[Excel 2007] Problemen bij veel geopende documenten.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader draait windows XP met Excel 2007. Op het moment dat hij meer dan 8 á 9 excelbestanden tegelijk geopend heeft, kan hij opeens bestanden niet meer opslaan en geen nieuwe bestanden meer openen (deze zijn dan opeens mogelijk Alleen-lezen volgens de computer). Volgens mij is het geen geheugenprobleem, aangezien volgens het taakbeheer er maar 800mb gebruikt wordt (van de totale 3400 (2048mb ram)). Ook geeft de computer aan dat het mogelijk komt doordat er links tussen de bestanden zitten, maar hiervan is geen sprake.

Wat zou verder een rol kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Lijkt me een gek probleem om zoveel excelbestanden open te hebben, maar ik heb hier geen probleem om er 10 te openen (kan zelfs tegelijkertijd). Ik kan me wel voorstellen dat dit bij erg grote bestanden op een 32-bit pc een probleem gaat opleveren (max 4gb adresruimte). Welke exacte meldingen krijg je? :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Verwijderd

Ik vraag me inderdaad af waarom je zoveel Excelbestanden gelijk open moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de exacte meldingen even noteren als ik ze tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een van de meldingen:

http://i35.tinypic.com/34osmmf.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Zijn de bestandsnamen echt niet toevallig gelijk? Heb je alle laatste patches en geprobeerd office te repareren? (excel.exe /regserver schijnt soms te helpen) Heb je het al met een korter path geprobeerd en bevat het path geen vreemde tekens?

In het Engels is deze foutmelding "Microsoft Office Excel cannot access the file" als je er zelf op wilt zoeken. :p

Daarnaast: komt het door macro's dat je zoveel open bestanden hebt? Probeer het eens met lagere beveiliging (maar pas daarmee op).

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Verwijderd

Topicstarter
Bestandsnamen zijn niet gelijk, en er zijn geen macro's in gebruik. Geen vreemde tekens ook, maar een korter path valt te proberen natuurlijk. Ik ga even verder met je tips.
Pagina: 1