Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij een nieuwe baan een leasebudget van 730 euro gekregen met een aantal eisen waaraan de auto moet voldoen:
- airco
- metallic lak
- diesel

Ik verwacht, aangezien het aantal kilometers er ook bij staat, dat het leasebudget in ieder geval inclusief het volgende is:
- brandstof
- leasepas
- verzekeringen

Ik zou graag voordat ik begin en vragen begin te stellen, een idee hebben wat voor een soort auto ik kan gaan rijden.

Op www.directlease.nl heb ik wat ingevuld, maar ik weet niet of mijn leasebudget overeenkomt met de leaseprijs bij directlease.nl (incl. brandstof)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 14:23
Vraag eerst eens na wat de normen zijn qua looptijd en km/jaar.

Looptijd is vaak 4 jaar, soms 3. Kilometers zijn er meestal tussen de 30.000 en 40.000.

Vul deze waarden in bij DirectLease, specificeer vervangend vervoer en de laaste eigen risico en tel bij de prijs een stukje op (DL is vrij goedkoop, reken erop dat de leaseprijzen bij veel maatscchappijen 5%-15% hoger liggen voor dezelfde auto.

Leasebedrag is meestal inclusief brandstof, tenzij je een apart leasebedrag en brandstofnormbedrag hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mijn ervaring is juist dat genoemde leasebudgetten juist exclusief brandstof zijn

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Zoek eerst uit van die brandstof. Dat scheelt namelijk nogal wat.
Ook de lease tijd en kilometers zijn van invloed.

En kijk daarna eens op http://www.leaseplandirect.nl/
Vind ik een erg goede site om auto's te zoeken.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

@t_captain:
De normen qua looptijd en km/jaar heb ik ingevuld op directlease.nl
Het gaat hier om 32.500 km per jaar en 4 jaar looptijd.
5%-15% hoger, dat is nogal wat.. waar heb je die cijfers vandaan? en enig idee waar dit aan ligt?

@Koffie:
Ik hoorde een autodealer ook al zeggen dat het leasebudget vaak excl. brandstof is. Maar ja niet echt een objectieve bron zullen we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag het na bij je baas :X

Gelukkig werken wij hier met catelogus prijzen, ik kan tot 30k incl accesoires.. en geen vereisten behalve metallic lak. Managers kunnen tot 40k.
Brandstof verschilt tot 40k mag je kiezen, rijdt je meer dan verplicht diesel. ik zit nu gemiddeld op 50, dus ook de volgende auto wordt diesel.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Navragen bij baas, ga ik zeker doen, maar wil eerst een beter idee krijgen waar op te letten..

In het geval dat het aantal km van het 4 jarige contract bekend is, zou dat niet betekenen dat de brandstof al bij het leasebudget inbegrepen is?

Verder even een voorlopige uitslag waar ik zeker op ga letten:
- is brandstof inclusief het leasebudget?
- is er een maximum catalogus+accesoires prijs?
- ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@DeeJee:
Bedankt voor de tip, leaseplandirect.nl is ook wel handig, daar kun je op een aantal vlakken iets meer opties opgeven (euro of nl tankpas bijvoorbeeld)..

Lease maatschappij is lease plan, zal dit daarom goed overeen moeten komen met de werkelijkheid in mij geval? Of maken bedrijven altijd 'deals' met bedrijven als het gaat om verzekering, brandstof en auto als totaalproduct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

In je contract staat of het exclusief brandstof of juist inclusief. Ik heb zo'n vermoeden dat wel eens inclusief kan zijn.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Ik ook. Bedragen in leaseregelingen zijn vaak "all-in". Grotere bedrijven hebben vaak regelingen waardoor ze minder betalen dan je op die website kan vinden.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramond78
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-01-2023
Mijn ervaring is dat ik veel moet bijstellen (looptijden e.d. op Directlease.nl) om tot een bedrag te komen dat overeenkomt met de kosten binnen ons bedrijf. Gezien je leasebedrag kun je aannemen dat dit inclusief brandstof is.

Op directlease staat linksboven het bedrag per maand excl. brandstof (vet gedrukt) en daaronder klein lichtgrijs de prijs incl. brandstof.

De kilometers per jaar zijn meestal gemiddeld genomen over het jaar. Wij leasen op 35000 km/jaar, ik rij er circa 80000 per jaar. Dit heeft gelukkig geen effect op mijn leasebudget :D.

In ieder geval veel succes met uitzoeken! Het blijft een toch altijd een beetje als een klein jongetje door de snoepwinkel lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Ik begin een beter beeld te krijgen..

@Falcon:
Thanks, ik heb dat zelfde vermoeden. :)

@Wijnands:
Ja dat is precies wat ik bedoel, ik weet dan ook nog niet zeker of dit overeenkomt met de lease maatschappij waar mijn werkgever een deal mee heeft gesloten..

@ ramond78:
Klein jongetje in de snoepwinkel, zeker waar :D
35000 km / 4 jaar / incl. brandstof denk ik ook nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:27:
Bedankt voor de reacties.

@t_captain:
De normen qua looptijd en km/jaar heb ik ingevuld op directlease.nl
Het gaat hier om 32.500 km per jaar en 4 jaar looptijd.
5%-15% hoger, dat is nogal wat.. waar heb je die cijfers vandaan? en enig idee waar dit aan ligt?
Ik werkte bij Logica. Daar waren de normen 32.000 km/jaar en 4 jaar.

Op DirectLease kon ik de Logica leaseprijs benaderen door het volgende in te vullen:

- 4 jaar
- 35.000 km
- inclusief brandstof
- "ik kies de dealer"
- vervangend vervoer luxe
- laagste eigen risico
- metallic lak

De leaseprijs die daaruit kwam was een fractie lager dan de leaseprijs op onze interne site. Het verschil in prijs zat dus vooral in de 3000 extra km/jaar die je bij DirectLease had voor ongeveer hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Andere vraag, weet iemand hoe het zit met de eigen bijdrage?

Ik heb dus een leasebudget van 729 euro en een eigen bijdrage van 35 euro. Is dit ook een bedrag wat ik bovenop m'n leasebudget mag tellen, of juist alleen zelf moet betalen ivm privé verbruik.

Ik heb nu op directlease.nl en leaseplandirect.nl gekeken en heb even voor een Renault Megane gekeken:

Renault Mégane 1.5 dCi 110 FAP Expression (5d) 110pk

Directlease.nl:
- looptijd: 4 jaar
- km per jaar: 35.000 km
- inclusief brandstof
- dealer: ik kies de dealer
- winterbanden: ja
- eigen risico: 500
- vervangend vervoer: budget
- gekozen opties: metallic lak

Leaseprijs: € 744 incl. brandstof

Leaseplandirect.nl
- looptijd: 4 jaar
- km per jaar: 35.000 km
- BasicPlan Plus inclusief Europese brandstofpas
- Brandstofvoorschot: € 130,39
- dealer: ?
- winterbanden: ?
- eigen risico: ?
- vervangen vervoer: ?
- gekozen opties: metallic lak

Lease prijs: € 726,21 incl. brandstof (excl. eventuele verzekeringen, dealer korting, eigen risico afdekking, ..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:56
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:39:
Andere vraag, weet iemand hoe het zit met de eigen bijdrage?

Ik heb dus een leasebudget van 729 euro en een eigen bijdrage van 35 euro. Is dit ook een bedrag wat ik bovenop m'n leasebudget mag tellen, of juist alleen zelf moet betalen ivm privé verbruik.

Ik heb nu op directlease.nl en leaseplandirect.nl gekeken en heb even voor een Renault Megane gekeken:

Renault Mégane 1.5 dCi 110 FAP Expression (5d) 110pk
{KNIP}
Eigen bijdrage is een mogelijkheid van je werkgever om je tegen betaling een iets duurdere auto uit te laten zoeken :) dan kan je dus leasen voor 764 euro

[ Voor 46% gewijzigd door N3oC op 25-08-2010 12:42 ]

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:29:
vraag het na bij je baas :X

Gelukkig werken wij hier met catelogus prijzen, ik kan tot 30k incl accesoires.. en geen vereisten behalve metallic lak. Managers kunnen tot 40k.
Met benzine kun je dan een aardige auto rijden. Diesel zit je heel gauw over de 30 heen (en ook wel gauw aan de 40). Bijvoorbeeld een kale Passat instapdiesel zit net boven de 30 excl metallic lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
t_captain schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:39:
[...]

Ik werkte bij Logica. Daar waren de normen 32.000 km/jaar en 4 jaar.

Op DirectLease kon ik de Logica leaseprijs benaderen door het volgende in te vullen:

- 4 jaar
- 35.000 km
- inclusief brandstof
- "ik kies de dealer"
- vervangend vervoer luxe
- laagste eigen risico
- metallic lak

De leaseprijs die daaruit kwam was een fractie lager dan de leaseprijs op onze interne site. Het verschil in prijs zat dus vooral in de 3000 extra km/jaar die je bij DirectLease had voor ongeveer hetzelfde geld.
ok thanks. handig om te vergelijken.

vervangend vervoer zal bij mij budget zijn, dat verwacht ik als ik de lease regeling lees. eigen risico, zullen bedrijven wel lager instellen ja, maar dat scheelt gelukkig maar 4 euro.

wat is een fractie verschil tussen jullie interne site en directlease? 20 euro max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
N3oC schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:41:
[...]

Eigen bijdrage is een mogelijkheid van je werkgever om je tegen betaling een iets duurdere auto uit te laten zoeken :) dan kan je dus leasen voor 764 euro
Ja precies, dus bovenstaande Megane moet ruim lukken dan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:27:
@Koffie:
Ik hoorde een autodealer ook al zeggen dat het leasebudget vaak excl. brandstof is. Maar ja niet echt een objectieve bron zullen we maar zeggen :)
Het bedrag wat de baas noemt is inclusief alles, en dan willen ze er niks meer over horen. Het bedrag wat leasemaatschappijen noemen is meestal exlusief bepaalde dingen, om het lease bedag zo laag mogelijk te houden.

Je baas heeft ook contract met een lease bedrijf en krijgt daar uiteraard een fleetkorting op, hoeveel ligt aan de preciese afspraken, en welk deel ze doorgeven aan de medewerkers is ook de vraag, scheelt weer 3-12%

Wat je ook moet afvragen is of de lease prijs inclusief of exclusief vervangend vervoer is. (Zodat je toch kunt rijden als de auto bij de garage staat).

@swalaza, isk het een groot it bedrijf?

[ Voor 0% gewijzigd door leuk_he op 25-08-2010 12:54 . Reden: IK MOET BETER TOPIC LEZEN..... ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:48:
[...]

Het bedrag wat de baas noemt is inclusief alles, en dan willen ze er niks meer over horen. Het bedrag wat leasemaatschappijen noemen is meestal exlusief bepaalde dingen, om het lease bedag zo laag mogelijk te houden.

Je baas heeft ook contract met een lease bedrijf en krijgt daar uiteraard een fleetkorting op, hoeveel ligt aan de preciese afspraken, en welk deel ze doorgeven aan de medewerkers is ook de vraag, scheelt weer 3-12%

Wat je ook moet afvragen is of de lease prijs inclusief of exclusief vervangend vervoer is. (Zodat je toch kunt rijden als de auto bij de garage staat).

@swalaza, isk het een groot it bedrijf?
Thanks voor de input. Ja vervangen vervoer, maar als ik de lease policy goed begrijp dan niet de luxe maar de budget variant (via directlease opgegeven)..

Het is wereldwijd een groot bedrijf. In Nederland nog niet.

Wat je zegt over contractafspraken met de leasemij., ja dat is dus eigenlijk precies wat ik wil weten. Dan pas kun je inschatten wat voor een soort auto je kunt gaan rijden. Maar ik verwacht dat je daar niet op een nette, beleefde manier achter gaat komen als je net ergens start :)

Als je 4 jaar met een auto moet gaan rijden, dan wil ik toch wel graag een comfortabele auto met een beetje wegligging en niet stuiterende eco vriendelijke daihatsu cuore :X - hoewel die me ook prima van a naar b zal brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:57:
[...]
Maar ik verwacht dat je daar niet op een nette, beleefde manier achter gaat komen als je net ergens start :)
Je kunt uiteraard eens met medewerkers daar gaan praten, weet je meteen in wat voor sfeer je terecht komt. En toekomstige collega willen best over hun auto praten hoor.

En dan nog, het verschil tussen diverse afspraken zal 10-20% schelen lijkt me. En je mag meestal wel boven je lease budget leasen (tot grenzen), maar het verschil wordt gewoon van jouw salaris ingehouden.

[ Voor 16% gewijzigd door leuk_he op 25-08-2010 13:11 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:09:
[...]

Je kunt uiteraard eens met medewerkers daar gaan praten, weet je meteen in wat voor sfeer je terecht komt. En toekomstige collega willen best over hun auto praten hoor.

En dan nog, het verschil tussen diverse afspraken zal 10-20% schelen lijkt me. En je mag meestal wel boven je lease budget leasen (tot grenzen), maar het verschil wordt gewoon van jouw salaris ingehouden.
Klopt, zal ik zeker gaan doen. Maar de contractvoorwaarden tussen leasemij. en werkgever betwijfel ik.. De vraag is dan nog of er 10% boven een 744 of 727 euro leaseprijs zal komen, 819 of 800 dat lijkt me wel erg hoog voor een auto van 27..

Iemand al ervaringen met de 2010 versie van de Megane? Of alternatieven die in de buurt komen qua leaseprijs? ;)

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:24:
[...]

Iemand al ervaringen met de 2010 versie van de Megane? Of alternatieven die in de buurt komen qua leaseprijs? ;)
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe leaseauto en de Megane staat ook op mijn lijstje. Check het Renault draadje even voor meer info. Het grote Renault topic - Deel 2

Verder hangt het af wat je wilt. Station? Sedan? Hatchback?
Wil je een auto in de 20% bijvoorbeeld.
Je kunt op directlease en leaseplandirect erg goed zoeken.
Kies er een paar uit en ga ze vergelijken.

Ik zit nu op de Megane Estate, Focus Wagon of de Astra Sports Tourer (komt eind 2010)

[ Voor 32% gewijzigd door DeeJee op 26-08-2010 08:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hatchback Megane lijkt me wel wat & 20% met behoorlijk wat luxe opties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
leuk_he schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:48:
[...]

Ja, let vooral op het eigen risico bij schade. Zo'n Leaseplan site doet het voorkomen dat je alleen kunt kiezen tussen 300 of 500 euro eigen risico per schade/per gebeurtenis. Onzin natuurlijk: 300 euro eigen risico is gewoon erg veel. Bedenk dat bij vier jaar gebruik je toch minimaal een paar kleine parkeerschades hebt. Bovendien naaien veel maatschappijen je bij het inleveren van de auto met poetskrassen en steenslag. Onderhandel daarom altijd je eigen risico omlaag!

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Veel leaseregelingen via de werkgever hebben geen eigen risico. Daarin zit een stukje van de meerprijs t.o.v. het bedrag wat je bij DirectLease op de site ziet staan.

Overigens ben ik het niet eens met je stelling dat je in 4 jaar minimaal een paar parkeerschades hebt. De afgelopen 4 jaar hoefde voor mijn lease auto's alleen 2x een steenslagreparatie te worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
t_captain schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 07:23:
Overigens ben ik het niet eens met je stelling dat je in 4 jaar minimaal een paar parkeerschades hebt. De afgelopen 4 jaar hoefde voor mijn lease auto's alleen 2x een steenslagreparatie te worden gedaan.
Da's een kwestie van geluk of pech hebben. In mijn 2 jaar oude leaseauto zit sinds kort ook in het rechterzijportier een deukje van iemand die z'n deur opengegooid heeft. En natuurlijk geen briefje achterlaten. Dit valt volgens ING carlease onder 'gebruiksschade'.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Collega rijdt er in en is er erg tevreden over. Degelijke auto met veel opties voor weinig geld. Persoonlijk vind ik het wel een saaie auto, maar hij is dan ook een gezinsman :) Smaak is natuurlijk altijd persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Hou er ook rekening mee dat de prijzen van die sites nogal aan de hoge kant zijn. Vaak valt er voor je baas nog wel wat af te babbelen bij een leasemaatschappij is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:47
N3oC schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:41:
[...]

Mogelijk dat dat verschilt per werkgever dan want bij ons is dat absoluut niet het geval.
Wij betalen een eigen bijdrage voor privegebruik maar die staat volledig los van het maximale leasebedrag.
Wij krijgen een max leasebedrag voor wat betreft de werkgever maar het staat je vrij om daar ik meen max 30% overheen te gaan.
Deze 30% moet je uiteraard wel zelf betalen.
[...]

Collega heeft deze sinds een week en is er tot nu toe (voor wat het waard is in één week) zeer tevreden over.
Heb zelf op dit moment een Megane station van september 2006 en ik wil de komende X jaar geen Renault meer.
Ramen die niet meer dicht gaan, ruitenwissers die op hol slaan terwijl het kurkdroog is, instrumentenverlichting die soms niet aangaat met de rest van de verlichting en ieder jaar minstens één keer een kapotte airco.
Paar jaar geleden stond de parkeerplaats hier redelijk vol met Megane's maar op een enkeling na is iedereen overgestapt naar een ander merk (veel Skoda Octavia)
Heb zelf even getwijfeld tussen een Focus Limited en een Octavia Business Edition die beide in de buurt zitten van de Megane en gekozen voor de Focus.

[ Voor 43% gewijzigd door ninjazx9r98 op 27-08-2010 14:57 . Reden: Stukje mbt Megane toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:37:
[...]
.
Heb zelf op dit moment een Megane station van september 2006 en ik wil de komende X jaar geen Renault meer.
Ramen die niet meer dicht gaan, ruitenwissers die op hol slaan terwijl het kurkdroog is, instrumentenverlichting die soms niet aangaat met de rest van de verlichting en ieder jaar minstens één keer een kapotte airco.
Wat ik wel heb gelezen is dat de nieuwe Megane veel beter zijn dan het vorige model. Ze zijn technisch zelfs beter dan de Ford Focus op dit moment. Veel minder storingen. Dus tja... We hebben het hier natuurlijk wel over een nieuwe generatie Megane.
Ik ken nu heel wat mensen die de nieuwe Renaults rijden en zeer tevreden zijn. Megane en Laguna.

http://www.automobielmana...lt-juist-betrouwbaar.html

[ Voor 6% gewijzigd door DeeJee op 27-08-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:47
DeeJee schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:31:
[...]

Wat ik wel heb gelezen is dat de nieuwe Megane veel beter zijn dan het vorige model. Ze zijn technisch zelfs beter dan de Ford Focus op dit moment. Veel minder storingen. Dus tja... We hebben het hier natuurlijk wel over een nieuwe generatie Megane.
Ik ken nu heel wat mensen die de nieuwe Renaults rijden en zeer tevreden zijn. Megane en Laguna.

http://www.automobielmana...lt-juist-betrouwbaar.html
Klopt uiteraard helemaal maar voor een deel is het kiezen ook emotie en dan helpt het niet mee als je met een bepaald merk veel problemen hebt gehad (zal bijv ook niet snel een Fiat kiezen na slechte ervaringen met een Punto die we prive hebben gehad).
Ben overigens wel tevreden over het rijden op zich met de Megane en heb laatst ook een nieuw model mee gehad tijdens een onderhoudsbeurt en die reed prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:48:
[...]

Klopt uiteraard helemaal maar voor een deel is het kiezen ook emotie en dan helpt het niet mee als je met een bepaald merk veel problemen hebt gehad.
Dat ben ik wel met je eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kunt ook pech hebben met een auto denk ik. Zo heeft mijn Seat Ibiza 2009 al een keer of 7 bij de garage gestaan in 1 jaar tijd (40000 km) voor andere problemen dan de 'bekende' gebreken die de auto blijkbaar vertoont. Ook ik baal hier van, maar mijn collega met exact dezelfde uitvoering heeft geen enkel probleem tot heden.

Overigens kan eigen bijdrage ook betekenen dat je zelf extra moet bijbetalen, dat moet ik ook; 40 euro voor het feit dat ik prive wil rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Al gehoord van de Lexus C200h? Mocht dit je wat lijken, dan zal je nog tot begin volgend jaar even in een poolauto van je leasemaatschappij moeten rijden. 14% bijtelling en een pracht van een wagen. www.lexus.nl

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1