wat zit er in $str, var_dump het en je weet het.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Dit topic gaat in elk geval op slot.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dit topic is gesloten.