Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

fn toets notebook als andere toets gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• venon2nd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 17:06
Weet iemand of het mogelijk is om de FN toets op een notebook als een andere toets te laten fungeren? De reden is dat ik de notebook als game apparaat gebruik, en bij FPS spellen control wordt gebruikt om te gaan liggen. Dit zit gewoon in m'n hersenpan ingebakken. Helaas zit op m'n notebook de FN toets op de plek waar bij een normaal toetsenbord de crtl zit. Kan ik deze toets instellen als control, en de control toets als FN?
bvd!

°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

probeer eens in je game om je key setting aan te passen, misschien dat het wel mogelijk is, maar ik vrees ervoor, aangezien de fn toets altijd in combinatie meteen andere toets gebruikt wordt. de fn toets zit namelijk ook hardewarematig in je notebook ingebakken, denk maar aan het verhogen of verlagen van je brightness, volume,...

edit: anders zou ik gewoon een extern keyboard aanschaffen en dat gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door pm1 op 25-08-2010 10:38 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• venon2nd
In-game heb ik gechecked. Wanneer ik voor "crouch" de fn toets indruk gebeurd er niets. De key kan dus in het spel niet worden geconfigureerd... Ik zat meer te denken aan een oplossing in windows, dat bijvoorbeeld de function en control keys worden omgedraaid.

En een extern toetsenbord, tja, daarvoor ga ik wel achter mn desktop zitten...

[ Voor 13% gewijzigd door venon2nd op 25-08-2010 10:57 ]

• Skohsl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-07 23:18
Ik kon me herinneren dat ik d.m.v. een programma mijn capslock heb veranderd naar een backspace, ik heb het programma opgezocht, alleen de FN knop kan je er niet mee veranderen. "...because the Fn key itself does not generate a scancode, but rather modifies the scancode of other keys...", het lijkt er dus op dat het remappen van de key niet gaat lukken (in ieder geval niet op deze manier).

(Programma's zijn overigens KeyTweak en SharpKeys).

[ Voor 6% gewijzigd door Skohsl op 25-08-2010 10:58 ]

• venon2nd
Ik heb die programma's bekeken, en kunnen inderdaad alleen keys veranderen als ze een mapping hebben...

Quote van een ander forum:

So fn does not produce a scancode at all, and thus a simple keyboard remapping is not possible.

However, if you really want this to work, you’d have to build an ACPI event handler that emits the scancode for Ctl whenever fn is pushed (I’ve done similar things under Linux, not sure how to do this for Windows). Getting the Ctl key to act as the fn key seems much harder; I _think_ you’d have to intercept the scancode and (somehow) detect which fn modifier key (e.g., sleep key) is also pressed, then run the corresponding ACPI handler directly.

Weet iemand hoe dit ongeveer gaat? en belangrijker nog, is het mogelijk?

[ Voor 7% gewijzigd door venon2nd op 25-08-2010 11:49 ]

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-11 20:29
Kan je geen dun plastic strip over je ctrl en fn toets plakken? Als je dan de fn in drukt gaat de ctrl mee

• venon2nd
Tip van de dag!
Staat niet zo mooi, maar werkt wel!
Danku voor het meedenken.

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-11 20:29
venon2nd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:37:
Tip van de dag!
Staat niet zo mooi, maar werkt wel!
Danku voor het meedenken.
Thanks! :*)
Soms moet je ook even op zoon manier creatief denken.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-11 17:44

Kirpeknots

Wazzup!

Voor een IBM/Lenovo Thinkpad is er een tooltje om de FN toets een andere functie te geven. Ik weet niet of dit op een andere laptop werkt.

Bijvoorbeeld deze remap tool voor win xp http://www-307.ibm.com/pc...lenovo&lndocid=MIGR-44185
Pagina: 1