Toon posts:

Geen beeld op monitor via hdmi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb vandaag een nieuwe scherm gekocht: zie link

Deze doet het prima, maar nu wil ik hem aansluiten via HMDI, vanuit mijn videokaart naar de monitor.
Ik maak gebruik van deze kaart : zie link

Na het aansluiten via HDMI krijg ik geen beeld.
Ik heb zo een vermoeden dat er een kleine 2 pins kabel vanuit de videokaart ergens het moederbord in moet, hdmi header ofzo.

Dus, ik heb de kabel gevonden, maar ik vond geen HDMI header op het moederbord, wel een SPDIF header, dus heb de kabel daar op aangesloten, maar het resultaat is het zelfde.

Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt.

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-12-2025
Heb je de monitor wel ingesteld dat deze naar HDMI input moet luiseren? Anders doet ie niet veel nee.

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-02 08:08
SPDIF is voor zover ik weet puur een geluidsaansluiting, dus ik zou hem daar onmiddellijk weer uithalen. Mijn technische kennis gaat niet ver genoeg om het met 100% zekerheid te zeggen, maar met dit soort handelingen ben je volgens mij op weg om bepaalde componenten van je PC naar de knoppen te helpen.

Tevens geloof ik niet dat het nodig is om een videokaart die HDMI native ondersteunt op welke wijze dan ook extra met je moederbord door te linken. Ik denk eerder dat dit gewoon een kwestie van een bepaalde instelling is, hetzij in de drivers van je videokaart, hetzij op je TV/Monitor.

Daarnaast zou het misschien wel heel erg handig zijn om echte info te geven, wat dacht je van welk OS gebruik je, welk moederbord heb je?

We zijn hier allemaal om hulp te geven, maar je moet ons wel helpen om je te helpen natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door DivxLover op 24-08-2010 23:56 . Reden: typo ]

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik kan kiezen uit : PCI (d-sub), DVI, HDMI.
heb op het moment d-sub aangesloten met een VGA-DVI converter, maar voor dat, had ik em op HDMI staat met de kabel in de pc en monitor

Verwijderd

Topicstarter
@Divxlover
Bedankt voor jullie snelle reacties, ik heb wat betreft het moederbord en videokaart al gezegd wat ik heb.
RAM: OCZ gold 4GB 800mhz
CPU: Q9550

Heb een half jaar geleden mijn pc op de TV beneden aangesloten, dat werkte wel.
Maar toen had ik ook een ander moederbord dat een HMDI header op het moederbord heeft, die was toen wel aangesloten.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:14
De SPDIF header is alleen voor audio:
http://www.msi.com/index.php?func=faq2show&faq_no=2126

en heb je deze al geprobeerd:
http://www.msi.com/index.php?func=faq2show&faq_no=1809

Waarschijnlijk doet de HDMI aansluiting het wel maar zit de fout in software (driver instelling) of heb je d tv verkeerd ingesteld. Het is, zover ik weet, niet gebruikelijk om de HDMI los gekoppeld te verkopen.

Oja, en iedereen wil snel geholpen worden. Dus dat hoeft niet in de titel. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door ChojinZ op 25-08-2010 00:03 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Probeer de boel aan te sluiten wanneer de pc UIT staat. Sommige systemen willen nog wel eens haperen bij het maken van de switch wanneer deze aan staan.

Ook kun je proberen om via een tweede monitor op je d-sub, je nieuwe monitor via HDMI als 'uitbreidend bureaublad' in te stellen of als kloon. Dan weet je iig dat je PC zn kunstje kan vertonen en het scherm niet mogelijk defect is op die poort.

Verwijderd

Topicstarter
@ChojinZ
Ja dat had ik ook al geprobeerd.
Waarschijnlijk doet de HDMI aansluiting het wel maar zit de fout in software (driver instelling) of heb je d tv verkeerd ingesteld. Het is, zover ik weet, niet gebruikelijk om de HDMI los gekoppeld te verkopen.
Ik heb de instellingen en de handleiding na gelopen, heb gedaan wat in de handleiding staat.
Er stond dat je alleen de HDMI kabel moet inpluggen en dan bij de scherm opties HDMI moet selecteren.
Als ik de scherm dan naar hdmi divices laat zoeken vind hij niks.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Titelfix. We hebben allemaal snel hulp nodig anders zijn we gedoemd... GEDOEMD ZEG IK JE!!

Verwijderd

Topicstarter
@r-vos
Probeer de boel aan te sluiten wanneer de pc UIT staat. Sommige systemen willen nog wel eens haperen bij het maken van de switch wanneer deze aan staan.
Al geprobeerd, pc meerderen male opnieuw opgestart, en een keer afgesloten en dan de hdmi kabel ingeplugt.
Ook kun je proberen om via een tweede monitor op je d-sub, je nieuwe monitor via HDMI als 'uitbreidend bureaublad' in te stellen of als kloon. Dan weet je iig dat je PC zn kunstje kan vertonen en het scherm niet mogelijk defect is op die poort.
Hmm, dat snap ik niet helemaal.
Dat van ''uitbreidend bureaublad'' had ik al geprobeerd, heb ze allemaal al geprobeerd.
Oude scherm > 1e scherm
Nieuwe scherm > 2e scherm > uitbreidend, Clone, en nog wat.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 01:50

Gutteguttegut

CEO of TFD

Al een andere HDMI kabel geprobeerd?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen andere hdmi kabel in huis, wat ik wel heb geprobeerd is de HDMI kabel aantesluiten via mijn ps3 naar de tv scherm beneden, ik probeer zo nog de ps3 op mijn scherm aan te sluiten via hdmi.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen, bedankt voor jullie hulp.
Gister maar even me videokaart er uit gehaald en het viel mij op dat de kabel er niet goed in kon zitten, na wat harder drukken ging het goed. Nu dus beeld met HDMI, thnx.
Maar ik kom toch even terug op dat kabeltje
Als ik die kabel dus toch wel aansluit in het SPDIF header op het moederbord, dan zou ik geluid moeten krijgen, toch?
Ik kan het wel zelf uitvinden maar aangezien Dinvlover zei:
SPDIF is voor zover ik weet puur een geluidsaansluiting, dus ik zou hem daar onmiddellijk weer uithalen. Mijn technische kennis gaat niet ver genoeg om het met 100% zekerheid te zeggen, maar met dit soort handelingen ben je volgens mij op weg om bepaalde componenten van je PC naar de knoppen te helpen.
stop ik hem er nog niet in, hoewel, als het toch puur voor het geluid is zal het niet uitmaken of je het er in stopt of niet, toch? Dus het ''onmiddelijk verwijderen'' was niet nodig.

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-02 08:08
Da's een heel ander verhaal.

Zoals jij het deed overkomen, probeerde je je HDMI door te lussen naar die SPDIF-header, en dat is niet de bedoeling.

Waar je het nu over hebt is de SPDIF-header op je videokaart doorlussen naar de SPDIF-header op je moederbord, en dat is natuurlijk wel de bedoeling.

Dus ja, sluit maar aan. ;)

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Pagina: 1