via elke laptop mogelijk 1080mkv af te spelen via tv?hdmi

Pagina: 1
Acties:

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-10 11:27
heb dringend nieuwe laptop nodig

vereisten nie veel.... gewoon wat downloaden,virtuele desktop werk draaien en had graag full hd mkv bestanden ed afgespeeld op mijn tv
het is dus niet mijn bedoeling full hd op laptop zelf te bekijken enkel via hdmi kabel naar ledtv
om zo best mogelijke kwaliteit te hebben en geen probs met ondertitels ed

heb al in meerdere winkels dit voorgelegd maar heb indruk dat ze me gewoon wat willen aansmeren wat ze in huis hebben en soms willen ze me gewoon duurste laptop aansmeren zoals bv HP 17inch Envy (die ik mogelijk zou kopen maar volgens mij beetje overkill is voor wat ik wil doen...)

dien ik laptop te kopen met potente grafische kaart voor deze doeleinden? wat zijn min vereisten wil ik dit kunnen (heb enige tijd terug al eens duo core gekocht en daarop lukte het niet 1080 mkvs vloeiend af te spelen...gebeurde heel schokkend)

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

• skralan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:08
HD content decoderen is CPU werk, geen grafische kaartwerk.
Hoeft echt geen supermachine te zijn om dit te kunnen.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-12 14:05
skralan schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:27:
niet :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 12:05

job

skralan schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:27:
HD afspelen kan via de cpu , maar ook zeker via de gpu.

Een beetje recente dual core kan probleemloos 1080p afspelen dus dat is het probleem ook niet.

Maar ik doe het al een paar jaar via de gpu. Dan blijft de cpu onbelast en kan die mooi op de achtergrond met usenet, parren en unrarren bezig.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 25-08-2010 11:34 ]

• MrProper
ah ok dus moet toch nie specifiek gaan naar iets waar full hd opstaat (slaat dan enkel op scherm toestel neem ik aan)

hoe kan je kiezen tss cpu en gpu en zijn beide manieren evengoed?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:22
Waarom koop je niet een goedkope laptop en een netwerk mediaspeler van 80 a 100 euro? Scheelt een hoop gedoe met kabeltjes.

• MrProper
jongetje schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:47:
Waarom koop je niet een goedkope laptop en een netwerk mediaspeler van 80 a 100 euro? Scheelt een hoop gedoe met kabeltjes.
vroeger ook al proberen streamen ed naar mijn samsung led maar na tijdje opgegeven

tv kan in principe via usbharde schijf/stick hd content afspelen maar bij 1080 standaard geen geluid
je kan dit dan via progje converten maar werkt nie altijd daaromdat ik oplossing zoek in vorm van laptop en heb er toch eentje nodig

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb hier een MSI X340 staan met een Celeron 723 ding en GMA4500MHD. Wat betreft CPU is het ding best traag (1.2GHz singlecore), maar ik speel fullHD af (denk aan de birdscene uit Earth) met zo'n 25% cpu belasting. Als je hardwareacceleratie gebruikt van je videochip heb je verder weinig meer nodig.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

(heb enige tijd terug al eens duo core gekocht en daarop lukte het niet 1080 mkvs vloeiend af te spelen...gebeurde heel schokkend)
juiste software kan ook veel doen, er zijn tools die ook de rekenkracht van je grafische kaart gebruiken en dan heb je dat probleem niet :)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Pagina: 1