Toon posts:

Mediaspeler + LCD-schermpjes voor in de auto

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat lopen googlen maar kreeg niet echt antwoord op mijn vragen.

Wat ik zoek, voor in de auto, achterop de hoofdsteunen:

- Mediaspeler op 12 volt (incl. HD of met mogelijkheid om via USB een portable HD aan te sluiten)
- Bij voorkeur de mogelijkheid om op deze Mediaplayer twee LCD schermen aan te sluiten, en eventueel de mogelijkheid om per LCD scherm een verschillende film te laten zien
- Mogelijkheid om DVD's (de schijfjes dus) af te spelen is niet nodig, wel DIVX, XVID, VOB's die op de HD staan

Alles het liefst als een complete set, dus de Mediaplayer + de twee LCD schermpjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 08:05 ]

Verwijderd

Bij remco hadden ze deze setjes, maar remco zou remco niet geweest zijn als ze daar enkel rommel hadden :-P

ik heb hetzelfde gedaan in mijn auto (met de nodige extra subs, compo's en amps :Y)

1. Headunit => 2DIN VX709E
=>> Als je geen plaats hebt kun je voor de VZ709E gaan 1DIN met openschuivend schermpje, werkt tof, maar regelmatig hoor ik her en der problemen met de mechaniek van het schuiven... vandaar dat ik je wel een 2DIN aanraad, is 7" touchscreen monitor (NIET HD! :) )

is met USB en iPod aansluiting, gehoord dat er iemand een iPad zou aangesloten hebben, maar zelf nog geen concrete bewijzen van gezien, en een externe harde schijf/mobiele harde schijf kun je er helaas niet op aansluiten... enkel muziek kan je afspelen via USB, geen films, WEL films via iPod maar dan moet je nog wat extra kabels aanschaffen.

2. schermpjes zijn ook te vinden bij Clarion !! en nog een reeks, maar daar ben ik niet zo mee bezig...

anders raad ik je aan om een PS3 slim in je auto te zwieren... is over het algemeen ook nog snel gedaan!! ik heb er 3uurtjes over gedaan en zit lekker strak in de bolide >:)

Verwijderd

Topicstarter
Beetje dure oplossingen......

Ik denk nu aan:

- PlayOn HD Mini + externe USB powered HD 320 GB
- Omvormer 12 Volt => 220 volt (hier de POHD Mini op aansluiten)
- Twee aparte LCD-schermpjes van 7" voor op de hoofdsteunen
- De drie LCD schermen via 12 volt aansluiting voorzien van stroom
- 1 klein LCD schermpje (4") bij het dashboard van de auto om muziek of video te kunnen selecteren (via de afstandsbediening van de POHD) vanaf je POHD Mini (deze totaal drie LCD-schermpjes voorzien van video-signaal via splitters, en audiosignaal ook via splitters naar de twee 7" LCD schermen op de hoofdsteunen)
- Op de audio uitgang van de POHD Mini een FM transmitter aansluiten

Volgens mij kan je dan voor ca. 350 euro (ex. 320 GB HD, die heb ik namelijk al) klaar zijn. Je kan dan alles afspelen wat je wilt en evt. ook nog via WIFI (op de POHD is deze mogelijkheid aanwezig) uploaden naar je USB aangesloten HD. Graag jullie commentaar.

p.s. Weet iemand of je een video en audiosignaal wel drie keer kan splitten ? Dus dat elk LCD scherm een sterk genoeg signaal krijgt (zowel audio (2 x naar LCD scherm en 1 x naar FM transmitter) als video (drie x naar LCD scherm).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2010 17:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand anders creatieve ideeen of commentaar op mijn "oplossing" ?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-12 23:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

El-Comandante,

Je topicstart liet me even twijfelen, maar in de latere post zie ik meer eigen inzet.

Het splitten van een composietsignaal (gele + r/w audio stekker) op korte afstand (volgens mij 2 meter in de auto?) is goed te doen. Zorg wel voor kwalitatief dikke kabels (gebruik evt. een afgeschermde componentkabel), zodat het signaal behouden blijft en een goede splitter. Deze kun je bij een handyman oid krijgen.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Knightrider,

Bedankt voor je input. Dat is dan weer een vraagpuntje minder. Nu de rest nog....ik hoop dus op wat mede Tweakers die al wat hebben gecombineerd en ingebouwd, en hun oplossingen/configuratie en problemen hier willen posten.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12 23:30
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 08:04:
[...]en eventueel de mogelijkheid om per LCD scherm een verschillende film te laten zien
[...]
Ik denk dat als dit iets is wat je echt wil, je direkt al naar een pc zal moeten gaan kijken.
Anders kan je zowat elke PMD kiezen die je wil/binnen je budget valt.

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 21:53:
[...]

Ik denk dat als dit iets is wat je echt wil, je direkt al naar een pc zal moeten gaan kijken.
Anders kan je zowat elke PMD kiezen die je wil/binnen je budget valt.
Tsja, dan zal ik deze wens maar wat minder zwaar moeten laten wegen. Maar misschien is er iemand die wel een Mediaplayer met deze spec's weet......

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Da`s nagenoeg iedere mediaspeler op dit moment voor rond de €100,- ... zie de betreffende topics daarvoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Michael Knight schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 00:07:
Da`s nagenoeg iedere mediaspeler op dit moment voor rond de €100,- ... zie de betreffende topics daarvoor :)
Ik bedoelde dus een Mediaplayer die twee films tegelijk kan afspelen en deze dan naar twee LCD schermpjes kan sturen (dus twee verschillende videosignalen/audiosignalen). En die heb ik nog niet gevonden hoor......

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ai, net over die individuele aansturing heengelezen, sry ;)

Verwijderd

Topicstarter
Michael Knight schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:24:
Ai, net over die individuele aansturing heengelezen, sry ;)
No problemo....nu maar hopen dat er wat informatieve feedback komt op mijn topic.

Verwijderd

El-Comandante,
Jouw zoektocht is bijna gelijk aan de mijne. Voor de kids achterin heb ik nu een draagbare DVD Lenco speler met twee schermpjes. Ipv de DVD speler wil ik een mediaspelertje (PMP) met HDD, en een klein schermpje waarop je eea kan selecteren, zonder dat je achterover moet leunen om op de schermpjes achterin te kijken wat je selecteert. Meer niet. Wat ik niet begrijp is dat er geen mediaspeler te koop is die dit ondersteund. (Ik heb hem nog niet gevonden) Wat zoek ik is het volgende:
Mediaspeler (met bijv 640 Gb of 1Tb HDD) met kleinschermpje met daarop twee (bijv mini-usb of liefst nog Lenco din) uitgangen waarop je twee schermpjes kan aansluiten. Daarnaast zou nog een extra YPbPr uitgang moeten zitten om hem ook op een normale tv te kunnen aansluiten.

Wat een klein beetje in de buurt lijkt te komen is dit:
http://www.chinavasion.co...with-7-inch-lcd-up-to-1tb

Echter lijkt ook niet helemaal te zijn wat ik zoek. Ik moet bijv de YPbPr splitsen en zien te connecten naar de Lenco din ingangen van de LCD schermpjes, als dat al kan. Daarnaast zie ik nergens iets over de betrouwbaarheid etc van dit product.

Ik heb zelf een AC-Ryan Playon HD mini voor thuis. Mogelijk kan ik deze gebruiken zoals jij suggeert. Echter is dan de YPbPr te splitsen en door te leiden naar de ingangen (Lenco-din) van de LCD-schermpjes... Makkelijker is welicht door te leiden naar bijv mini-usb, en dan andere schermpjes kopen. Overigens zit op de DVD-speler wel een usb uitgang, maar die werkt niet met een externe HDD. Mogelijk gaat dat wel op meer moderne DVD-spelers, maar ik lees daar niet veel over. Blijft echter het probleem van het selecteren.
Pagina: 1