PC wil niet gelijk opstarten

Pagina: 1
Acties:

• saigon66
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-12 13:27
Mijn PC heeft altijd goed gedraaid maar nu heb ik een vreemd probleem namelijk als ik morgen wil de pc op de knop drukt dan gebeurd helemaal niet ( LED van moederbord brand ), wat ik ook doe het gebeurd helemaal niet, ik moet dan een minuut of vier wachten dan start die wel op, PC werkt als normaal alleen als je maar niet uitzetten. Is mijn voeding kapot of mijn moederbord? Mijn voeding is van coolermaster met 400w en ik heb 3 HDD, 2 DVD, 1 Floppy en ATI 4850 kaart. Heb iemand enige idee hoe ik deze probleem kan oplossing, alvast bedankt.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:25

RvL

Wat zijn de rest van je specificaties? Processor, moederbord etc.

Probeer de computer eens op te starten zonder dat je de HDD's, de DVD drives en de floppy drive hebt aangesloten (dus in ieder geval stroomvoorziening van de drives los). Als de computer dan wel in 1 keer aangaat is het vrijwel zeker je voeding.

Staan er geen elco's op je moederbord bol, of zijn ze gebarsten? Een goede elco zou een platte bovenkant moeten hebben, zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://forum.giga-byte.nl/upload/files/article_02_allsolid_002.jpg

Zien sommigen er echter zoals hieronder uit, dan is dat het probleem:
Afbeeldingslocatie: http://members.multimania.nl/ceristimo/breekpunt/elco1.jpg

Dit zal bij een nieuw moederbord niet zo snel het geval zijn, dus post vooral je complete systeem eens.

[ Voor 16% gewijzigd door RvL op 25-08-2010 08:50 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• saigon66
Ik heb een asus mobo : p5w dh deluxe, E6600 als CPU, 4 HDD ( 1x velo (sata), 2x 250GB samsung als raid0 (sata),1x Maxtor (IDE), 4GB van OZ, ATI 4850 . Dat is alles.Ik ga even allles los trekken en testen en de elco nakijken zoals je advies. Bedankt.

• saigon66
Ik heb alle Elco na gekeken maar kan er geen enkele foute Elco ontdekken. En ik heb ook alle stroom kabel van alle drivers los getrokken maar PC wil niet meteen opstarten, moet weer even gaan wachten dan start die weer op. Wat moet ik nu doen? Help me aub ! Bedankt

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

probeer eens zonder grafische kaart

Verwijderd

Denk dat het een goede tip is om naar de winkel te gaan waar het systeem is aangeschaft ;)

• saigon66
Ook niet geluk...!!!!

• saigon66
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:50:
Denk dat het een goede tip is om naar de winkel te gaan waar het systeem is aangeschaft ;)
Deze PC is zelf ingebouwd en heeft 4 jaar lang goed gedraaid, alleen wil die nu niet meteen opstarten als de pc afsluitend is. Moet ff 1 paar minuut wachten dan start die weer op. Heel Vreemd.

• saigon66
Iemand met 1 goede advies ?
Pagina: 1