wel internet geen vpn verbinding

Pagina: 1
Acties:

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2025
Regelmatig komt het voor met verschillende laptops dat er in het buitenland geen VPN verbinding mogelijk is. Er is een draadloze verbinding en ook Internet is bereibaar. Echter geen vpn met Secure Client. Kan het zijn dat bijv. op vliegvelden en hotels enz. VPN verbindingen niet mogelijk zijn?

Of dat een bepaalde router een poort blockt die secure client gebruikt?

monta

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Er zijn 2 verschillende soorten transport waarover vpn meestal draait:

SSL VPN
IPSEC. (wat sin_alu hieronder ook GRE noemt)

De bovenste komt meestal wat beter door vreemde firewalls heen,
ipsec heeft wat meer ondersteuning van routers enzo nodig, maar als het werkt is het iets sneller.

Dus als je vaak vanuit exotische plaatsen een VPN moet leggen is een vpn oplossing gebasseerd op SSL (openvpn) een oplossing die vaker werkt.

Verder is je vraag zo vaag (het antwoord is "ja" >:) >:) ) dat ik je niet verder op weg kan helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door leuk_he op 25-08-2010 15:58 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2025
Tja, ik weet niet wat er gebruikt wordt op vliegvelden en in hotels aan routers enz..

monta

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:57

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Meestal werkt dat inderdaad niet. Over het algemeen omdat het GRE protocol dicht staat. Volgens mij waren en tegenwoordig wel technieken om VPN over SSL te laten gaan, maar dat zou ik op moeten zoeken.

Taru tossing moet een olympische sport worden