Rechten op forum: Vraag en Aanbod biedingen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Zeer geachte Devvers,

Ik weet niet of ik op het juiste forum een nieuw topic aanmaak, maar wees vrij deze te verplaatsen indien nodig.

Onlangs heb ik een bod gedaan wat hoger lag dan iemand anders, omdat het geboden prijs van 15 euro was, heb ik een bod van 15,50 gedaan. Het is weliswaar een bod dat maar 50 cent is(, maar kom dat tekort als je een boodschapwagentje wilt lenen). Ik ben van nature geen "zeikert", maar ik had na het horen van het bod best nogwel een eurotje hogerop kunnen geven.

Nu heb ik getracht deze via functie "zoeken" in database het geschil boven water te krijgen, maar het is nog voor mij onduidelijk.

Mijn vraag is echter zeer simpel, hoeveel recht heb ik of is het gewoon "jammer maar helaas" ?

Gepost op: plan: Vooruitblik op Vraag & Aanbod 3.0 maar ik denk dat een forum artikel meer in de plaats is.

http://tweakers.net/aanbod/userstats/371205

Bedankt voor het lezen en graag hoor ik jullie reactie.
Groet,

[ Voor 2% gewijzigd door XRayXI op 25-08-2010 04:33 . Reden: Link -2 beoordeling geplaatst met link in post ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:22

D4NG3R

kiwi

:)

De verkoper mag toch kiezen voor welk bod hij gaat? Het is immers "Bieden" niet een veiling waar de persoon met het hoogst geboden bedrag het product krijgt.

Edit: Als ik een product verkoop en ik heb twee biedende partijen, 1 partij welke op 5km afstand woond, en 100 euro bied. Of een andere partij welke 120 euro bied. Maar wel aan de andere kant van NL woont.

Dan ga je toch liever voor het zekere, en neem je de persoon die zo even langs kan komen om het product op te halen OID. (Even een voorbeeld)

[ Voor 66% gewijzigd door D4NG3R op 25-08-2010 04:41 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 20:40

FlipFluitketel

Frontpage Admin
reviews: Tweakers.net FAQ
13.Het bieden is puur indicatief. Zowel koper al verkoper kunnen hier geen rechten aan ontlenen. Een bod is niet bindend en verplicht U niet tot aan- of verkoop. Er is geen sluitingstermijn, het bod blijft staan zo lang de advertentie blijft staan op V&A.
Zegt genoeg lijkt me?

Die usersurvey heb ik dus ook verwijderd aangezien het pas toegestaan is een usersurvey te plaatsen als er sprake is van een overeenkomst. Aangezien je geen reactie krijgt kan er dus ook nooit sprake zijn van een overeenkomst.

Waarschijnlijk had je in PW al meer kunnen vinden. LD is voor bugs/feature-requests.

[ Voor 6% gewijzigd door FlipFluitketel op 25-08-2010 08:23 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Lieve Devvers -> Pricewatch (zoals FlipFluitketel al uitlegt :) )

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XRayXI
Usersurvey te verwijderen ben ik niet mee eens;
"User Survey uitsluitend bedoeld is voor evaluaties op basis van een daadwerkelijke transactie of poging daartoe"

Omtrent: "poging daartoe"
Ik heb een poging gedaan en hoger bod te bieden en dat valt eronder naar mijn mening. Mijn evaluatie in tot bewerkstelligen van een koop en dus een hoger bod. Gerecht mij gezien verkoop naar klant (ik <-- noem het woord nu 'afdingen' tot een koop) dat ik een hoger bod heb geboden dan verkoopprijs en nu ten nadele poging gefaalde object is.

Mijn punt is dit 'verkochte' object.

V&A aangeboden: Corsair Airflow koeler

Dus jullie(vertegenwoordigd tweakers) zeggen dat:

1. Verkoop is niet bindend en zelfs een lager bod word hier geaccepteerd?
2. Een bod geven dat niet realistisch is kan voorrang geven?
3. Het bieden is zinloos.
4. Welk bedrag kan geaccepteerd worden wie dan ook
.

Het gaat mij nu niet meer om het bieden of dat ik dat éne bieding misgelopen heb, het gaat mij om het principe. Het geven van -1 of -2 en mijn reactie daarop, is voor mij gerechtvaardigd of de beoordeling mag onder de loep. Ik heb bij hem een slechte ervaring en ik beoordeel ernaar.

Ik zie zoveel geweldige reacties op het forum in "Ect" over webshops, maar een discussie over dit kan niet.
En je mag een verkoper niet beoordelen? (hoger bod ?)

Voel als klant mee en een webshop / Ebay / Tweaker fan.
*knip* plaatje weg in verband met persoonsgegevens verkoper

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 25-08-2010 09:47 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik kan niet reageren op je vraag met betrekking tot het beleid, maar je begrijpt toch wel dat een koper in deze situatie vrij is om te kiezen aan wie hij het verkoopt?

Wellicht heeft hij binnen enkele minuten het bod van 15 euro geaccepteerd en was het proces van uitwisselen van adres- en betalingsgegevens al in volle gang, maar had hij alleen de advertentie nog niet op "verkocht" gezet. To be honest; dat doe ik ook pas wanneer ik het pakketje op de post heb gedaan, eerder weet je toch niets zeker.

Had hij dan alles af moeten breken en de onderhandelingen met jou moeten beginnen, om zo vijftig cent meer te verdienen?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
CodeCaster schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:17:
Ik kan niet reageren op je vraag met betrekking tot het beleid, maar je begrijpt toch wel dat een koper in deze situatie vrij is om te kiezen aan wie hij het verkoopt?

Wellicht heeft hij binnen enkele minuten het bod van 15 euro geaccepteerd en was het proces van uitwisselen van adres- en betalingsgegevens al in volle gang, maar had hij alleen de advertentie nog niet op "verkocht" gezet. To be honest; dat doe ik ook pas wanneer ik het pakketje op de post heb gedaan, eerder weet je toch niets zeker.

Had hij dan alles af moeten breken en de onderhandelingen met jou moeten beginnen, om zo vijftig cent meer te verdienen?
Ik had erna 17,50 kunnen bieden en/of 1 meerdere van zijn advertenties gezamelijke bod kunnen uitbrengen. Ik snap best dat het vrij is aan hem, omdat het zijn produkt is en zijn vrije wil, maar het gaat mij nu om de beoordeling dat ik gaf en dat ik hoger bood. Mijn - status dat ik gaf was terecht.. een slechte ervaring.
Het is nu niet om dat ene 50cent, maar dat er geen afspraken zijn omtrent om dit onderwerp of beoordeling over iemand.

Ik vind dat ik hem in discrediet kon brengen in ieder geval.
/Edit: Typo's en 1 toevoeging;
Hij was bewust van mijn "15,50" d.m.v. mijn email, maar hij plaatste erNA 15 euro geboden. Zat zeker een tijd tussen en laatste email van deze.

[ Voor 9% gewijzigd door XRayXI op 25-08-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:00

Barrycade

Through the...

Kan je eigenlijk ook kopers in discrediet brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
littlejoannes schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:27:
Kan je eigenlijk ook kopers in discrediet brengen?
Ja, mij kan je negatief beoordelen.
(als voorbeeld)

[ Voor 3% gewijzigd door XRayXI op 25-08-2010 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83

Modest71 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:21:
[...]

Ik had erna 17,50 kunnen bieden en/of 1 meerdere van zijn advertenties gezamelijke bod kunnen uitbrengen. Ik snap best dat het vrij is aan hem, omdat het zijn produkt is en zijn vrije wil, maar het gaat mij nu om de beoordeling dat ik gaf en dat ik hoger bood. Mijn - status dat ik gaf was terecht.. een slechte ervaring.
Het is nu niet om dat ene 50cent, maar dat er geen afspraken zijn omtrent om dit onderwerp of beoordeling over iemand.

Ik vind dat ik hem in discrediet kon brengen in ieder geval.
/Edit: Typo's en 1 toevoeging;
Hij was bewust van mijn "15,50" d.m.v. mijn email, maar hij plaatste erNA 15 euro geboden. Zat zeker een tijd tussen en laatste email van deze.
Jouw status is niet een slechte ervaring met die persoon, jouw status is PECH gehad... Je hebt gewoon helaas een veiling misgelopen. Die persoon mag hem aan zijn verre oom in Indië verkopen voor 2 euro, ookal bied jij 2 ton.. Mijn inziens heeft de verkoper niks verkeerds gedaan, of zelfs ook maar moreel verkeerds, dus een beoordeling (over iemand waar jij uberhaupt geen zaken mee hebt gedaan) is onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Wauw(opzijn nederlands?) dat is nog wat en ben jij een hogerop Tweaker, Moddeartor en/of oprichter van Tweakers om dit te kunnen uitspreken wat de bedoeling is van V&A?

Ik denk dat dit "issue!"!" hogerop mag en/of de regels duidelijke rmaken en/of zelfs een attentie mag hebben en op 'sticky' basis.

Ik ben niet kwaad, boos of aangeslagen op de reacties welk sommige begrijpelijk zijn, maar als je hoger bied kan mag je best een beetje moreel en zelfs zakelijk meeleven.

Beetje flauw voorbeeld <-- veilinghuis; je bent gebonden tot aan; slag van de hamer VERKOCHT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zoals FlipFluitketel in "Rechten op forum: Vraag en Aanbod biedin..." al aangeeft zijn de regels heel duidelijk:

- Biedingen zijn indicatief. Dat je het hoogste bod had betekent niet dat de verkoper verplicht is om het product aan jou te verkopen. Dat staat duidelijk zwart op wit in de V&A voorwaarden, zoals FlipFluitketel al aangeeft.

- Feedback is alleen bedoeld voor het beoordelen van complete transacties of concrete pogingen daartoe. Onder een concrete poging wordt niet verstaan dat je een bod hebt uitgebracht, maar dat je daadwerkelijk een overeenkomst gesloten hebt en al afspraken gemaakt had over de prijs, manier van leveren etc., maar het daarna nog misloopt. En ook dat staat duidelijk in de V&A FAQ:
reviews: Tweakers.net FAQ
Na het kopen of verkopen van een artikel in Vraag & Aanbod kun je een beoordeling geven aan de gebruiker waarmee je de overeenkomst hebt gesloten. Per transactie mag je één beoordeling indienen. De beoordeling dient over de gehele transactie te gaan. Beoordeel dus geen afzonderlijke artikelen als je er meerdere in één keer hebt gekocht. Er is pas sprake van een transactie als er wederzijds akkoord is over prijs, methode en datum van levering van het product. Voorafgaande communicatie behoort dus niet tot de transactie.
Het gaat dus duidelijk om het beoordelen van een aankoop of verkoop, niet van eventuele biedingen en andere communicatie met een aanbieder.

[ Voor 43% gewijzigd door Orion84 op 25-08-2010 09:43 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
- Biedingen zijn indicatief. Dat je het hoogste bod had betekent niet dat de verkoper verplicht is om het product aan jou te verkopen.

Waarom kan men dan bieden op Tweakers?

- Feedback is alleen bedoeld voor het beoordelen van complete transacties of concrete pogingen daartoe. Onder een concrete poging wordt niet verstaan dat je een bod hebt uitgebracht, maar dat je daadwerkelijk een overeenkomst gesloten hebt en al afspraken gemaakt had over de prijs, manier van leveren etc., maar het daarna nog misloopt.

Misgelopen biedingen mag niet slecht beoordeeld worden?
Ik deed mijn beoordeling met de woorden;

"
=================Je reactie:=================
Geeft geen gehoor aan hogere bieder.
"

Ik gaf hem hoger bod en vandaar mijn "bescheiden" '-' beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Modest71 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:39:
Beetje flauw voorbeeld <-- veilinghuis; je bent gebonden tot aan; slag van de hamer VERKOCHT!
Tweakers wil volgens mij niet voor veilinghuis spelen, want daar zijn zat andere sites voor. Als T.net als veilinghuis gaat dienen dan moeten ze iedere transactie controleren (welke afspraken zijn er gemaakt en worden deze nageleefd, wordt er wel betaald, wordt er wel geleverd (aan de hoogste bieder), het afhandelen van klachten) en dan kan de dienst niet meer gratis worden aangeboden.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Ok, ik geef het op en weet genoeg en bedankt voor jullie tijd.

/Edit: Veel succes met vele mensen dat negatief beoordeeld zijn, terwijl hun acties goed zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door XRayXI op 25-08-2010 09:46 ]

Pagina: 1