Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Freeware netwerk traffic monitor

Pagina: 1
Acties:

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:55
Bestaat er een simpel, lichtgewicht en gratis programma waarmee je je netwerkverkeer kunt bijhouden?

Liefst zou ik dit per client, programma en/of poort willen kunnen zien en natuurlijk het totaal. Zo kan ik kijken hoeveel dataverkeer elk programma heeft gegenereerd, bijvoorbeeld de FTP server, usenet client en audiostreamer. Het OS wat ik draai is Windows Server 2008 R2. Het is een thuisservertje dus superuitgebreide en ingewikkelde progs hoeven niet perse. Ik heb al gegoogled maar weet niet wat betrouwbaar en goed is.

Alvast bedankt.

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Ik heb zeer goede ervaringen met Paessler PRTG network monitor. Deze werkt met een IIS server. Tot 20 sensors is deze gratis. Dit is voor een kleine tot middelgrote omgeving meestal voldoende.

• NoepZor
Ik kreeg van een collega de tip over Wireshark. Nu zie ik dat dit een network analysis tool is. Kun je hiermee dan ook je netwerkverkeer bijhouden of alleen momentopnamen bekijken / analyseren?

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-10 04:31
Gebruik al jaren BitMeter

Download via: codebox.org.uk

[ Voor 18% gewijzigd door clogie886 op 26-08-2010 07:48 ]

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

• NoepZor
Volgens mij kan die ook niet het verkeer per poort bijhouden?!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:24

discogs

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:43

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1