Meerdere Dosbox configs gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik probeer de laatste tijd verschillende oude games weer aan de praat te krijgen via dosbox. Nu stuit ik op het volgende probleem:
Omdat ook anderen hier de spellen willen kunnen spelen wil ik dosbox zo instellen dat je enkel een pictogram op je bureaublad hoeft aan te klikken, en dosbox dan automatisch de goede game start (dus alle commands staan in de .conf file). Dit om te voorkomen dat ze elke keer alles moeten gaan overtikken van een papier voor een spelletje.
Het lukt me wel om dit voor één game te doen, maar een volgende game lukt niet meer, omdat ik niet weet hoe je kan zorgen dat elke snelkoppeling zijn eigen .conf gebruikt. In windows is het een kwestie van
-conf "DOSbox-GameName.conf" achter de .exe in de snelkoppeling te zetten, maar ik weet niet hoe het in linux (ubuntu 9.10) werkt. Iemand hier die het wel weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:38

deadinspace

The what goes where now?

Wat heb je zelf al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Dank je voor je antwoord :).

Ik heb dezelfde code als windows geprobeerd, dus achter de snelkoppeling (in "Hoofdmenu") deze tekst geplakt (met een aparte naam voor de config uiteraard), maar dan maakt hij een nieuwe .conf aan (in plaats van degene die ik wil te gebruike dus). Daarnaast flink gegoogled, maar daarmee kreeg ik alleen de windows tip (hier onderaan). Verder kon ik helaas na een uur googlen nog niets vinden, en heb ik mijn hoop op GoT gericht.

Edit: iets anders wat ik ook geprobeerd heb is een "extra" losse dosbox van de website plukken, en die in een andere map te plaatsen, zodat ik voor elk spel een andere dosbox heb (dit werkt eveneens in windows, installeren is niet nodig), maar ik kan geen .deb vinden, en weet eigenlijk ook niet precies hoe dit zou moeten werken in ubuntu. Dit omdat als ik hem probeer te installeren hij uiteraard over de ander heen wil (die ik via het softwarecentrum heb geinstalleerd)..

[ Voor 38% gewijzigd door Orian op 25-08-2010 22:52 ]

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Probeer eens gewoon in een terminal
code:
1
dosbox --help

Misschien maakt dit een hoop duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Helaas, het enige wat er dan gebeurd is dat dosbox wordt opgestart. En ook de help functie daarin zegt niets over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:46

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Je kan volgens de man page (man dosbox) gewoon een config file opgeven met -conf. Het zou dan niet al te moeilijk moeten zijn om een launcher te maken alla '/usr/bin/dosbox -conf /home/user/dosbox-config' oid.

Test het eerst even in een terminal uit, en kijk of het werkt (ctrl-alt-t, of accessoires -> terminal). daar kan je eventueel ook het volledige path van de dosbox opzoeken met 'which dosbox'.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Dank je, dat was inderdaad de manier :). Eindelijk al die oude dosgames makkelijk op te starten :)
Pagina: 1