Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Gisteren heeft mijn vriendin een iPhone 4 ontvangen icm een abonnement die in oktober in gaat.
De firmware was gelukkig 4.0.1 dus jailbreaken en unlocken was geen probleem.

Ik heb haar Telfort SIM bijgeknipt tot micro-SIM, maar helaas gaf hij de melding: 'Geen simkaart'. Heel veel gezocht op internet en op een gegeven moment kwam ik een filmpje tegen waarin iemand laat zien hoe je een Vodafone SIM moet bijknippen. Dit werkt dus anders dan alle templates die je op internet kan vinden. De Vodafone SIM heeft namelijk, net als de Telfort SIM, een ronde chip. Je moet een rand van de chip meeknippen om hem werkend te krijgen.

Nadat we dat geprobeerd hadden, paste de SIM niet meer goed in de SIM-tray (hij was te klein). Ik heb nog geprobeerd om met een reepje plastic de simkaart in de tray te doen zodat hij klem zat. De iPhone herkende toen heel eventjes de SIM, maar daarna niet meer. Het leek of hij eventjes contact kreeg.

Zijn hier mensen die succesvol hun Telfort SIM (met ronde chip) hebben bijgeknipt tot Micro SIM?
Ik wil vandaag even een nieuw SIM-kaartje halen om het nog eens te proberen, maar ik moet het nu natuurlijk niet weer verprutsen.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamarrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-09 08:49
Dat vraag ik me ook af, wil graag een Telfort SIM Only bestellen. Heb echter al een oud Telfort SIM kaartje verknipt, alleen succes gehad met T-Mobile simmetjes tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat een drama is dat toch. Ik snap niet dat een leverancier over gaat tot micro sim en dat 80% van de telecomaanbieders hier niet mee overweg kan. In een toestel van bijna 1000 euro barbaarse handelingen uitvoeren alvorens het werkt vind ik echt belachelijk.

Kunnen ze het niet knippen in de winkel voor je bij Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Aghanim schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:29:
Denk je dat ze willen meewerken? Zou wel relaxed en klantvriendelijk zijn.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Geen idee, ik weet niet of ze actief sim only's aanbieden voor iPhone 4? Als dat zo is dan neem ik aan dat ze de sim ook voor je knippen zodat jij niet iedere keer een nieuwe hoeft te kopen als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 12:20
wat ik voor vodafone lees is het volgende (van iemand op ander forum):
"De Vodafone MicroSim is gratis af te halen bij de MacMe of andere Premium Resellers van Apple.Daarna even naar de vodafone winkel om het te activeren en klaar"

Misschien werkt dit ook wel voor Telfort? je zou ze even kunnen bellen.

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:41

Wimo.

Shake and Bake!

Aghanim schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:29:
Wat een drama is dat toch. Ik snap niet dat een leverancier over gaat tot micro sim en dat 80% van de telecomaanbieders hier niet mee overweg kan. In een toestel van bijna 1000 euro barbaarse handelingen uitvoeren alvorens het werkt vind ik echt belachelijk.

Misschien is de leverancier van de overpriced telefoon te vroeg geweest met het introduceren van een nieuwe standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamarrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-09 08:49
Voor zover ik weet levert Telfort (nog) geen microsims helaas...maar wist niet dat dit al kon voor Vodafone, ik wist alleen dat ze dat overpriced microsim data-abonnement hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 11:27
heb de telfort sim van mijn vrouw geknipt. En werkt in de Iphone4. Heb het gewone sjabloon daarvoor gebruikt (die volgens mij ook op iphoneclub de ronde doet). Inderdaad wel een stukje van de chip afgeknipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik heb mijn t-mobile sim (die lijkt precies op de vodafone sim in het filmpje) op het oog geknipt. En die werkt in één keer. Hij zit als volgt uit nu:

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/bhxf6o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Xental schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:50:
Ik heb mijn t-mobile sim (die lijkt precies op de vodafone sim in het filmpje) op het oog geknipt. En die werkt in één keer. Hij zit als volgt uit nu:

[afbeelding]
Jij hebt dus ook de 'onderste' rand van de chip weggeknipt.
Vanmiddag maar even een nieuwe SIM halen en nogmaals proberen.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook mijn Telfort SIM met de hand bijgeknipt. Werkte eerst niet maar na een beetje 'geschuif' werkend gekregen in mijn iP4. Heb naderhand maar zo'n SIM cutter besteld voor mijn iPad 3g. Heb mazzel gehad maar om nu steeds een nieuwe SIM kaart te bestellen is me ook zo'n gedoe. Als je in de buurt woont mag je hem wel ff lenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Had je zo'n oude SIM met een grote ronde chip?
Ik heb nu de nieuwe SIM binnen en deze heeft een veel kleinere chip.

SIm Micro

De onderste chip is dus de bijgeknipte sim die niet werkt.
Moet ik deze nu wel knippen met een template van internet?
Die blauwe rand aan de onderkant zou dan moeten blijven zitten?

Waar woon je in Drenthe dan?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 11:22
Ik heb met 2 vodafone ronde SIM's deze template gebruikt. http://www.buy-microsim.c...e%20MicroSIM%20-%20EN.pdf

Werkt perfect! Heb ook een stuk van de chip af moeten knippen. Gewoon met een potlood de lijnen doortekken en knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funk-e schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:14:
Had je zo'n oude SIM met een grote ronde chip?
Ik heb nu de nieuwe SIM binnen en deze heeft een veel kleinere chip.

[afbeelding]

De onderste chip is dus de bijgeknipte sim die niet werkt.
Moet ik deze nu wel knippen met een template van internet?
Die blauwe rand aan de onderkant zou dan moeten blijven zitten?

Waar woon je in Drenthe dan?
Heb de nieuwe Sim met kleine chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
The Stimp! schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:02:
Ik heb met 2 vodafone ronde SIM's deze template gebruikt. http://www.buy-microsim.c...e%20MicroSIM%20-%20EN.pdf

Werkt perfect! Heb ook een stuk van de chip af moeten knippen. Gewoon met een potlood de lijnen doortekken en knippen.
ik heb die template ook gebruikt en het is me gelukt! :*)
Deed het in 1 keer. Relaxed! 8)

...less is more

Pagina: 1