boot windows upgrade image van externe HD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:02
beste tweakers,

ik zit met het volgende:
heb een legale windows XP draaien en via Surfspot een downloadable upgrade gekocht naar Windows 7.

Feit is dat ik momenteel geen lege DVD'tjes meer heb liggen en door mijn grote ongeduld graag vanavond Win 7 wil installen aangezien ik komende week weer druk ben.

Ik heb windows 7 upgrade gedownload en dit is een Image file.
Deze file heb ik via Daemon Tools eens geladen en proberen te installeren maar krijg constant de foutmeldingen dat de map waarin de file staat niet ge-edit kan worden maar alleen leesrechten zijn terwijl dit niet waar is.Verschillende keren van verschillende locaties proberen te installen maar telkens dezelfde foutmelding.

Nu heb ik wel een externe HD en zie ik in mijn BOOT menu in Bios dat ik USB HD kan selecteren.
Is het mogelijk de img zo te laden op de externe HD dat deze de boot dvd van Win 7 wordt gezien en zo ja hoe?

Specs:
Win XP Home Edition NL met SP3
Asrock 770 Extreme 3
AMD X6 1055T
legale .img file Win 7 welke eigenlijk gebrand moet worden.

Enige suggesties, hoor ik graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jij hebt niet gezocht, kan ik stellig zeggen. Foei! ;)

Zelfs in het Nederlands heb je veel hits: [google=windows 7 installeren van usb-schijf]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
nou dit was uiteindelijk het probleem gewoon helemaal niet, ik had het volgens o.a. die link etc wel goed gedaan dus ik dacht dat de fout bij mezelf zat.

Anyway, nu heb ik de IMG op een DVD gebrand en blijf ik dezelfde foutmelding krijgen :( :

Zie Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/104kh29.jpg

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Ik ben zelf ingelogd als administrator/hoogste rechten account heb net een clean install gedaan van Windows XP en probeer nu de upgrade via de DVD er gelijk overheen te zetten.
Dus ik laad de DVD, dubbelklik de install file dan gaat hij BOX 1 en 2 voorbereiden en deleten en wanneer het proces af is gelopen komt dus bovenstaande foutmelding :(

Echt irritant.
Ook gelijk maar ff dooor zetten naar Surfspot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heb je uberhaubt al eens geprobeerd vanaf de DVD op te starten? Op die manier is er ook een upgrade uit te voeren. Overigens welke versie Windows 7 heb je 32bit of 64bit, je kunt namelijk geen Windows XP (32bit) upgraden naar Windows 7 (64bit).

Verder heeft dit meer te maken met Windows in plaats van de opslag media, daarom een kleine verhuizing naar Windows Clients.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Room42
  • Niet online
Snap ik het nou niet goed of probeer je Windows te installeren vanuit Windows? Is dat nieuw en hip en kan dat 'tegenwoordig' gewoon? Zo niet, inderdaad gewoon netjes veilig en vertrouwd opstarten van de schijf en daar de instructies volgen :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• PhrancK
Room42 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 03:12:
Snap ik het nou niet goed of probeer je Windows te installeren vanuit Windows? Is dat nieuw en hip en kan dat 'tegenwoordig' gewoon? Zo niet, inderdaad gewoon netjes veilig en vertrouwd opstarten van de schijf en daar de instructies volgen :)
Nee maar als je de Image opent krijg je dus 3 files, 2 box files en een exe en die geeft bovenstaande foutmelding. Sorry ik kreeg het niet goed uitgelegd, maar heb inmiddels de oplossing gevonden, vanavond even proberen:
http://www.mydigitallife....box-and-setup2-box-files/

• Room42
  • Niet online
Waarmee open je de image dan? Als je al een image hebt, dan hoef je daar toch alleen een DVD van te branden?

Is het een ISO wat je daar nu hebt? Pak dan gewoon eens CDBurnerXP en brand de image naar een DVD (HowTo).

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:32
Inderdaad, zoals SJaak zegt:
DVD branden, ervan Opstarten en de aanwijzingen opvolgen.
Zoals hier beschreven, incl flimpje,. http://windows.microsoft....m-windows-xp-to-windows-7
Pagina: 1