Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe pc, nu ben ik er achter gekomen dat mijn DDR3 op 667 MHz loopt. Ik heb 2 dezelfde bankjes in mijn mobo gestopt. Hoe kan ik het op 1333 MHz zetten? Aangezien hij op de raatste momenten vast loopt.. |:(

Mijn specs:
Gigabyte GA-890GPA-UD3H (BIOS FD)
AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II X2 555 / 3.2 GHz
2x Corsair - Geheugen - 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V
XFX Radeon HD 5670
Cooler Master GX RS-550-ACAA-E3
Seagate Barracuda 7200.12 - Vaste schijf - 500 GB
Sony Optiarc AD-7260S - Schijfstation - DVD±RW

Ik heb memtest 4.10+ gedraaid en geen fouten gevonden.. :/

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wel, DDR geheugen, of het nu 1, 2 of 3 is, draait in werkelijkheid op de helft van de geadverteerde kloksnelheid. Het principe van DDR is dat er bij elke klokpuls twee pakketjes verstuurd worden. Zo komt het dat geheugen dat in werkelijkheid op 667MHz draait, aangeprezen en aangeduid wordt met 1333MHz (667x2). Maak eens een screenshot van je geheugensnelheid in CPU-Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Heb je al eens gezocht? De eerste hit vertelt al precies wat mijn bovenbuurman vertelt (hoewel je de eerste post op dat forum mag negeren...).

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Topicstarter
Ja ik heb gezocht, ik probeer erachter te komen waarom hij op de gekste momenten vast loopt. Ik dacht dat het ramm was.. Het word nu irritant.

Ik heb screenshots gemaakt van 3dmark en wat easytune zegt als dat nodig is.

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
ThaOdie schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:47:
Ja ik heb gezocht, ik probeer erachter te komen waarom hij op de gekste momenten vast loopt. Ik dacht dat het ramm was.. Het word nu irritant.
Daar hebben we dus de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor.

Wel een erge n00b topic-start, overigens; maar goed.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albatross schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:25:
[...]

Wel een erge n00b topic-start, overigens; maar goed.
Gutgut, is dat nou nodig? Zeg dan newb, hij probeert het iig goed te doen. Ja we zien allemaal wel eens wat over het hoofd.

Een koe moet niet vergeten dat hij een kalf is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Topicstarter
Dat heb ik ook gedaan, nu al voor de 3e keer een schone windows erop gezet en hij blijft hangen. :X

Het enigste wat er in de controle lijsten staat dat ik in dit probleem is ander geheugen, maar waar haal ik die als ik geen 80 euro heb voor andere reepjes te proberen. En als je opmerkingen maken waar ik ook niks aan hebt.. omdat er niet gelezen word. 8)7

Eerst de vraag over het geheugen en daarna had ik gemeld dat de pc elke keer blijft hangen op de vreemdste momenten (zelfs als hij net opgestart is kan hij vastlopen) daarover heeft nog niemand mij mee geholpen. En dan wel het lef hebben mij een n00b noemen. |:(

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
staat je geheugen op de qvl lijst van je moederbord? het kan zijn dat het niet compatible is of dat het niet goed werkt. en probeer eens memtest86+

heb je het voltage van je geheugen ook goed ingesteld?

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Je hebt memtest86 laten lopen en je geheugen is dus goed.

Nu dit proberen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

In overclock gedeelte van het forum vind je software om je pc te testen op stabiliteit.

Zoveel mogelijk hardware verwijderen.
Andere voeding, is vaak niet te meten of er hier problemen zijn.
Temperatuur en voltages, onder geen belasting en belast.

Bij schone installatie heeft hij dan ook al problemen, dus zonder dat je iets geinstalleerd hebt, na win installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Topicstarter
Harm30 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 15:41:
staat je geheugen op de qvl lijst van je moederbord?
nee, het is een nieuwe serie van corsair.
heb je het voltage van je geheugen ook goed ingesteld?
daar heb ik niet aan gezeten, het moederbord heeft alles ingesteld.
jan99999 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 17:18:
Bij schone installatie heeft hij dan ook al problemen, dus zonder dat je iets geinstalleerd hebt, na win installatie?
Ja ik was bezig met alle drivers en de ondersteuningspakket die ze nodig hebben, toen hing hij halverwege ging hangen. Momenteel ben ik weer terug bij XP. Dus zo goed als schoon :9

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Met maar 1 geheugen werken en kijken of hij dan wel stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ThaOdie schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:06:
Ik heb memtest 4.10+ gedraaid en geen fouten gevonden.. :/
En heb je dat goed laten lopen? Dus niet 1 run of zo maar een aantal uren (8u+) aan 1 stuk door?

Het geheugen staat niet in de qvl, goed dat wil nog niet zeggen dat het niet kan werken. Mijn geheugen komt ook niet uit de qvl van mijn moederbord maar ik heb wel eerst gezocht of er mensen waren die de combinatie al aan het werken gekregen hebben.

Kijk eens in je bios of het moederbord de instellingen van je geheugen niet verkeerd neemt. Juiste spanning, latency, kloksnelheid. Gaat dat niet ga dan eens een stapje terug met je geheugen. Test ook eens met 1 reepje, in verschillende sloten. Kijk ook of je de juiste sloten gebruikt. In de handleiding van je moederbord staat dikwijls een tabel, daarin staat welke sloten je moet gebruiken bij welke geheugenconfiguratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Topicstarter
kluyze schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:22:
[...]
En heb je dat goed laten lopen? Dus niet 1 run of zo maar een aantal uren (8u+) aan 1 stuk door?

Test ook eens met 1 reepje, in verschillende sloten. Kijk ook of je de juiste sloten gebruikt. In de handleiding van je moederbord staat dikwijls een tabel, daarin staat welke sloten je moet gebruiken bij welke geheugenconfiguratie.
Ja nu meerdere uren (nu al 7 rondes gehad) laten draaien en nog steeds geen fouten. 8)7 De instellingen staan goed in de bios, dus dat is het ook niet.. :/ Verplaatsen van reepjes heeft ook niet geholpen.

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

memtest bij voorkeur MINSTENS 12 maar LIEFST 24 uur laten draaien, om er zeker van te zijn dat je RAM goed is
Pagina: 1