Koffie over toetsenbord 1000H

Pagina: 1
Acties:

• Xander1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2022
Er is een kop koffie over het toetsenbord van mijn Asus EEE PC 1000H gegaan :(
Helaas had mijn vrouw niet de tegenwoordigheid van geest 'm meteen uit te zetten. Nadat ze eerst met een doek de boel had droog gedept heeft ze 'm nog een uurtje aan laten staan totdat ik thuis kwam.
Ik heb 'm toen eerst maar eens een paar volle dagen laten drogen.
Helaas...

Als ik nu wil opstarten krijg ik zoals normaal eerst de BIOS meldingen te zien.
Dan het scherm waarin wordt gevraagd in welke modus ik wil opstarten.
- Als ik kies voor veilige modus verschijnt een knipperende cursor in de linker bovenhoek van het scherm. Verder gebeurt er niets meer.
- Als ik kies voor laatst bekende werkende configuratie dan gaat het scherm op zwart. Het gekke is dat wanneer ik nu schuin van boven op het scherm kijk zie ik heel vaag het windows XP logo staan. Verder gebeurt er niets. Doordat ik wel de configuratie kan kiezen met het toetsenbord doet het toetsenbord het in ieder geval wel zou ik zeggen.
- Als ik 'm gewoon opstart krijg ik hetzelfde als de vorige optie.

Tegen beter weten in heb ik nog even een Linux (Ubuntu) HDD die ik nog had liggen er in gezet, maar die gaf hetzelfde resultaat. Bij deze HDD is het ook einde verhaal bij de melding: Starting up.

Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen ?

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12 20:26
Boeltje uit elkaar halen, dan dan alle onderdeeltjes onder de kraan goed uitsoppen met een niet bijtend wasmiddeltje.

Vervolgens naspoelen met gedeminiraliseert water, en vervolgens 24 uur goed laten drogen.
Als dat niet werkt kan je hem wel weggooien.

Probeer trouwens eens te booten zonder keyboard misschien hangen er wat knoppen.

[ Voor 169% gewijzigd door DaMarcus op 01-09-2010 16:17 ]

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 10:55
Nee, laten we dat niet doen..

[ Voor 93% gewijzigd door DaMarcus op 01-09-2010 16:18 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• TRAXION
Als hij en zijn vriendin samen wonen kan je hem niet claimen.
Daarnaast moet je ook gewoon geen koffie/thee/bier/limonade op en rond je pc/tablet/laptop nuttigen.

Heb zelf al 3x een kop koffie met suiker over mijn toetsenbord heen geknald :)
Drinken en computeren gaat gewoon niet goed samen. 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door DaMarcus op 01-09-2010 16:18 ]

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-12 13:13

Greyfox

MSX rulez

Onder welke verzekering wil je dit laten vallen dan?
Aansprakelijkheid?
Dat geldt alleen als je ook beide een eigen aansprakelijkheidsverzekering hebt.

MSX 2 rulez more

• Xander1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik heb 'm inmiddels helemaal uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet.
Er is niets vreemds te zien op het moederbord (het was trouwens koffie zonder suiker en melk). Met een droge borstel alles goed schoon geboend. Alle connectoren op het moederbord los gehaald, schoongemaakt, en weer gemonteerd.

De harde schijf aan de desktop geprobeerd met behulp van een cradle. Die werkt.
Toetsenbord gereinigd met gedemineraliseerd water en gedroogd.

Een vreemd verhaal.
Het beeldscherm werkt, toetsenbord ook, harde schijf ook. Bij opstarten geeft de bios geen vreemde meldingen.
Hij gaat ook door met proberen Windows te starten, en pas dan gaat het mis. Als ik Windows in de veilige modus opstart zie ik nog net onderin het scherm alle drivers (?) die worden geladen, en dan stopt-ie er mee.

Kennelijk wordt er dan een essentiële hardware (?) device aangeroepen bij het opstarten van Windows (en ook Ubuntu, want dat heb ik nogmaals geprobeerd vanaf een HDD die oorspronkelijk in de netbook zat) die het niet meer doet en die doorstarten verhinderd.

Ik vrees dat het einde van de oefening nabij is.
Ik weet het in ieder geval niet meer.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:04
Je zou haast denken dat het een geheugenfout is. Kun je niet iets als MemTest86+ er op draaien ofzo?

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wat Traxion zegt, maar ik denk eerlijk gezegd dat het einde oefening is met je laptop (wees blij dat het maar een netbook is, en geen volwaardige laptop).

• TRAXION
Controleer effe waar de koffie doorheen kan komen, knopjes zijkanten toetsenbord ed.
Maak eventueel even een foto van de print, er moet ergens een resident zitten wat een weerstand maakt.

En anders toch echt effe printje eruit en spoelen met zeepsop en dan schrobben met tandenborstel door de geheugenbanken en rond de ic's er kan ook een druppel koffie opgedroogd zijn onder een fpga dat zijn die platte chippies.

Dat krijg je alleen weg met overvloedig water schuin over het bord te laten stromen.
Electronica kan trouwens bijzonder goed tegen water zolang er geen stroom doorheen loopt.

Maar een linux bootdisk doet ook niks ? ik weet ook dat je van disks heb om je hardware te testen onder dergelijke bootdisks misschien dat je daarmee een betere diagnose kan stellen.

En zoals hierboven aangegeven wordt, zoek het rond je geheugen.
Zeg ik erbij kijk ook rond de geheugenbank etc het kan ook de memcontroller zijn.

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-12 20:59
Wat je nog kan proberen is toetsenbord uit de laptop halen,
En even met een los usb toetsenbord proberen.

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 10:55
En dit mag ook niet.

[ Voor 89% gewijzigd door DaMarcus op 30-08-2010 21:31 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Verwijderd

fraude zien we liever niet op GOT....

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica